Toon posts:

PC opnieuw bouwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc opnieuw bouwen omdat het nu een rommeltje is.

Nou heb ik een paar vragen.

1. Mijn zalmancooler komt tegen de voeding aan. Kan dat kwaad? is het een oplossing om een aantal van de heatsink vinnen af te knippen?

2. Er zit een silentmax HD silencer in. Ik vraag mij of het uitmaakt dat het aarde draadje wat er bij zat niet aangesloten zit.

De PC heeft altijd stabiel gewerkt alleen omdat ik er nu ook wat geluidsdempingsmatten in wil doen, wil ik het gelijk allemaal netjes afwerken zodat de kast de komende jaren dicht kan blijven.

fotos:
http://fotoalbum.dds.nl/midden/webimages/pc-inside.jpg
http://fotoalbum.dds.nl/midden/webimages/zalmancooler.jpg

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:48:
Ik wil mijn pc opnieuw bouwen omdat het nu een rommeltje is.

Nou heb ik een paar vragen.

1. Mijn zalmancooler komt tegen de voeding aan. Kan dat kwaad? is het een oplossing om een aantal van de heatsink vinnen af te knippen?

2. Er zit een silentmax HD silencer in. Ik vraag mij of het uitmaakt dat het aarde draadje wat er bij zat niet aangesloten zit.

De PC heeft altijd stabiel gewerkt alleen omdat ik er nu ook wat geluidsdempingsmatten in wil doen, wil ik het gelijk allemaal netjes afwerken zodat de kast de komende jaren dicht kan blijven.

fotos:
http://fotoalbum.dds.nl/midden/webimages/pc-inside.jpg
http://fotoalbum.dds.nl/midden/webimages/zalmancooler.jpg
1. Kan heus geen kwaad. Vinnen erafknippen zal negatief zijn voor het koelvermogen.

2. Zal er niet voor niks aan zitten.

En pas op met je airflow met die matten. Ze isoleren niet enkel geluid maar houden ook warmte binnen. Dus denk mss aan een casefan ofzo. Editblijkbaar heb je al een casefan volgens de fotos :+

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 21-01-2006 17:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. zolang je koeler maar gewoon goed op de cpu zit kan het echt geen kwaad. je kunt wel wat vinnen afknippen, maar dit gaat uiteraard wel ten koste van het koelvermogen.

2. tja, het idee is dat alle metaal in de kast met elkaar verbonden is, als je daar iets van rubber tussen hebt zitten om te isoleren dan kunnen er potentiaal verschillen optreden. Als het ding er toch zit zou ik het gewoon aansluiten, weet je zeker dat je goed zit.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:18
Heeft je voeding geen fan?!?!?

Het lijkt erop alsof je voeding ondersteboven (dus met de fan naar boven) in je behuizing zit. Mocht dit zo zijn, draai dan je voeding maar snel om. Deze krijgt nu te weinig koeling...

Hmm, door de sticker op de voeding lijkt het alsof hij er toch goed in zit. Vreemd.

[ Voor 17% gewijzigd door L.N. op 21-01-2006 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een antec sonata kast 1. Ik heb de voeding er zelf niet ingezet. aan de rechterzijde van de voeding zitten ventilatie gaten. Ik zal het nog even controleren. Als je op de foto klikt krijg je een grotere versie te zien.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:04:
Het is een antec sonata kast 1. Ik heb de voeding er zelf niet ingezet. aan de rechterzijde van de voeding zitten ventilatie gaten. Ik zal het nog even controleren. Als je op de foto klikt krijg je een grotere versie te zien.
Ik heb even snel gegoogled en volgens mij klopt het gewoon. Vreemd vind ik het wel.

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Volgens mij is 't een normale rommel, maar het kan idd netter. Dat is alleen interressant als je jouw airflow onvoldoende vindt, maar je zegt niets over de temps.
Leuke link.
Kabeltje zeker wel vastzetten voor de massa, en dat de koeling de voeding raakt: zoals hierboven ook al gepost, dat is geen probleem :+

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Voeding zit prima zo. Er zit een soort van rooster aan de binnenkant en een 80mm fan aan de achterkant..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LuukNouwen schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:56:
Heeft je voeding geen fan?!?!?

Het lijkt erop alsof je voeding ondersteboven (dus met de fan naar boven) in je behuizing zit. Mocht dit zo zijn, draai dan je voeding maar snel om. Deze krijgt nu te weinig koeling...

Hmm, door de sticker op de voeding lijkt het alsof hij er toch goed in zit. Vreemd.
Wat is daar vreemd aan? Deze voeding heeft net als het gros van die dingen gewoon 1 80mm fan erinzitten. dus wat dat betreft zit het ding prima.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 07:29
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:48:
Gewoon zo laten. Het zal ietsjes minder koelen, maar met een paar vinnen minder zal het nog minder koelen. Het enige 'probleem' wat je zou kunnen hebben is dat de vinnen tegen de koeling tikken en zo een hinderlijk geluid produceren. Maar dat valt met het oor zo te checken :)
Snel aansluiten! Er bestaat de kans dat er er een gevaarlijk potentiaalverschil ontstaat tussen de HDD en de kast, wat zeker niet bevordelijk is voor je HDD en voor de apparatuur in je PC. Ook zal het kabeltje meehelpen aan een betere electromaginetische 'schilding' zodat je PC minder gevoelig is voor externe storingen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
De PC heeft altijd stabiel gewerkt alleen omdat ik er nu ook wat geluidsdempingsmatten in wil doen, wil ik het gelijk allemaal netjes afwerken zodat de kast de komende jaren dicht kan blijven
Denk wel aan de opeenhoping van stof in je PC. Misschien is eens per jaar je kast openen om schoon te maken geen slecht idee. :)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Er staan anders een verschillend voltage op de core (en dus de heatsink) en op het metaal van de voeding (het voltage dat standaard op de kast staat). Ik zelf zou dit vermijden.
Pagina: 1