Toon posts:

a-open 6800le stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is mijn 6800le stuk na het verhogen van de mhz met rivatuner.
Alle pipelines waren open en hij draaide goed.Maar na het verhogen van de core die de test goed had doorstaan, heb ik de pc opnieuw opgestart. En nu blijft hij na dat de pc opgestart is flikkeren.
Mijn oude 9250 erin gedaan, rivatuner eraf gehaald en 6800le er opnieuw in maar hij blijft flikkeren.
Is hij nu stuk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, daar kun je wel vanuitgaan. Als het ding na het OCen ineens geen beeld meer geeft is de kans natuurlijk erg groot dat je het ding bagger hebt geholpen. Enige dat je nog kunt doen is het ding even in een andere pc testen, maar ik denk dat het weinig uithaalt.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Hoeveel mhz. precies heb je em hoger gezet ...

Verwijderd

Topicstarter
Op 375 en 875 mhz. Daarna alleen ellende. Was natuurlijk een risico helaas .Dan maar een 6800gs of 850pro halen.Morgen probeer ik hem nog eens uit bij een kennis,want mijn oude pc heeft maar een 300 wat voeding.Daar start hij nog niet eens op.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Ik heb nochtans nooit iets weten kapotgaan als je de settings net verhoogd hebt. Ofwel zie je artifacts of blokkeert heel de boel, maar als je alles weer op standaard zet, niets aan de hand? Ik zou eens alles naar standaart settings halen, pipelines en vertex shaders inclusief. Dan presteert je kaart wel heel wat minder, maar mss heb je dan weel een kaart ;)

Verwijderd

Zo vaak gehad na te hoge settings. Wat ik altyd doe. Computer bij voeding uitzetten. Daarna andere kaart erin. Rivatuner eraf flikkeren. Kijken of die het doet?
Als dat niet werkt:
Zet alle overclockzooi van heel je pc op standaard, uninstall vga drivers. Dan er nieuwe opdoen en daarna de originele bios erin flashen weer.

P.S.
check of je geen artifacts krygt bij windows in veilige modus

Verwijderd

Topicstarter
oke,vedran. Dat wil ik vanavond wel eens proberen .Maar de orginele bios erin flashen, hoe doe ik dat?Moet ik dat dan via de nvidia website doen?

Verwijderd

mijn aopen draait op 450 / 950 , dus lijkt me sterk dat je, je kaart daardoor naar de *** hielp! :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:52:
oke,vedran. Dat wil ik vanavond wel eens proberen .Maar de orginele bios erin flashen, hoe doe ik dat?Moet ik dat dan via de nvidia website doen?
Je kaart is een Aopen meot je effe op de website van http://www.mvktech.net/ kijken. Daar staat hoe je je originele bios moet flashen enzo. Maar ik zou eerst die andere optie's proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:55:
mijn aopen draait op 450 / 950 , dus lijkt me sterk dat je, je kaart daardoor naar de *** hielp! :p
Hoeveel 3dmark05 haalt ie. En staat de vcore op 1.3 of meer?

Verwijderd

Topicstarter
De rivatuner had ik er al vanaf gehaald.Maar drivers nog niet. Dat probeer ik vanavond nog uit.
De 3dmark05 score was op 16@12 300 en 700mhz ongeveer 3900 punten. De vcore weet ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 19:13 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

verwijder ook ff de drivers in safemode want rivatuner past het register aan.(of doe dit ff met de 9250)

installer daar naar weer de 6800le en hopen dat hij het nog doet.

Als je oc met rivatuner dan kan je het beste niet gelijk save (wel op toepassen drukken :9 ), maar gewoon ff aan kijken hoe hij loopt en naar een reboot dan maar een keer opnieuw instellen en naar een tijdje save je deze als startup snelheid.

[ Voor 43% gewijzigd door mad_max234 op 21-01-2006 19:23 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-08 22:25

Hoogie2004

Whohooooo

Heb hetzelfde gehad gisteren met mijn Radeon 9200 (en AtiTool)

verwijderen van de drivers hielp daarna, succes

Chad: Private Cycling Coach | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen, ik :+ ben weer terug met mijn 6800le.De drivers waren inderdaad het probleem.
3dmark05 score 3819 alles standaard settings.Dit met een msi k8tneo, 3000 amd64, 1gb corsiar 3200,80gb wd sata schijf,Dit in een chieftec dragon 360 watt kast. De pipelines komen een andere keer aan de beurt.zeeeer veel lof voor jullie. _/-\o_

Verwijderd

_/-\o_ goed zo. Ga je nog wel overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het niet,pipelines open nog en laten zo.Paniek heb ik nu genoeg gehad. Straks weer lekker cod2 online. :+ bedankt

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je kan makelijk 350/800 draaie doe die echt op zijn sokken. :9

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niet elke LE wil even hard lopen, sommige willen niet eens 325 doen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Overclocken gewoon proberen en testen. Misschien dat je in één keer teveel hebt gedaan.
Overigens heeft RivaTuner een knoppen combinatie die je in kunt drukken tijdens het booten om te voorkomen dat hij de door jou ingestelde clock gebruikt, hij behoud dan gewoon default waarden. Zul je even op moeten zoeken wat de precieze knoppen combinatie is.

Maar wat zo vreemd is, als hij fouten gaf in Windows dan heb je volgens mij het verkeerde zitten overclocken. Want je kunt in RivaTuner 3 categoriën klokken namelijk,
• 2D Performence
• 3D Low-Power
• 3D Performence

Als jij in Windows problemen kreeg heb je waarschijnlijk 2D zitten klokken ipv 3D Performence.
3D Low-power kun je overigens links laten liggen want in die modi kom je volgens mijn nooit.
Zet de volgende keer het selectie balkje eens op 3D Performence en ga zo langzaam omhoog klokken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 22-01-2006 11:56 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is correct,cybersteef 2d heb ik overgeklokt dat was dan ook de fout. Heb nu alle de pipelines open. Maar moet ik ook windows startup aanvinken, want mijn core valt steeds terug op standaard waarden(300/700mhz). :?

Verwijderd

ja :> uiteraard moet dat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:05:
[...]

Hoeveel 3dmark05 haalt ie. En staat de vcore op 1.3 of meer?
voltage op 1,3 ( met een zalman v700 )

1100 3dmark 06 , 3dmark geloof iets van 4800 als ik het me goed herriner :P

zit nog te denken aan een voltmod, maar aangezien dat veel gevaar meebrengt en weinig oplevert :o :o !!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:55:
[...]

voltage op 1,3 ( met een zalman v700 )

1100 3dmark 06 , 3dmark geloof iets van 4800 als ik het me goed herriner :P

zit nog te denken aan een voltmod, maar aangezien dat veel gevaar meebrengt en weinig oplevert :o :o !!
1100 3dmark2006 is niet erg hoog :/ ik haal op 8p6v 400/930mhz 1600 punten!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik doe toch iets fout met mijn 500 puntjes, maar sowieso is mijn kaart een beetje irritant aan het doen. Binnekort eens 1,3 volt proberen :+

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

XanderDrake schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:56:
[...]

1100 3dmark2006 is niet erg hoog :/ ik haal op 8p6v 400/930mhz 1600 punten!
Er is ook iets flink mis, fullscreen scrollen in een msn venster schokt al :P

binnen nu en 2 dagen een volledige format + raid array installen :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:58:
[...]

Er is ook iets flink mis, fullscreen scrollen in een msn venster schokt al :P
Muh dat heb ik hier altijd al gehad. MSN 7 is gewoon bagger :P
Maar ik gebruik het toch zelden en anders stap ik wel een keer over op iets anders of back to 6.2

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 22-01-2006 23:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1