Dual channel werkt niet. Toch niet oc'ed

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Mattitzz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01 10:16
Een tijdje geleden poste ik hier een topic inzake het overclocken van mijn UTT geheugen. Na een tijdje kwam ik er op uit dat m'n ddr-booster kaduk was. Nu heb ik dus een nieuwe, en raad een wat, de boel draait nog niet. Nu krijg ik m'n latjes elk apart eindelijk op 240Mhz@3,3v stabiel, maar vanaf ik in dual channel overschakel loopt de boel weer in de friet.

Nu hoe komt dit? Is dit m'n geheugencontroller die na de friet is? Zo ja, garantie zal er niet echt inzitten zeker?

En kan ik hier nog iets proberen aan te doen?

(athlon64 3200+,neo2 platinum, gskill utt)

[ Voor 6% gewijzigd door Mattitzz op 21-01-2006 16:26 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ik denk eerder dat het door het moederbord komt, alhoewel de controller in de CPU zit. Die gaat namelijk niet zo gauw kapot en problemen met het mobo zijn veel waarschijnlijker. Probeer eens een andere te krijgen. BTW je HEBT toch wel een socket 939 en geen 754?

• Mattitzz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01 10:16
Yep, die heb ik idd. Anders kan je gewoonweg geen dual-channel hebben he.

Tzijn altijd fouten in memtest test 8. En fouten in stressprime. En enkel in dual-channel. Dan moet het toch bijna voortkomen van de geheugencontroller?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

ddr-booster?
na de friet?

En dan geen exacte specs en geen woord over de settings in BIOS...

Zet even alles voor jezelf eens duidelijk op een rijtje, gooi vervolgens de BIOS timings los en kijk wat dat zoal doet. En kijk of alles op stock speeds (200MHz RAM) wel goed draait. Wat je hier beschrijft is te warrig, details ontbreken en het lijkt alsof je zelf nog niet met een beetje structuur bent gaan troubleshooter. Begin daar eens mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.