Avi op DVD zetten maar dan voor idioten.

Pagina: 1
Acties:
  • 27.395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zit een beetje op doom9, tweakers te zoeken, en ik kan niet echt iets vinden. Er is een hoop info te vinden over het omzetten van een avi naar een dvd zodat deze in een standalone simpele dvd speler te lezen is. Voor mij is dat genoeg, maar nu ken ik iemand en die valt in de catagorie "beweeg je muis naar de linker bovenhoek reclame" :)

In een ideale wereld zou ik (of liever, die persoon) willen:

-gebruiker stopt dvd in dvd-brander.
-gebruiker sleept avi bestand naar icoon/programma
-programma zet avi om en brand deze op de dvd.
-dvd kan de dvd spelert in.

Bestaat er uberhaupt zoiets, en zo niet, wat komt het dichtste in de buurt? Het moet dus echt zo sim-pel mogenlijk zijn. Ik zou ook nog wel aan kunnen komen met 2 programma's, 1tje die volautomatisch omzet, en 1tje die volautomatisch brand ofzo. tips?

specs

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11

AvK

Ready Set Go

WinAvi is behoorlijk dummyproof.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

tja je kan het omzetten naar svcd (meeste avi's zijn ook niet echt groot dus) en dan kan het idd zo simpel als jij het stelt via nero met de mpg2 pluging (zo even uit mijn hoofd) je zegt dan brand (s)vcd kiest de avi, nero doet het omrekenen en brand hem daarna. simpel genoeg ?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:27
Ik zou zeggen Nero Vision Express. Je selecteert een file, je kiest een menu, rost even next next next en Nero transcodeert het naar DVD en brandt het.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

aha hebben ze tegenwoordig ook al een omzetting naar .vob in nero zitten.......als je ook even niet oplet :) doe eigenlijk al een jaar nix meer met divx omdat ik alles gewoon direct op dvd download

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:02

duderuud

Sliden is koel

Gisteren nog een DVD gemaakt met Nero Vision, supersimpel en je kan er leuke menuutjes mee maken.
Voor de dummies een aanrader!

Motor-Forum.nl

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-02 18:49
Sonic MyDVD, echt retesimpel. Maakt zelf de menu's aan (die je zelf makkelijk kan wijzigen), en transcode al je filmpjes. Hij overspoelt je tijdens dat proces ook niet met informatie, waar veel mensen nog wel eens van schrikken ;)
Gebruik 'em zelf ook, zo heerlijk moeiteloos (past zelfs kwaliteit automatisch aan aan beschikbare ruimte op de DVD) :)

• Chevy454
  • Niet online
AvK schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:15:
WinAvi is behoorlijk dummyproof.
Ookal maak je een programma dummyproof, er zal altijd iemand zijn welk een betere dummy maakt ;)

Maar Nero Vision lijkt me ook intressant. Kan die ook met divx overweg of is dat een brug te ver?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
http://www.burnworld.com/software/dvd-converter/index.htm

DivxToDVD - convert your internet movie files to a compatible DVD.
DivXToDVD is a 1 click solution to convert your movie files to a compatible DVD playable on your home DVD player. DivxToDVD supports most popular format such DivX, Xvid, MOV, VOB, Mpeg, Mpeg4, AVI, WMV, DV and stream formats. It converts your single files into a compliant DVD Video set of files and burns it on a DVD blank media DVD+-R(W). The aspect ratio can be automatically selected or forced to a specific format. The program works for NTSC and PAL video format and create automatically chapters. Multiple audio tracks are supported. The future version will create automatically DVD menu and Subtitles.

misschien het bekijken waard?

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik ben ook bezig om een avi op een dvd te zetten. Val niet in de dummy-categorie gelukkig meer, maar als je een xvid hebt en die zet je om naar een mpeg formaat. Welke formule kun je dan ongeveer toepassen op de bitrate van de xvid video zonder kwaliteitsverlies te krijgen? Stel je hebt een xvid op 1000 kbit/sec, wat is dan in praktijk de mpeg2 bitrate? Ook 1000 kbit/sec, of verdubbelen, tripple? Halveren?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• AvK
  • Laatst online: 12:11

AvK

Ready Set Go

Gerwin schreef op zondag 22 januari 2006 @ 03:07:
Ik ben ook bezig om een avi op een dvd te zetten. Val niet in de dummy-categorie gelukkig meer, maar als je een xvid hebt en die zet je om naar een mpeg formaat. Welke formule kun je dan ongeveer toepassen op de bitrate van de xvid video zonder kwaliteitsverlies te krijgen? Stel je hebt een xvid op 1000 kbit/sec, wat is dan in praktijk de mpeg2 bitrate? Ook 1000 kbit/sec, of verdubbelen, tripple? Halveren?
Het mooie van WinAvi (en andere progsels) is dat die programma's dat allemaal voor je uitrekenen en automatisch de DVD op 'beste' kwaliteit branden.
Bij WinAvi stop je letterlijk de DVD in de brander, kies in het menu het bronbestand (Avi DivX QuickTime whatever), kies het doelbestand je brander bedoel ik, en gaan met die banaan.
Zelfs ik kan het. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Gerwin schreef op zondag 22 januari 2006 @ 03:07:
Probeer het uit :)

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

AvK schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:13:
[...]

Het mooie van WinAvi (en andere progsels) is dat die programma's dat allemaal voor je uitrekenen en automatisch de DVD op 'beste' kwaliteit branden.
Bij WinAvi stop je letterlijk de DVD in de brander, kies in het menu het bronbestand (Avi DivX QuickTime whatever), kies het doelbestand je brander bedoel ik, en gaan met die banaan.
Zelfs ik kan het. ;)
Het programma dat ik heb suggereerd dat ik maar op 9999 kb/sec moet branden. Dan zou ik 50 minuten op 1 DVD kunnen branden dus?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
ThunderRobert schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:18:
http://www.burnworld.com/software/dvd-converter/index.htm

DivxToDVD - convert your internet movie files to a compatible DVD.
DivXToDVD is a 1 click solution to convert your movie files to a compatible DVD playable on your
[...]
misschien het bekijken waard?
Van het weekend geprobeerd. Werkt ok, maar kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Je kunt de kwaliteit ook niet nauwkeurig genoeg instellen. Winavi en Nero staan nu op het lijstje om uitgeprobeerd te worden.
Gerwin schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:45:
[...]

Het programma dat ik heb suggereerd dat ik maar op 9999 kb/sec moet branden. Dan zou ik 50 minuten op 1 DVD kunnen branden dus?
Is dit wat voor je: Bitrate-calculator?

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 04:51

sf2

klink misschien beetje stom maar,.....
waarom koopt hij/zij geen dvd-speler die alles slikt?

ik zie geen voordelen in van avi naar dvd.
zonder van je tijd.

al die codec´s in die avi files zitten wordt ik af-en-toe gek van.
en de 25/29/24 frames per sec wordt je ook niet vrolijk van.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Pagina: 1