Toon posts:

Sitecom Router achter Speedtouch NAT Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een hele lijst vragen, want ik kom er echt niet meer uit.
Ik heb sinds kort een T3 verbinding, deze verbinding werkt uiteraard ok.
Maar nu is het zo, dat mijn zusje en moeder ook willen internetten.
Dus wat doe ik, ik koop via een vriend een wireless routertje met toebehorende usb + pcmcia apparatuur. Alles werkt op de software na.
Ik kan op alle computers internetten (Surfen, emailen, downloaden) maar nu is het volgende het probleem. Bij meerdere data overdrachten tegelijk word alles wat trager (dat is begrijpelijk).
Alleen deze snelheid 2kb/s upload met een verbinding van 1024kb/s kan ik niet begrijpen.
1 voor 1 gaan ze als een trein.

Nu is mijn vraag hoe stel ik mijn Router in van Sitecom 108WL? met forwarding/routing van
poort 33009, zonder dat ik een NAT probleem krijg. (Dit i.v.m. mijn nachtelijke downloads bittorrent)

De volgende vraag is, neem nou het programma messenger een mp3tje ontvangen is geen probleem.
Een mp3tje versturen/surfen/emailen tegelijk is een ramp, net een C64.
Hoe dit te versnellen/in te stellen? Speedtouch ?? Sitecom???

IP Adressen toewijzigen is ook geen probleem, ik gebruik een netwerkkaartje van 3com en heb eerst
de adressen automatisch laten toewijzigen en toen handmatig overgenomen bij de eigenschappen van tcp/ip.
2 X Draadloos usb > IDEM. Werkt perfect is aanzienlijk sneller dan het automatisch laten toewijzigen. (Misschien een tip voor diegene die de lange tijden niet wil ervaren.)

Kan dit het probleem zijn dat ik iets fout doe?

bijvoorbeeld: computer 1: 192.111.1.34
computer 2: 192.111.1.40
computer 3: 192.111.1.60

Alles draait op subnet masker: 255.255.255.0
Gateway : 192.111.1.254
Dns : 192.111.1.254 < Hier heb zo mijn vragen over.

Is het niet zo dat de dns server opgezet word vanuit de sitecom router gezien mijn configuratie?
Wat moet ik doen om zo mijn netwerk draaiend te krijgen, want dat is het probleem ook nog eens
ik kan wel alle computers benaderen maar van tijd tot tijd begint hij te zeuren dat ik niet de juiste machtigingen heb en dergelijken. Werkt hij wel, moet ik eerlijk zeggen dat het enorm goed werkt.

Ik heb dit probleem nu 2 weken, ik denk dat ik niet opgelost krijg zonder jullie hulp!
Sinds de levering van adsl heb ik dit probleem. Ik heb hiervoor kabel gehad en nog nooit een probleem gehad hiermee.

Alle computer draaien Windows XP Media Center 2005 Nederlands-talig. (Dus voorzien van SP2)