Webserver software

Pagina: 1
Acties:

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-08 18:55
Ik heb via google verschillende producten gevonden en uitgeprobeerd op mijn systeem, Windows XP Pro, maar voldoen niet aan mijn eisen. Heb de volgende uitgeprobeerd; phpdev, xampp, wampp.

Ik heb de volgende eisen:

- Veiligheid, bepaalde restricties kunnen opleggen aan bezoekers, ik kan dingen nu niet zien wat er gebeurt als ik bijv. Apache aan heb staan.

- Ondersteuning voor PHP, Mysql, Perl, ASP

- Geavanceerde gebruikersomgeving waarbij ik gebruikers vele restricties kan opleggen, bijv. een wachtwoord en password beleid om bij mij op mijn server in te kunnen loggen.

Is er een programma die dit voor me bewerk kan stelligen of moet ik van de grond af beginnen om bijv. Apache te installeren met de andere pakketten erin te implanteren?

Het mag een payware product zijn zolang het natuurlijk wel te betalen is voor een normale computergebruiker ;).

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
IIS (zit in WinXP installatiecd) met losse modules voldoet prima. Is handig te installeren, neem phpmyadmin erbij voor databases te onderhouden en je bent klaar.

Succes

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

brandsrus schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:19:
Ik heb via google verschillende producten gevonden en uitgeprobeerd op mijn systeem, Windows XP Pro, maar voldoen niet aan mijn eisen. Heb de volgende uitgeprobeerd; phpdev, xampp, wampp.

- Veiligheid, bepaalde restricties kunnen opleggen aan bezoekers, ik kan dingen nu niet zien wat er gebeurt als ik bijv. Apache aan heb staan.

- Geavanceerde gebruikersomgeving waarbij ik gebruikers vele restricties kan opleggen, bijv. een wachtwoord en password beleid om bij mij op mijn server in te kunnen loggen.
Een webserver serveert dus pagina's. Als je wil dat mensen in kunnen loggen, moet je dus je website zo maken dat er ingelogt moet worden. Dat download je niet, dat moet je dus maken.
Is er een programma die dit voor me bewerk kan stelligen of moet ik van de grond af beginnen om bijv. Apache te installeren met de andere pakketten erin te implanteren?
Bij elk pakket, bijvoorbeeld PHP, staat in de help beschreven hoe je Apache met PHP moet laten werken.
Het mag een payware product zijn zolang het natuurlijk wel te betalen is voor een normale computergebruiker ;).
Wat je wil kan je dus al doen, alleen heb je dus wel kennis nodig van het maken van websites.

Ey!! Macarena \o/

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:42
Is http://www.sambar.com/ allicht wat voor je? Heb het jaren geleden wel eens gebruikt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

brandsrus schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:19:

uhm, wat heb je al gedaan om Apache meer te laten zien dan? je zou eens kunnen beginnen met het loglevel wat hoger te zetten.
daarnaast kan je dmv PHP ook een hoop doen om te kunnen zien wat er op de site gebeurt.
dat valt ook weer te loggen... zowel naar tekst als naar database.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

Gezien je nu veel uitgebreidere topicstart mét nuttige info ben ik het met bovenstaande poster eens.

Sambar Server is denk ik meer voor jouw toepassingen geschikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1