Welke kaart geeft HDCP signaal via HDMI door?

Pagina: 1
Acties:

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 18:38
Ik heb een DVI naar HDMI kabel gekocht om mijn lcd van JVC 32s60 aan te sluiten via de HDMI poort.
Deze TV vereist een HDCP ( High definition Content Protection) signaal op de HDMI poort anders wordt er geen beeld gegeven.

Ik heb in mijn MCE systeem een ATI 9550se( MSI ) die volgens de ATI site HDCP ready zou moeten zijn.

Als ik e.e.a aansluit en de juiste instellingen maak ( 1280x720) dan krijg ik wel beeld via de dvi-hdmi kabel maar deze valt op de 2 seconden weg om daarna weer op de komen etc. Blijkbaar zoekt de TV naar een HDCP signaal. Dus is de HDCP ready niet echt ready op deze 9550se.

Zijn er mensen die een soortgelijke opstelling werkend hebben zo ja met welke grafische kaart?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00
Heb je in het menu v.d. tv geen instelling om dit te veranderen? Zo kan ik dus AV Digital of PC Digital (dus met of zonder HDCP versleuteling) selecteren voor dezelfde fysieke digitale TV ingang.

In ieder geval ken ik zo geen grafische kaart welke HDCP signalen kan versturen. Ja, de GPU's zijn HDCP compatible maar er is geen enkele kaart waarop alle benodigde zaken voor HDCP weergave zijn geïmplementeerd, dus jammer maar helaas. Het is wel de bedoeling dat die kaarten er komen (dit kost de fabrikanten in feite amper een Euro, maar zolang het niet nodig is verdienen ze liever een Euro extra op zo'n kaart :/ ) maar daar heb jij nu nog niks aan. Hier een artikel over dit onderwerp.

Overigens bestaan er losse adapters die het signaal versleutelen. Ze zijn niet goedkoop en zijn volgens mij ook érg moeilijk te krijgen (grijze gebied).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 18:38
Vandaag het nieuwe systeem van mijn collega aan mijn scherm gehangen en met dat systeem werkt het perfect:

Nvidia 7800 met de laatste drivers

Het beeld geeft een beetje overscan maar dat is te verhelpen met de juiste instellingen van de driver.