[XP] Toshiba Portege R100 Clean install*

Pagina: 1
Acties:

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik zit me hier al weken suf mee te speuren.

Ik heb een Toshiba Portege R100 . Dat is dus een laptop zonder CD-rom of FLoppy drive.

Ik heb de partitie proberen aan te passen waarbij ik dus een "Missing NTLDR" foutmelding krijg.

Nu wil ik Windows XP eropnieuw op zetten maar ik krijg telkens een blauwe scherm voordat ik in de windows installatie menu kom.

Probeer ik Hiren boot cd erop los te laten dat blijft die hangen bij de CD rom drives ASPI drivers.

Er zit een 1.8" ATA5 aansluiting op die hardeschijf dus eruit plukken lukt ook niet.

Ik boot vanaf een Toshiba PCMCIA cd rom drive. Weet iemand hoe ik uberhaupt dit ding aan de praat krijg.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zorgen dat je in ieder geval de schijf kan benaderen (BartPE of Knoppix).
Normaal gesproken kan je met een installatieCD een bootsector weer repareren (recovery console > bootcfg intikken).

Nou moet je daarvoor wel een installatieCD kunnen maken..

En voor die laptopschijfjes zijn IDE adapters te koop.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 21-01-2006 13:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Chadi
Nou Bart PE werkt ook niet Knoppix nog niet geprobeerd.

En 1.8" ATA5 adapters kan ik nergens vinden. Zezijn er wel maar die hebben de gewone ATA 2.5" aasluitingen . Voor de Toshiba en de Fujitsu passen deze niet omdat ze wat afwijken van de gewone ATA aansluiting op andere laptops. LAci verkoopt ze wel maar met HDD en die zijn 180 Euro.

Knoppix blijft ook hangen in de beperkte selectie.

Had ik CD1 maar niet bekrast verdorie :X :(

[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 22-01-2006 13:46 ]

Verwijderd

Ik heb medelijden met je, want een tijdje geleden zat ik ook met ongeveer hetzelfde probleem. En ik kon dan nog niet opstarten van cd-rom :P

Maar kijk eens hier: juist wat je nodig hebt!
http://cgi.ebay.nl/1-8-US...41911QQrdZ1QQcmdZViewItem
Kijk maar voort op ebay, er zit ongetwijfeld wat tussen wat je kan gebruiken!

• Chadi
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:08:
Ik heb medelijden met je, want een tijdje geleden zat ik ook met ongeveer hetzelfde probleem. En ik kon dan nog niet opstarten van cd-rom :P

Maar kijk eens hier: juist wat je nodig hebt!
http://cgi.ebay.nl/1-8-US...41911QQrdZ1QQcmdZViewItem
Kijk maar voort op ebay, er zit ongetwijfeld wat tussen wat je kan gebruiken!
Hoe heb jij het opgelost? En die link verwijst naar behuizingen waar ik er hier een aantal van heb staan :D

Sorry zag het verkeerd. Dat zou dus wel passen .

[ Voor 4% gewijzigd door Chadi op 21-01-2006 17:53 ]

Verwijderd

Chadi schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:47:
[...]

Hoe heb jij het opgelost? En die link verwijst naar behuizingen waar ik er hier een aantal van heb staan :D

Sorry zag het verkeerd. Dat zou dus wel passen .
Ik had nog het geluk dat het een 2,5" harde schijf was, dus een normale laptop harde schijf. Heb toen de laptop van m'n pa z'n werken opengedaan en daarop dan Win2K setup files gekopieerd.
Hij was er echter niet tevreden mee ;)

Maar die link die ik je gegeven heb is toch goed? Enige wat je moet doen dan is hem als enkele harde schijf aan een desktop pc hangen, bootable maken en setup files kopieren.

Wat er ook nog bestaat is een 1,8" -> 2,5" converter. Dan kan je die eventueel opnieuw aan een converter 2,5" -> 3,5" hangen, maar zo blijf je wel bezig eh? :D

• Chadi
Die andere converter heb ik wel liggen in overvloed. Het enige wat ik nu zou moeten hebben, is dus die andere voor mijn Toshiba MK4004GAH hardeschijf.

Of een manier om dat ding aan de praat te krijgen met mijn PCMCIA CD rom die ook onder DOS niet herkend wodt als CD-rom

[ Voor 35% gewijzigd door Chadi op 21-01-2006 18:43 ]

Verwijderd

Chadi schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:42:
Die andere converter heb ik wel liggen in overvloed. Het enige wat ik nu zou moeten hebben, is dus die andere voor mijn Toshiba MK4004GAH hardeschijf.

Of een manier om dat ding aan de praat te krijgen met mijn PCMCIA CD rom die ook onder DOS niet herkend wodt als CD-rom
Ik geloof niet dat het gaat lukken om via DOS je cdrom te kunnen accessen, want pcmcia en dos gaan niet zo goed samen vrees ik. Wat je kan doen is een het merk en type posten van pcmcia kaartje en cdrom en dan kijken we wel eens of er dos drivers voor bestaan...
Maar anders vrees ik dat er niets anders op zit dan via een converter de setup files erop te zetten...
Booten via netwerk heb ik ooit al eens geprobeerd, maar dat een pain in the *ss om dat op te zetten zeg :X
Veel succes dermee!

• Chadi
Dos drivers heb ik wel maar dan wel op een floppy :D

Ik kan nu booten onder LinuxCD unbuntu maar ik weet niet hoe ik die schijf kan aanpassen en bootable maken voor windows . Kan iemand me helpen?

Ik heb tot nu wel de dos USb drivers kunnen maken op een cdrom waardoor ik de USB cd rom als Z: zie. Nu kan ik wel in die cd rom komen maar niet de windows XP starten zoals dat vroeger wel ging.. i386/winnt :/

Ik ga het morgen met een externe USB disk proberen. nu is het tijd om :Z

[ Voor 56% gewijzigd door sanfranjake op 22-01-2006 13:49 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Chadi zou je als je zelf de laatste poster bent binnen 24 uur, even je bericht willen aanpassen? Dit heb ik nu maar even voor je gedaan ;) Zo voorkom je dat het middels nieuwe posts ten koste van andere topics weer bovenaan de lijst komt te staan. Lees hierover de Algemene gedragsregels (Netiquette). Verder zien we per de Windows Operating Systems - Policy graag je OS vooraan de titel. Dat zet ik er nog even bij.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Chadi
Ja sorry kende die regel nog niet :D

Maar ik heb dus mijn USB disk met dus usb aangekregen en het verotte is dat ik niks op departitie krijg geinstalleerd of zelfs goe dte zien krijg.

Met seagate tools heb ik hem netjes geformateerd via de ultimate recovery cd. Daar wordt ie ook mee herkend vreemd genoeg maar ik kan maar niet iets op die schijf via DOS kopieren.

Ik weet niet of er mensen zijn die dat wel is gelukt of weten hoe ik de schijf onder DOS toch zichtbaar kan maken en accesible en waarom die onder Unbuntu wel te zien is maar niet te beschrijven is en hoe ik dat wel kan doen. En of het onder wine mogelijk is om windows setup te draaien zodat ie het wel doet?

• Chadi
Hij kan dicht. Het is me eindelijk gelukt . Na veel wirwar en met heel veel pijn en moeite en tijd :D

met speciale dank aan madboy :D

[ Voor 15% gewijzigd door Chadi op 24-01-2006 21:19 ]

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-03 07:26
Excuses dat ik deze post weer open gooi, maar ik heb exact hetzelfde probleem, met dezelfde hardware, en kom er niet uit. Helaas kan ik de TS niet email of pm -en

@Chadi : kan je mij vertellen hoe je windows op deze laptop hebt geinstalleerd?
Pagina: 1