Hoi,
Ik heb een NAD T742 AV-versterker met 6 pre-outs: FR, FL , RR , RL , Center en Sub.
Ook zitten er normaal versterkte speaker-uitgangen op: FR, FL , RR , RL en Center maar geen Sub.
In de handleiding staat het volgende geschreven over de uitgangen:
Dit is een actieve subwoofer die ook de vijf speakers aanstuurd.
Vanuit de NAD loopt een speciale 6-aderige Bose kabel die naar een speciale aansluiting op de Bose base-unit gaat.
één van de vijf aders is bedoeld voor LFE/SUB out op verterkers.
Zoals gezegd hebben de normale speaker-uitgangen vijf ader-paren. Er is geen aansluiting voor die zesde "sub" draad/ader.
Het pre-out uitgangen-cluster heeft wel een aansluiting voor de zesde "sub" draad/ader.
Vanuit de Bose base-unit lopen de speaker-draden naar de speakers.
De speakers zitten dus niet direct op de versterker aangesloten.
Nu is mijn vraag concreet: Is het beter om de Bose aan te sluiten op de 6 Pre-out's of moet ik ze aangesloten laten op de vijf normale huis-tuin-en-keuken speaker-uitgangen ?
Ik heb een NAD T742 AV-versterker met 6 pre-outs: FR, FL , RR , RL , Center en Sub.
Ook zitten er normaal versterkte speaker-uitgangen op: FR, FL , RR , RL en Center maar geen Sub.
In de handleiding staat het volgende geschreven over de uitgangen:
De 5.1 speakers: Bose Acoustimass 10 Series III6. UITGANGEN AUDIOVOORVERSTERKER/UITGANG
SUBWOOFER UITGANGEN AUDIOVOORVERSTERKER:
De NAD T742 heeft vijf ingebouwde eindversterkers voor alle luidsprekers die op de unit zijn
aangesloten (links, rechts, midden, links-surround, rechts-surround). De
T742 kan ook als voorversterker worden gebruikt voor externe
eindversterkers. Op deze manier kan u alle regelfuncties van de T742
gebruiken, zoals selecteren van ingang, surroundmodus, volume,
toonregelingen, etc. De externe eindversterker stuurt echter de hierop
aangesloten luidspreker aan, in plaats van de eindversterker in de T742
voor dat kanaal. Sluit de RCA-naar-RCA-kabels aan tussen de audioaansluitingen
van de voorversterker (links- en rechtsvoor, midden en/of
surround-links en surround-rechts) op de externe versterkers. Sluit de
luidsprekers op de externe versterkers aan.
SUBWOOFER UIT:
In tegenstelling tot de vijf full-range kanalen die
hierboven staan beschreven, is er geen ingebouwde eindversterker voor
een extra subwoofer. Via de aansluiting Subwoofer uit kan een subbass luidsprekersysteem met een eigen externe of ingebouwde
eindversterker (“actieve” subwoofer) worden aangesloten.
Dit is een actieve subwoofer die ook de vijf speakers aanstuurd.
Vanuit de NAD loopt een speciale 6-aderige Bose kabel die naar een speciale aansluiting op de Bose base-unit gaat.
één van de vijf aders is bedoeld voor LFE/SUB out op verterkers.
Zoals gezegd hebben de normale speaker-uitgangen vijf ader-paren. Er is geen aansluiting voor die zesde "sub" draad/ader.
Het pre-out uitgangen-cluster heeft wel een aansluiting voor de zesde "sub" draad/ader.
Vanuit de Bose base-unit lopen de speaker-draden naar de speakers.
De speakers zitten dus niet direct op de versterker aangesloten.
Nu is mijn vraag concreet: Is het beter om de Bose aan te sluiten op de 6 Pre-out's of moet ik ze aangesloten laten op de vijf normale huis-tuin-en-keuken speaker-uitgangen ?