OK, dat heb je in ieder geval door

Ik herinner me nml Slammer. Nou weet ik er niet perse het fijne van maar was niet alles gevoelig daarvoor? Wat voor 'n netwerk protocollen moet een Mac gebruiken om te internetten met al die andere XP machines? Is de Mac dan net zo gevoelig?
Ik gok dat je doelt op
Slammer? Je maakt hier trouwens wel een denkfout. Het zijn niet de protocollen die kwetsbaar zijn, het zijn de implementaties daarvan (en dan wel die van Windows en niet bijvoorbeeld die van Darwin).
Moet je perse Root hebben? Mits je sommige mensen alleen als User laat werken Is XP toch net zo lek en veilig als OSX? Ik kan mij voorstellen dat als de Mac heel groot wordt dat alle virus/trojan/worm hooligans met z'n allen sneller iets voor mekaar hebben dan de patch afdeling van Apple.
Als je geen root "hebt" kun je alleen aan de bestanden van de gebruiker waaronder je draait komen. Leuk voor het stelen van passwords, creditcardgegevens en andere gevoelige zaken, maar niet erg geschikt voor de echt nasty zaken, die toegang tot de kern van het operating system vereisen.
Is het mogelijk dat je de Unix stoel onder OSX uithaalt?
Wat bedoel je daar mee?
Al deze vragen worden niet echt beantwoord op Internet omdat het niet of nauwelijks is gebeurd. Dat het een trage verspreiding geeft kan ik wel geloven maar het helpt Apple niet als er tientallen (relatief weinig) Mac's omvallen doordat gebruikers denken dat het een Win32 virus is. Wat als een MAc virus lukt omdat het verpakt lijkt als een windows virus? Is dat Ironie?
Maar goed, hoofdzakelijk speculatie Maar als Apple een 93% marktaandeel had met een evengoede reputatie qua virussen en Windows 4% met de "lek als een mandje"reputatie dan had iedereen een Mac natuurlijk.
Domme gebruikers zullen altijd de zwakste schakel blijven. Ik kan prima een programma schrijven dat netjes aan jou vraagt je password in te typen en dat vervolgens je systeem om zeep helpt. Is dat een virus? Ik dacht het niet. Het wordt pas vervelend als er gaten in de beveiliging van een OS zit waardoor je dat kunt omzeilen en daar maken vrijwel alle Windows virussen gebruik van.
En ik lees net dat PoC meuk in de labs ligt van AV bedrijven? Lol They would'nt , or Would they?

Tuurlijk zijn zij de eerste met proof of concept code, dat is hun werk. Ik denk niet er ook maar iemand gek genoeg is zijn eigen markt te creëren

Het is dat ik eens een SATA disk erin stak maar daarvoor deed ik toch echt 2 jaar met 1 windows installatie. Weliswaar alles handmatig getweaked ,geen stiekeme xtra Admin account meer en een hoop services uitgezet etc, hij bleef het doen.
[...]
Maar op wat voor'n manier dan? Zijn het mensen met XP-home of pro of allebei. Moet er niet gewoon een User acount naast een admin account, beide met wachtwoorden, waarbij de admin account alleen gebruikt mag worden voor installaties?
Serieus: lees nog eens door wat je hier zegt.
Jij bent weliswaar in staat je installatie dermate te tweaken, services uit te zetten enzovoorts en op die manier twee jaar met één installatie te doen. Daarin ben je geenszins representatief voor een doorsnee gebruiker, dus ik vind het een beetje gek dat je dat opwerpt als argument tegen het punt dat _DH probeert te maken.
Een normale gebruiker drukt de installatie-CD erin, klikt zo vaak mogelijk op "volgende" en heeft dan onder Windows aan het einde een installatie met een standaard Administrator account en de daarbijbehorende houdbaarheidsdatum, en onder Mac OS X een beperkte gebruikersaccount waarbij administratieve taken kunnen worden uitgevoerd door eerst het wachtwoord in te typen (sudo style). Dan gaat mijn voorkeur uit naar de laatste gang van zaken.
[
Voor 19% gewijzigd door
dawuss op 20-01-2007 02:19
]