Externe Firewire Schijf reageert niet

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Heb een aantal dagen een schijf (300 gig) en losse behuizing van acomdata gekocht met firewire en usb 2.0 Daarbij heb ik van sweex een interne firewire en usb hub gekocht. Sluit ik het setje aan op usb dan werkt de schijf perfect. Sluit ik hem aan met firewire dan reageert ie niet. Volgens het boekje moet ie automatisch in windows verschijnen. Ik heb mn dv camera even met firewaire aangesloten en die werkt perfect dus de firewire kaart werkt. Ik heb verschillende fora en fauna bekeken en op de site van acomdata gekeken maar kan hier niks over vinden.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen of waar dit aan kan liggen ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02
Zoiets heb ik ook gehad. Ik heb de firmware v.d. enclosure een update gegeven en toen herkende Windows m'n drive via Firewire dus wel. Zie je onder apparaatbeheer soms ook iets staan, b.v. de Firewire chipnaam die in de enclosure zit?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• michielvz
Abbadon schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 15:17:
Zoiets heb ik ook gehad. Ik heb de firmware v.d. enclosure een update gegeven en toen herkende Windows m'n drive via Firewire dus wel. Zie je onder apparaatbeheer soms ook iets staan, b.v. de Firewire chipnaam die in de enclosure zit?
Ik zie niks kwa firewire (1394 toch) in mn aparaatbeheer staan. Wel zie ik 2 1394 dingen onder netwerkadapters staan maar dat zal wel gaan over die pci kaart waar 2 firewire dingen op zitten maar waarom dat dan bij netwerkadapters staat begrijp ik niet. Ik kan geen firmware update voor mijn enclosure zitten. Ik heb de E5 enclosure van acomdata zonder pushbutton.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Kun je met je camera ook transferren of niet? Ik had eerste ene firewire kaart gekocht en daarmee kon ik wel opladen maar niet transferren...toen beelk dat ik die firewirekaart nog wat harder in mijn mobo moet duwen.

leoaq.fm // Jeune Loop

• michielvz
Ik kan dv opnemen ja als je dat bedoelt. Ik niet dat dat het probleem is. Die firewire kaart werkt denk ik goed. De dv camera wordt meteen door windows herkend. Mocht hij niet kunnen transferren zoals je dat noemt dan zou hij op zijn minst wel mn harde schijf moeten kunnen zien. Hij ziet de camera tenslotte ook.

• michielvz
Ben erachter. Het was zeer eenvoudig. De schijf werd niet herkend omdat ik hem aan had staan terwijl ik de kabel ering deed. Pas wanneer je hem aanzet nadat je hem hebt aangsloten pikt windows hem op.
Dus eerst aansluiten en dan de behuizing aanzetten. Wel bedankt voor de moeite !
Pagina: 1