Toon posts:

Bluetooth standaard op Latitude D600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk een (waarschijnlijk kleine) vraag. Een tijdje geleden alweer heb ik via marktplaats een Dell Latitude D600 gekocht. Na het leegmaken (had xP SP2 hier liggen) met veel pijn en moeite praktisch alles aan de praat gekregen. Maar 1 ding blijft/bleef over. Op de Latitude zit een ledje voor bluetooth-verbinding, maar ik heb weleens die drivers van Dell erop gezet zonder succes. Toch leek het mij vreemd dat er wel een led op zit maar het niet ingebouwd is.
Dus mijn vraag: Zit Bluetooth nu wel of niet standaard ingebouwd en zoja: Zijn er drivers die ik zou kunnen proberen. (Op zich had het nooit noodzaak aangezien ik ook een dongle heb, maar toch blijft dat ledje aan me vreten ;) )

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 13:45
Bluetooth is niet standaard ingebouwd. Je kan de hdd bay eruit trekken, als het goed is zit er dan een 'vakje' waar presies een klein bluetooth staafje inkan (niet groter dan de eerste 2 kootjes van je pink).

Verwijderd

Topicstarter
O.k. bedankt, het knagen is hierbij opgehouden :). Ik ga nog wel eens een kijke nemen achter die HDD.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33
je kan ook in de bios checken of er een bluetooth module inzit

standaard zit ie er niet in

Verwijderd

Er zijn veel problemen met de bluetooth module met de D600. (Foute solderingen)
Om er zeker van te zijn dat hij niet defect is moet je weten of hij
in je laptop zit. Dit kan je doen door je Asset Tag in te geven op de Dell site.
Hier kan je opvragen met welke onderdelen hij is geleverd.

Als hij wel is geleverd en hij is defect komt hij ook niet voor in je Bios. Om hem te repareren moet het hele moederbord worden vervangen. (Spreek helaas uit ervaring).

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33
als je nog garantie hebt is het geen probleem

ik had ook een kapotte bt module bij levering, en inderdaad nieuw bt module + moederbord erin gekregen. Die monteur zei echter dat het vervangen van het moederbord "voor de zekerheid" was, dus het zou waarschijnlijk ook wel werken als je alleen de bt module vervangt. Ik vraag me dus af of het mobo wel persee vervangen moet worden bij defecte bt.

Ik heb trouwens geen asset tag in m'n d600 staan, zou die er standaard in moeten zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door dribbel op 21-01-2006 13:48 ]

Verwijderd

Foutje,

Bedoelde Service Tag, deze staat onderop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook net weer even gekeken via de servicetacg (dienst is weer iets veranderd geloof ik), maar daar staat het niet bij, dus zal het er waarschijnlijk niet in zitten. Ach de dongle doet het natuurlijk ook nog :)
Pagina: 1