Toon posts:

[TiBook] Hoe functioneert display dicht detectie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje rare topictitel magoed :P Lees even mee en je begrijpt wel waar hem om gaat...

Ik heb dus een weekje geleden een Titanium Powerbook G4 550MHz gekocht die een kapot display had. Ik heb dat display vervangen (wat een kutjob overigens :X :X :X ) en het werkt nu perfect :*)

Behalve dat wanneer ik het scherm dichtklap de backlight niet uit gaat (mijn appeltje blijf branden zeg maar). Nu zou ik dat graag willen hebben, maar ik heb geen enkel idee hoe die detectie werkt. Volgens mij met magneten, maar ik zou in geen honderd jaar weten waar die sensor zit en of ik er iets aan kan doen...

Is er iemand met ervaring op dit gebied? Ik weet zo ondertussen hoe dat de Powerbook in mekaar zit (heb hem tenslotte H-E-L-E-M-A-A-L uiteen gehaald), maar geen idee hoe of wat dit regelt.

Ik ben eens met een magneetje (zo'n mega-sterke uit een HD) langs de rechterluidspreker gegaan, dit deed het scherm uitgaan, maar ging daarna niet meer aan :?

Zeg me aub niet dat ik het scherm daarvoor moet openen, want dat doe ik niet meer hoor B)

Nog een vraagje: iemand enig idee wat de tweedehands waarde is voor deze laptop?

Bedankt! O+

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13

Zym0tiC

^_^

Ik heb zelf geen pbook maar ik meen eens in apl ergens gezien dat dat magneetje onder het touchpad zat.

edit:
Kan het even zo snel niet terug vinden, waarschijnlijk zal het loos geblaat zijn. Maar zo iets stond me nog vaag bij :?

[ Voor 40% gewijzigd door Zym0tiC op 21-01-2006 12:59 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik weet het alleen van mijn iBook. Het werkt inderdaad met een magneet in het computergedeelte (aan de rechterkant in de iBook) en een "reed switch" in het tegenoverliggende scherm gedeelte. Het kan zijn dat je een draadje van de reed-switch hebt beschadigd, of de reed switch zelf, mogelijk ook de aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Zym0tiC schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:55:
Ik heb zelf geen pbook maar ik meen eens in apl ergens gezien dat dat magneetje onder het touchpad zat.

edit:
Kan het even zo snel niet terug vinden, waarschijnlijk zal het loos geblaat zijn. Maar zo iets stond me nog vaag bij :?
Hmmm zou wel goed kunnen, ik herinnner me nog dat er een magneetje zat aan de achterkant van het LCDpanel, ter hoogte van het touchpad.

Maar kan iemand dit bevestigen?

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
Het magneetje aan het touchpad dient mijns inziens om de laptop dichtgeklapt te houden. Dat denk ik toch tenminste.

Verwijderd

Topicstarter
eur0fighter schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:13:
Het magneetje aan het touchpad dient mijns inziens om de laptop dichtgeklapt te houden. Dat denk ik toch tenminste.
Ja, wat dat magneetje doet is het haakje uit het gaatje (:P) in het scherm halen, zodat het scherm kan vastgehouden worden...
Maar dat is het probleem niet, het scherm is dicht hoor, maar de pc weet het enkel niet...

Toch bedankt voor jullie beider antwoorden!
Iemand noch een idee?

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch! Das wat ik nodig had!!!

Bedankt! O+ O+ O+
mag ik dat ding dan toch weer open gaan smijten :(

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist het ding weer open gesmeten en magneet op juiste plaats gehangen. De plaats is erg precies, mag geen cm meer afwijken...
Locatie was, dankzij de link die je gegeven hebt, juist linksboven het touchpad. Mijn Powerbookje werkt Z-A-L-I-G nu...
Man wat ben ik verliefd op Apple pc's O+ Ja ik een freak :P
Pagina: 1