Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15 jarige... zoekt werk...

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 15:16
Ik zat hier wat te denken...

ik heb geen geld.... geen werk... gelukkig woon ik bij me ouders.. maarja zij hebben een klote pc...

dus ik dacht.. upgraden/nieuw kopen.. alleen ik heb niet genoeg geld...

En toen zat ik te denken... hier in de buurt is een glazenwasser die bij de helebuurt het glas boven poetst... en daar 15 euro voor vraagt... over een paar week is het vakantie dus ik dacht... ik pak een ladder en ga dan boven glazen wassen... Alleen.. hoeveel kun je daar per huis voor vragen? en wat kost het spul dat je nodig hebt(ik heb er totaal geen verstand van, maar hard werken wil ik wel)

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:35
misschien bij een pc-boer, pc's maken in plaats van slopen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 20:03
vraag 14 euro :?

en als mensen dat niet willen betalen zak je verder met de prijs net zolang tot mensen het wel willen betalen..

*simpel*

A wise man's life is based around fuck you

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Tja, ga naar de Wibra een koop voor een paar euro een raamwas set? En een normale prijs is €7,50 voor een paar kleine ramen en €15,00 voor een groter huis.

Maar kon je daar zelf niet op komen?

• André

André

Analytics dude

En kijk hier eens:
Goede Werkplek 15 jarige?

• Opdreef
Kijk dat ik daar zelf op kon komen wel.. maar wat heb ik meer nodig als een ladder + ramenwas setje? heb je er speciaal sop voor nodig oid. en waar ik dat kan krijgen daar zit ik een beetje mee...

• André

André

Analytics dude

Anders vraag je je moeder of ze het 1 keer voor wil doen? En ramenschoonmaaksop hebben ze overal wel.

• Opdreef
André schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:49:
Anders vraag je je moeder of ze het 1 keer voor wil doen? En ramenschoonmaaksop hebben ze overal wel.
Hoeft dus niks bijzonders zijn? als ik bijvoorbeeld mijn huis + de buren zou doen... zou ik al weer 20 euro per keer op vooruit gaan... en dat terwijl je... ik denk half uurtje bezig bent?

Verwijderd

doesburg schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:48:
Kijk dat ik daar zelf op kon komen wel.. maar wat heb ik meer nodig als een ladder + ramenwas setje? heb je er speciaal sop voor nodig oid. en waar ik dat kan krijgen daar zit ik een beetje mee...
Mijn moeder gebruikt een emmer met warm water + een scheutje spiritus. Daarna met een spons het raam bevochtigen ( :+ ) en afnemen met een trekker. Ook het gebruik van een leren lap, om de trekker droog te maken is aan te raden.

• Opdreef
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:53:
[...]

Mijn moeder gebruikt een emmer met warm water + een scheutje spiritus. Daarna met een spons het raam bevochtigen ( :+ ) en afnemen met een trekker. Ook het gebruik van een leren lap, om de trekker droog te maken is aan te raden.
Maar is een uurtje realistisch.. dus gewoon elke vrijdag 1 huis doen.. ben je uurtje bezig en 10 euro verder?

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

doesburg schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:58:
[...]

Maar is een uurtje realistisch.. dus gewoon elke vrijdag 1 huis doen.. ben je uurtje bezig en 10 euro verder?
Waarom probeer je t niet gewoon op je eigen huis uit, want hoe moet hij nu weten hoeveel ramen jullie hebben, dus hoelang je bezig bent? :p

offtopic:
dit is grappig :+ PC expres kapot maken

[ Voor 12% gewijzigd door BoyGenius op 21-01-2006 13:01 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Opdreef
BoyGenius schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:00:
[...]

Waarom probeer je t niet gewoon op je eigen huis uit, want hoe moet hij nu weten hoeveel ramen jullie hebben, dus hoelang je bezig bent? :p
Das inderdaad een domme vraag(niet de eerste van vandaag maarja)

Verwijderd

doesburg schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:58:
[...]

Denk het wel, mijn moeder doet ongeveer 10 minuten over een raam van +/- 6 m²

http://www.huishouden.adv...huishouden&cat=36&tip=298

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 13:03 ]

Verwijderd

Ramen wassen is niet echt een gat in de markt en wanneer je van een ladder valt is het leed niet te overzien. Autowassen daarintegen wel.. omdat het best wel behoorlijk wat werk is en een hoop mensen na een dag werken daar niet altijd zin in hebben. 10 euro per auto (wasstraat is 15-20) en vraag 5 extra voor stofzuigen.

• Opdreef
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:01:
[...]

Denk het wel, mijn moeder doet ongeveer 10 minuten over een raam van +/- 6 m²

http://www.huishouden.adv...huishouden&cat=36&tip=298
Thnx... Misschien kan ik op deze manier wel een klein bedrijfje opzetten... want bijna al mijn vrienden zoeken werk... en veel van hun ouders vinden ramen wassers duur.. en in dit dorp is er maar 1tje.. en die word door iedereen duur genoemt... dus mischien zit er wel een gat in de markt...

Verwijderd

doesburg schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:09:
[...]

Thnx... Misschien kan ik op deze manier wel een klein bedrijfje opzetten... want bijna al mijn vrienden zoeken werk... en veel van hun ouders vinden ramen wassers duur.. en in dit dorp is er maar 1tje.. en die word door iedereen duur genoemt... dus mischien zit er wel een gat in de markt...
Inderdaad, als jij onder de prijs van de ramenwasser zit en goed werk aflevert zullen veel mensen bij je aankloppen. In een dorp zal iedereen wel snel iets van je horen: "moet je horen, voor 10 euro je ramen wassen bij doesburg, hij is ook nog eens heel goed".

Van mond op mondreclame moet je het hebben. Ook kun je bijvoorbeeld advertenties bij de locale supermarkt ophangen.

Veel succes met de ramen wassen en voorzichtig op de ladder ;)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:27
15 euro voor de ramen boven? Ik woon in een flatje (2e verdieping). Alle ramen aan de voorkant en achterkant bij elkaar en dat zijn er nogal wat kost mij 12,- door een professioneel bedrijf. MAW, ben jij niet duur met 15 euro?

Als ze het willen betalen is het mooi natuurlijk. :D

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk niet dat de glazenwasser blij is met je.

Meestal is het zo dat een glazenwasser 'eigen' wijken heeft en dat daar andere glazenwassers niet werken. Het is niet wettelijk geregeld maar een kwestie van een stilzwijgende afspraak.

Je steelt min of meer die man het brood uit zijn handen.

Auto's wassen, liefst met de eigen spullen van de eigenaar, is veel leuker. Sporadisch laat ik dit een jongen doen en die rekent € 7,50 en is daarvoor ongeveer een uur mee bezig incl. het ramen zemen en stofzuigen aan de binnenkant.

ARME AOW’er

• Opdreef
Guardian Angel schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:17:
Ik denk niet dat de glazenwasser blij is met je.

Meestal is het zo dat een glazenwasser 'eigen' wijken heeft en dat daar andere glazenwassers niet werken. Het is niet wettelijk geregeld maar een kwestie van een stilzwijgende afspraak.

Je steelt min of meer die man het brood uit zijn handen.

Auto's wassen, liefst met de eigen spullen van de eigenaar, is veel leuker. Sporadisch laat ik dit een jongen doen en die rekent € 7,50 en is daarvoor ongeveer een uur mee bezig incl. het ramen zemen en stofzuigen aan de binnenkant.
Mijn vader zij ook al dat het niet mag, ik steel zijn klaten.. en doe het zwart, 1 telefoontje en ik ben al mijn verdiende geld weer kwijt aan boetes etc.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik heb tijdens de startweek van de pabo met een aantal klasgenoten auto's gewassen voor de mediamarkt in Leeuwarden, dat ging wel goed.

We kregen veel spullen van de winkels(auto winkels, praxis e.d.), gratis watertoevoer. Iets van 5 euro per auto gevraagd.

Resultaat: € 100-150 voor +- 3 uurtjes werk. Nu was het geld voor een goed doel, al weet ik niet meer wat.(i.i.g. niet onze portemonees)

Je kan anders ook gewoon langs uitzendbureau's of supermarkten, ramen wassen is wel vermoeiend als je het de halve/hele dag wilt doen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

(1) Ga achter je computer zitten en type een mooie advertentie voor je nieuwe autowasbedrijf
(2) Verzin een prijs die ruim onder de prijs van de lokale wasstraat ligt
(3) Advertenties uitdelen in de buurt
(4) Schema maken voor afspraken
(5) Sop, sponzen en evt (turtle)wax halen
(6) Afspraken nakomen an auto's wassen
(7) Cashen!

Zo heb ik toch honderden guldens bij elkaar gewassen toen ik 14/15 was. Je kunt met bijvoorbeeld http://www.commandant.nl/ de lak van een auto er als nieuw uit laten zien. Daar kun je meer voor rekeken, want het duurt aanzienlijk langer dan wassen. Kijk wel uit met dat Commandant en probeer het eerst op een oud barrel. Het is heftig spul.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 13:31 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:42
doesburg schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:39:
Ik zat hier wat te denken...

ik heb geen geld.... geen werk... gelukkig woon ik bij me ouders.. maarja zij hebben een klote pc...

dus ik dacht.. upgraden/nieuw kopen.. alleen ik heb niet genoeg geld...

En toen zat ik te denken... hier in de buurt is een glazenwasser die bij de helebuurt het glas boven poetst... en daar 15 euro voor vraagt... over een paar week is het vakantie dus ik dacht... ik pak een ladder en ga dan boven glazen wassen... Alleen.. hoeveel kun je daar per huis voor vragen? en wat kost het spul dat je nodig hebt(ik heb er totaal geen verstand van, maar hard werken wil ik wel)

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Schrijf je in bij alle uitzendbureau's in je stad/dorp. Ga langs zoveel mogelijk winkels zoals supermarkten of snoepwinkels o.i.d. :)
Ik denk dat als je er probeert achteraan te gaan je vast wel iets vind. Zo is het mij ook gelukt om ertussen te komen, terwijl er hier een cultuurtje hangt van "kennis van een kennis wil wel werken" en niet degene die zich netjes hebben opgeven bij een supermarkt/winkel krijgen een baan.

Ik werk zelf dan bij een supermarkt maar ben er gewoon elke week boodschappen gaan doen met m'n ouders. En elke week zag ik de filliaaldirecteur(en) weer, en maakte ik even een kletspraatje. Totdat ze mij op een gegeven moment belde om te vragen of ik er wilde komen werken! _/-\o_ En zo werk ik al bijna 2 jaar happy bij een leuke supermarkt met leuke werknemers. Kijk je verdient niet gek veel, ik ben nu 17 en verdien dacht ik 3,50,- maar het is nog steeds wel dik boven het minimumloon! :)

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 21-01-2006 13:32 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Glazen wassen zou nou ook niet bepaald het eerste zijn waar ik m'n geld mee zou willen verdienen. Het is vrij lastig om op een ladder te staan en dan het hele raam kunnen wassen, je ligt voor je het weet beneden :X Of je maakt schade door de ladder tegen het raam te zetten (waar glas niet zo van houdt) of iets dergelijks...

Auto wassen lijkt me al een stuk verstandiger voor iemand van jouw leeftijd, legale bijbaantjes zijn leuk natuurlijk, maar met €3 per uur duurt het nog wel even voordat je je pc kunt upgraden, dus daar zit je denk ik niet op te wachten :P

The devil is in the details.

Verwijderd

jezus kerel, wat doe je moeilijk... neem een krantenwijk :?

• Opdreef
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:35:
jezus kerel, wat doe je moeilijk... neem een krantenwijk :?
Dat is het enige baantje wat ik niet mag doen...

Mijn ouders denken dat ik de kranten weg fllikker

Edit: elk baantje is winst... ik krijg van me ouders 10 eu per maand.. dus 4 uur werken a 3 euro verdubbelt de boel wel mooi....

En: me vader heeft veel contacten miss weet hij wat. supermarkt werkt hier niet... kennis van kennis van kennis ook niet... er zijn gewoon te veel mensen die bij de supermarkt willen... miss de locale pc boer... beetje windows installeren etc.?

[ Voor 42% gewijzigd door Opdreef op 21-01-2006 13:41 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
doesburg schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:39:
[...]

Veel vertrouwen hebben ze dan in je... leuke ouders :X Ik zou zoiets denk ik niet pikken (ik pik vrij veel van m'n ouders, maar zo'n beschuldiging zou me een beetje te ver gaan). Bewijs ze het tegendeel, zolang er geen klachten zijn van mensen die hun krant niet hebben ontvangen hebben je ouders niks te zeggen.
Edit: elk baantje is winst... ik krijg van me ouders 10 eu per maand.. dus 4 uur werken a 3 euro verdubbelt de boel wel mooi....

En: me vader heeft veel contacten miss weet hij wat. supermarkt werkt hier niet... kennis van kennis van kennis ook niet... er zijn gewoon te veel mensen die bij de supermarkt willen... miss de locale pc boer... beetje windows installeren etc.?
Iets duidt me erop dat je een beetje te makkelijk denkt over werken :P Je kan niet overal zomaar aan de slag en je geld verdienen met 'een beetje windows installeren' zal ook niet echt lukken ben ik bang ;)

En over die supermarkt: niet geschoten is altijd mis, je kan in ieder geval even informeren of ze nog mensen nodig hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Hahn op 21-01-2006 13:43 ]

The devil is in the details.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:42
[...]

Dan hebben je ouders wel alle vertouwen in je! :r Als ik jou was zou ik ze laten zien dat je echt gemotiveerd bent, ga bijvoorbeeld is de tuin voor je vader harken of je vader's auto wassen. Misschien dat het helpt en dat ze vertrouwen in je krijgen! :P

edit:
December was me voor :>

Misschien kun je dit topic ook nog even doorlezen. Er zit wel een slotje op, maar lezen kan geen kwaad! :P

[ Voor 21% gewijzigd door LuPo op 21-01-2006 13:47 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kranten wegflikkeren kun je maar één keer doen. De volgende keer krijg je op je...uh.... donder.

Maar laat je vader en moeder dit topic eens lezen en misschien komen ze dan met een andere oplossing. De wil tot iets doen is tenminste aanwezig. Iets meer zakgeld zou wat mij betreft (ik hoef het sowieso niet aan jou te betalen :) ) best weleens mogen.

Ik zou als ouder blij zijn als mijn zoon (die ik overigens niet heb) iets zou doen om geld te verdienen. Begin maar eens te oefenen op de auto van je Pa of Ma. Gratis..... :)

ARME AOW’er

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:12

mr_petit

opperprutser

December schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:41:
[...]
Veel vertrouwen hebben ze dan in je... leuke ouders :X
misschien zou ik wel net zoveel vertrouwen in mijn zoon hebben als hij eerst mijn pc heeft geprobeerd stuk te maken :P
Het is natuurlijk wel een beetje voorbarig wantrouwen, maar zijn ouders zullen daar oook wel zo hun redenen voor hebben.

Let wel, voor een klein beetje geld moet je als 15 jarige echt hard en lang werken. Probeer dus te gaan autowassen.

"man is not truly one, but truly two,"

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

[...]

Dan moet je gewoon een keer 's ochtends langsgaan bij het lokale DistriQ (De Telegraaf, Algemeen Dagblad, etc) afhaaldepot om te vragen of er nog wijken vrij zijn die je kan gaan lopen. Dat verdient rond de 120 euro per maand en dan moet je waarschijnlijk elke ochtend, behalve zondag, een half uurtje krantenlopen.

Dat je ouders dat niet goed vinden is wel vreemd. Je wilt graag werken, dus waarom zou je het dan voor jezelf verpesten door de kranten te dumpen?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Je zult het er zelf wel naar gemaakt hebben als je ouders hun eigen kind niet kunnen vertrouwen (refererrend naar het andere topic)... Wat meer zakgeld zou dan zeker niet op zijn plaats zijn.

Ik werk sinds mijn 13e (ben nu net 17 geworden) en begon als krantenjongen. Ben er toen meteen mee gestopt omdat ik het echt een kutbaan vond, sindsdien (ik was net 14 oid) werk ik bij een bedrijf waar ik nu nog steeds werk... Hoe ik eraan gekomen ben? Door geld op te halen met kerstmis (krantenwijk) en toen vroeg er een kerel of ik zin had in een wat betere baan, zodoende dus.

Sowieso is zakgeld onzin. Ik heb het wel ooit gehad, maar heb het al 2 jaar niet meer gezien.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

LuPo schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:42:
[...]

Dan hebben je ouders wel alle vertouwen in je! :r
De kotssmilies mogen wel achterwege blijven, die zijn niet nodig in een normale discussie.

Verder lijkt het alsof ik naar een herhaling kijk maar ik denk dat de originele Goede Werkplek 15 jarige? toch beter is :)

Praat eens met je ouders over mogelijk werk zou ik zeggen. Er is genoeg te vinden als je rond kijkt, begin dan eens te kijken in bovenstaand topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.