Toon posts:

Systeem blijft hangen bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met mijn Dell Dimension 5000 desktop. Als ik namelijk het systeem afsluit blijft hangen met de volgende foutmelding op blauw scherm:

***Hardware malfunction
Call your hardware vendor for support
NMI: Parity check/memory parity error
***The system has halted***

Het probleem is er sinds ik een draadloze netwerkadapter van Netgear heb geinstalleerd, als de software of hardware van dat product niet aanwezig is of niet actief (denk ik want op LAN-parties heb ik er geen last van) sluit de pc wel goed af.

Ik heb Windiag al laten testen maar heb geen errors in mijn geheugen gevonden.

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit probleem op te lossen is?

Alvast bedankt :)

Thomas

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geheugen testen doe je het best met Memtest86, die werkt buiten Windows om.

Verder denk ik dat dit een typisch geval van een brakke driver is, heb je deze al eens proberen te herinstalleren? Eventueel met een andere versie? En als je de kaart eens in een ander slot steekt?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En als je die WLAN kaart loshaalt, doet hij het dan wel weer goed?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sorry voor de late reactie.

@Admiral Freebee: de kaart in een ander slot steken heeft geen zin, ik zal een andere driver proberen en memtest draaien en kijken of het helpt.

@RoD: zoals gezegd vermoed ik dat de combinatie van de kaart met de software fataal is. Als een van deze twee niet aanwezig is op mijn systeem werkt het wel gewoon goed.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor andere mogelijkheden. het lijkt echter sterk op een driverfout. Kijk eens of daar een andere voor te krijgen is :)

[ Voor 13% gewijzigd door Turkish op 30-01-2006 16:00 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nagekeken en had de nieuwste driver al geinstalleerd, helaas hij hangt nog steeds :/

Ik ga deze week nog es memtest uitvoeren en dan laat ik weer wat horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen memtest gedraaid maar ook deze gaf geen errors, iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bedankt :)

PS: sorry voor de dubbelpost

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09
Als de kaart erin zit heb je geen problemen... Dan lijkt me de oplossing vrij eenvoudig niet? :P
Lekker laten zitten die kaart. Desnoods disabelen in de hardware manager als dat wel goed gaat.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nee lezen Obliterator. Als de kaart er niet in zit gaat het dus goed, anders dus niet.

Kan je niet windows een standaard driver laten installeren voor de kaart? Dan heb je misschien niet alle functionaliteit, maar liever dat als het dan wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:59:
Nee lezen Obliterator. Als de kaart er niet in zit gaat het dus goed, anders dus niet.

Kan je niet windows een standaard driver laten installeren voor de kaart? Dan heb je misschien niet alle functionaliteit, maar liever dat als het dan wel werkt.
Kan je me uitleggen hoe ik dit moet doen?

Thomas
Pagina: 1