Mensen, ik heb een probleem (en dat kan vrij snel aangezien ik n00b ben in flash, maar dit wel heel graag wil leren).
Ik heb met behulp van wat tutorials een bewegende menubalk weten te maken: xxx. Daar ben ik in principe al heel blij mee, maar het probleem is dat de buttons verder niet werken.
Achter de button had ik dit scriptje hangen:
Maar ik ben geen fan van werken met scene's (wist in eerste instantie niet dat het anders kon omdat je een action in een movieclip geeft, terwijl de actie moet plaatsvinden op de maintimeline).
Toen heb ik iets gevonden waarin stond dat het beter zo kon:
Maar dat werkt ook niet.
Het tweede probleem dat ik heb is dat ik ook een over/hit graphic voor de buttons heb (heel basic nog even, het gaat me namelijk even om de techniek), alleen als je over de buttons gaat met de muis veranderen die ook niet.
Hebben jullie enig idee wat ik fout doe en hoe dit kan functioneren?
Alvast bedankt.
De FLA file kun je hier downloaden: http://www.viraxtothemax.nl/testfile.zip
Edit:
Ik twijfelde tussen dit board of die van het programmen, maar aangezien dit volgens mij zooooo ontzettend basic is was het volgens mij niet "programmers" waardig.
Ik heb met behulp van wat tutorials een bewegende menubalk weten te maken: xxx. Daar ben ik in principe al heel blij mee, maar het probleem is dat de buttons verder niet werken.
Achter de button had ik dit scriptje hangen:
code:
1
2
3
| on (release) {
gotoAndStop("Scene 1", 25);
} |
Maar ik ben geen fan van werken met scene's (wist in eerste instantie niet dat het anders kon omdat je een action in een movieclip geeft, terwijl de actie moet plaatsvinden op de maintimeline).
Toen heb ik iets gevonden waarin stond dat het beter zo kon:
code:
1
| _root.gotoAndPlay("yourFrameLabelName"); |
Maar dat werkt ook niet.
Het tweede probleem dat ik heb is dat ik ook een over/hit graphic voor de buttons heb (heel basic nog even, het gaat me namelijk even om de techniek), alleen als je over de buttons gaat met de muis veranderen die ook niet.
Hebben jullie enig idee wat ik fout doe en hoe dit kan functioneren?
Alvast bedankt.
De FLA file kun je hier downloaden: http://www.viraxtothemax.nl/testfile.zip
Edit:
Ik twijfelde tussen dit board of die van het programmen, maar aangezien dit volgens mij zooooo ontzettend basic is was het volgens mij niet "programmers" waardig.
[ Voor 10% gewijzigd door Virax op 31-12-2007 12:00 ]