Laptop valt uit tijdens windows installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb mijn laptop geformateerd, en wil er nu natuurlijk weer opnieuw windows opzetten.
Ik stop het windows CDtje erin en de windows installatie start. Ik kan dan netjes de schijven weer formateren vervolgens gaat hij windows installeren. Alleen tijdens het copieren van de files valt de laptop opeens helemala uit.

Ook als ik de windows installatie opstart en hem in het eerste menu laat staan valt de laptop uit.
Ik dacht dus dat zal wel iets met oververhitting temaken hebben, maar ik probeerde nog even een keer lindows 4.0 te installeren.

En dit ging dus zonder problemen, Kan iemand hier mij een logische verklaring geven waarom de laptop tijdens de windows installatie (van 3 verschillende cdtjes) steeds uitvalt?

Never really found a place that I call home...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is je cd toevallig niet beschadigd? Heb je al een andere Windows gebruikt? Ik neem aan dat je XP gebruikt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• GWD
snake903 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:58:
Is je cd toevallig niet beschadigd? Heb je al een andere Windows gebruikt? Ik neem aan dat je XP gebruikt?
Neej ik heb nog geen andere versie van windows geprobeerd, maar het kan toch niet dat hij bij 3 verschillende CD's uitvalt, dan hoor je toch gewoon een foutmelding te krijgen van kan bestand niet kopieren enzo.. niet dat je laptop gewoon compleet uitgaat....

maargoed dit heb ik gisteren de hele dag gehad, en nu zet ik mijn laptop aan en probeer windows te installeren en hij is al bijna klaar en nog geen fout tegengekomen... alleen ik vraag me nog steeds af wat er aan de hand geweest kan zijn ...

Verwijderd

Dit komt me bekend voor , watvoor laptop is het ? Want volgens mij is dit een of andere beveiliging , bij een oudere ibm pc had ik dit. Je mocht alleen de windows die bij de laptop zat installeren , win98 ipv win95 ging dus niet want hij ging net zoals bij jou onder de installatie uit.

• GWD
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:10:
Dit komt me bekend voor , watvoor laptop is het ? Want volgens mij is dit een of andere beveiliging , bij een oudere ibm pc had ik dit. Je mocht alleen de windows die bij de laptop zat installeren , win98 ipv win95 ging dus niet want hij ging net zoals bij jou onder de installatie uit.
Het is een medion laptop, maar niet zo heel oud nog hoor :).. maar ik heb windows er nu draaiend opstaan zonder problemen 8)7

Snap er echt weinig van

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
Ik zou eens een mem-test loslaten op de laptop.. Klinkt mij in de oren als een defectje in het geheugen

• GWD
B1tchwax schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:56:
Ik zou eens een mem-test loslaten op de laptop.. Klinkt mij in de oren als een defectje in het geheugen
Ga het gelijk even doen. thanks

• GWD
Hij lijkt wel iets tegen Microsoft spullen te heben, ik de hele laptop geinstalleerd, wil ik even een benchmark en een burntest runnen.. moet ik Mediaplayer 10 hebben, ik die dus tot 3x aan toe geprobeerd te installeren .. maar zonder succes hij loopt steeds vast.

Alle andere dingen installeren is geen probleem 8)7

• GWD
hier nog iets, ik wil winamp installeren, en zodra hij bij Windows Media aankomt ... Pats loopt ie vast.
Dat ding wil gewoon niks van microsoft wat doe je daar nou aan??

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
http://www.memtest86.com/

Als ik dit zo hoor begint het meer dan een vermoeden te worden dat er iets niet tof is met je geheugen... Probeer dit eerst eens. Ik geloof niet zo in laptops die een hekel hebben aan windows haha ;)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Correct me if im wrong:
Ik dacht dat Windows vanaf de ene kant van het geheugen (bijv. laagste geheugenadressen) begint met 'vullen', terwijl Linux (en dus ook Linspire) vanaf de andere kant begint.

Dus dan lijkt het mij dat een bepaald deel van je geheugen inderdaad rot is, en dat windows precies in dat rotte stuk gaat zitten werken, terwijl linux vanaf de andere kant begint en dus (nog) niet in dat stukje werkt.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1