Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Ruil] Audi 100 & Golf 2 vs Clio

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wegens omstandigheden zijn wij op zoek naar 1 kleine, en vooral goedkope auto.
De specs van de huidige auto's:
Audi 100 2.6E V6, bouwjaar 1992. electrisch ramen voor, electrisch verstelbare spiegels, electrisch schuif/kanteldak. Auto ziet er strak en netjes uit, km stand 240.000
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchmaffia.org/audi.jpg

VW Golf 2 GTI 1.8 16V, bouwjaar 1990, verlaagd, lm 15" velgen, G60 bumpers, jetta front, schuifdak, verder ook een nette auto, km stand 196.000.
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchmaffia.org/auto2.jpg

Nu hebben wij een aanbod gekregen om deze in te ruilen tegen een Renault Clio 1.4RL uit 3-94, km. stand 146.000. Enigste optie wat deze heeft is een schuif/kanteldak van glas, maar deze zou vervangen worden door een nieuw groter dak ivm risico op lekkage.
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchmaffia.org/clio.jpg

Nu is mijn vraag, is dit een beetje eerlijke deal? De garage zelf is zeker wel een eerlijke garage, de golf komt er ook vandaan en qua garantie heb ik al aardig wat bij hun mee moeten maken, helaas ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 12:04 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Een GTI en een Audio 100 V6 voor een Clio uit '94, dat noem ik oplichting en geen deal :/

Ik had minstens een Clio uit 1998 of jonger daarvoor verwacht met een kilometerstand van rond de 100.000.

Edit:
Op autoweek staan deze Audi's voor gemiddeld € 3.000 en die GTI's voor € 2.500, dat betekent € 5.500 terwijl die Clio's voor € 2.500 te koop staan. De Clio's vanaf '98 zijn wel voor € 5.500 te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door André op 21-01-2006 12:35 ]

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47
vind ik een slechte deal, je verkoopt 2 oude auto's om 1 oude auto terug te kopen. Als je goedkoop wilt autorijden neem dan een toyota of een andere jap, zijn tenminste erg betrouwbaar. Voor die twee auto's moet je iets van 4000 euro kunnen krijgen als je ze particulier verkoopt

Verwijderd

Ben je gek? Nooit doen! Die clio is dat echt niet waard hoor!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

paQ

verkoop beide auto's en koop daarvoor iets kleiners.
je rijdt dan ws. nog jonger dan 94 ook

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Zoals mijn voorgangers zeiden.. dit kan je geen deal noemen, maar poging tot oplichting.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Ik had gehoopt dat ik het verkeerd las, maar ik las het toch goed..... Dit is inderdaad poging toch oplichting. Beide auto's zijn toch bijna onderhand klassiekers en zullen mits in goede staat toch nog wat opleveren, zodat je maar liefst 2,5 renault clio's kan kopen :P

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, zo'n '94er Clio met deze km-stand zou je volgens mij makkelijk voor zo'n 1000 euro kunnen scoren.
Volgens mij vang je dat ook per stuk voor je andere auto's als je ze particulier verkoopt.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59
Sorry hoor, die Audi is minstens 2500 waard, zo niet meer.
Die GTI, daarvoor geldt 'wat de gek er voor geeft', maar toch ook bijna 1000, zou ik zeggen.

Voor een Clio uit 1994 (Phase I, zo te zien) met bijna 150k op de teller zou ik niet meer dan 1200 betalen.

Dus, reken maar uit...

Waarom wil je twee bakken kwijt en een kleine goedkopere gaan rijden? Verkoop dan gewoon die Audi en blijf met die GTI rijden? Soit, een Clio is wel nog iets goedkoper, maar bovenstaande deal is oplichterij

(ja, ik weet het, ik ben ook spuit elf, maar volgens mij moeten we je toch met z'n alleen even duidelijk maken dat je dit NEVER nooit moet doen ;) )

edit2:
Als je graag opgelicht wilt worden, dan zoek ik wel ergens een mooie Clio en dan kom ik 'm wel ruilen voor je Audi 100. Dan kun je de opbrengsten van die GTI in je zak steken >:)

[ Voor 36% gewijzigd door dreamscape op 22-01-2006 21:14 ]

Punctuality is the politeness of kings

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En alleen die audi voor de deur is te duur dan denk ik? (lijkt me een verdraait lekkere wagen)

edit:toevoeing: geen goede deal

[ Voor 16% gewijzigd door bartvl op 22-01-2006 22:41 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

whaaaaaaa dat is geen deal man... NIET DOENNNN

(die Audi alleen is al meer waard dan die Clio)

[ Voor 37% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-01-2006 22:43 ]

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Alleen die Audi is al duurder dan die Clio! Niet doen dus!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:03
Heheh, geen wonder dat ie dat aanbiedt ;) Het is namelijk niet echt een eerlijke deal als ik het zo bekijk.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Volgens mij zijn de Audi en de VW beide ook nog eens betrouwbaarder dan zo'n Clio.. En ik ben al wat anti-golf, maar ik vind dit een fraaie auto zo...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Volgens mij zijn de auto's van TS niet van hemzelf, maar van z'n ouders (vooroordeel aan de hand van z'n leeftijd).
Of de Golf 2 is van hem en de Audi van z'n ouders. oid :).

Maare, een slechtere deal kun je idd niet maken :P.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik geloof niet dat dat er verder echt toe doet... Daarnaast, waarom kan een 20 jarige niet b.v. samenwonen, aardige baan hebben een een Audi 100 rijden. Vriendin werkt Golfje d'r bij... valt opzich best mee hoor.

Maar deze deal zou ik in iedergeval niet aangaan. De Golf tegen de clio, allah.. maar beide tegen de clio? Nee.

BMW 535D

Verwijderd

Topicstarter
Zoals SySasZ al zei, de Audi is van mijn mammie, de Golf van mij. De golf is 6 maand geleden aangeschafd voor 1700 euro.
Het leek ons ook een belachelijk aanbod...maar toch aantrekkelijk.
Beide auto's zijn zuipschuiten, en als de verzekering op mijn naam zou staan, is dat ook niet te betalen.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42
Goeie deal!!..... voor de andere partij 8)7

Niet doen, je kan ze beter allebei verkopen en van dat geld 1 andere auto kopen.

wijze woorden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Ik zou gewoon voor de particuliere verkoop gaan, ik heb net een nieuwe auto gekocht en mijn oude Golf III op www.speurders.nl verkocht. Vanaf het moment dat ik de Golf online had staan werd ik platgebeld, was er 5 keer in een uur op geboden en lagen er 3 mailtjes in mijn postvak. De eerste 5 kopers haakten af maar er stonden nog genoeg in de rij. Je snapt het wel, binnen een paar dagen was ik hem kwijt voor een hele goede prijs.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, op speurders gaat het soms echt snel.

Keer de auto van een (goeie) klasgenoot te koop gezet, hij werd wakker/platgebeld die ochtend vanaf 't moment dat 'ie erop stond :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Idd, wanneer je een nette advertentie plaatst (op Marktplaats doe ik dat altijd), zorgt voor een aantal goede foto's en voorkomt dat er vaagheden in de advertentie staan, kun je hem prima zelf verkopen hoor :). Beide los verkopen en dan evt die Clio kopen. Maar zeker niet ruilen :P.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:48:
Beide auto's zijn zuipschuiten, en als de verzekering op mijn naam zou staan, is dat ook niet te betalen.
Offtopic, je weet dat als je brokken maakt, de verzekering moeilijk kan gaan doen daardoor?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Daarom moet de verzekering ook op mijn naam komen ;)

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
het is idd de vraag..word je ook gezoend of alleen genaaid ?

Nooit doen dus ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Capo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:57:
het is idd de vraag..word je ook gezoend of alleen genaaid ?

Nooit doen dus ;)
_o_

maar ontopic, dit is een deal van niks, je kan beter je golf dan inruilen voor wat anders ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Doe een ander voorstel..

Zij Golf..
jij Clio + 500eur ofzo.. tenminste mij lijkt die Clio tegen de Golf zelfs nog geen eerlijke deal..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22

Vuvuzela

My spire is forming

Die audi alleen al is minstens 2 van die clio's waard..

I served in a company of heroes.

• bartvl

bartvl

MCK schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:21:
Die audi alleen al is minstens 2 van die clio's waard..
2? 10!
Ontopic: Hoe is het afgelopen? Of is het nog niet afgelopen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog niet afgelopen...die clio was reeds verkocht. ;)
Overigens staan wel beide autos te koop ^^hint^^ ;)

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:28:
Het is nog niet afgelopen...die clio was reeds verkocht. ;)
Overigens staan wel beide autos te koop ^^hint^^ ;)
Niet als interesse in de autos (hoewel die 100 wel vet is :D) maar meer vanuit interesse TGV dit topic, wat zijn de prijzen als ik vragen mag? (en ook als ik het niet mag vragen :P)

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

De vraag alleen al :X logisch dat dit puur in het voordeel van de garage moet werken....

Wat een ontzettend slechte garage by the way, oplichters. Ik zou zoals al 23x gezegt is hierboven particulier die auto's verkopen, en voor het overblijvende budget bij een bovag gecertificeerd bedrijf een goede deal maken (zoek iets duurder, lul iets meer eraf ;)) Met een beetje moeite en zoekwerk kan je een heel eind komen B)

MSI GX660R for the win!

Pagina: 1