[XP] Autocheck overgeslagen

Pagina: 1
Acties:
  • 860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-03 13:09
mijn specs:

Windows XP Pro SP2
Intel Pentium 4 3 Ghz 500 serie
1GB DDR2
Maxtor 200GB
Intel moederbordje D915PBL
ATI X700 Pro
liton dvd brander
samsung cd brander

Mijn probleem:

Ik heb gister avond mijn HD met partionmagic 8 opnieuw ingedeeld.

Heb me C verkleind me D ook verkleint en verschoven, hem gelijk achter C te zetten.
Daarna heb ik een linux partitie aangemaak en een swap.

Na dat heeft ie allemaal gedaan moest mijn pc opnieuw opstarten kreeg ik de melding: fout bij laden besturingssysteem... (dacht al shit daar begint het gezeik)

Nu heb ik daar ff niet naar gekeken en ehb op die de linux partie linux suse 10 gezet.
Linux draait gewoon goed.
En hij zegt dat er 2 windows parties zijn. C (windows) & D (mijn documenten)

Alleen nu wil ik windows opstarten en ja krijg deze foutmelding

xmnt2002.exe not found Autocheck overgeslagen
autochk.exe not found Autocheck overgeslagen

En dan reboot hij. Nu heb ik ff gezegt niet opnieuw opstarten bij systeem crash dan krijg je een mooi blauw schermpje :9 na die foutmelding die ik hierboven staat.

hier staat dit:

STOP c000021a {onherstelbare systeemfout}
het systeemproces session manager initialization is onverwacht afgebroken.
met de status: 0xc000003a (0x00000000 0x00000000)
het systeem is afgesloten.

heb windows cd er maar ingeprakt herstel console opgestart.....

tot mijn grote verbazing zegt hij dat mijn C nu F is en dat mijn D nu C is :S. En in linux zegt hij gewoon dat C C is en D D is....

Nu heb ik maar chkdsk /p /r in herstel console uitgevoerd en FIXMBR

Fixboot doet hij niet want hij zegt dat er een fout is en dat ik met chkdsk dat moet controleren maar dat heb ik al gedaan.

geen van alle hadden resultaat

Ik ben druk bezig met het internet aan het afspeuren maar kom er helemaal niet uit...(gister avond 1 uur geworden :/ ) Weet hier iemand een goede oplossing is mijn vraag?

edit: ohja veiligmodus start ook niet op....

nog een leuk probleem er bij ERD Commander er in gestopt.... hij ziet helemaal geen besturing systeem.... hij ziet alleen maar c: (mijn documenten :S)

kheb nu linux parties verwijdert...
mijn f (windows :S) op actief gezet.

Maar blijf het probleem houden.

Na oplossing gevonden: http://service1.symantec....&pcode=pmagic&svy=&csm=no

Maar hoe kom ik nu in regedit als hij niet doorstart :|

En ERD comander kan hem ook niet vinden.

linux boot cd zegt dat me windows partitie hidden is....
kan het daar aanliggen? dat ERD Comander hem niet zient?

xmnt2002.exe not found Autocheck overgeslagen => deze melding heb ik opgelost door register via herstel conse te verwijderen en vervangen met repair registers. http://support.microsoft....spx?scid=kb;nl-nl;q307545

autochk.exe not found Autocheck overgeslagen Alleen deze blijft dan nog over. Nu las ik ergens dat het komt omdat de schijfletter op een of andere rede is verander endaardoor deze melding krijg. Is het mogenlijk om me schijfen te renamen....?

simpele redeniring help me als ik het fout heb.

ik heb gezocht om mijn hd nara het bestand dat hij zoekt. Echter dat bestand staat gewoon op zijn plaats. Nu is mijn C => F geworden. Dus hij kan het bestand niet vinden omdat hij op de C zoekt nara dat bestand maar dat zijn mijn documenten( als je vraagt waaromdat lees hierboven) en daar staan dat bestand niet.

Dus ik wil die schijfstations renamen. maar dat lukt niet weet iemand met welk programma ik dat kan doen. Kheb een toolcd gedownload en zo maar daar kan hij mij "c" (f dus) niet herkennen want hij kan het niet uitlezen want het is "hidden"

Pleas help me... andres moet ik morgu ff bij iemand langs 2 HD halen....(en dan hopen dat hij er is.) en dan alles overgaan zetten (incl school spullen en die wil ik echt niet kwijt) en dat kost heel veel tijd.

wie mij hier uit helpt ben ik zeer dankbaar _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door xppn op 21-01-2006 22:17 ]

• xppn
weet niemand wat :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://service1.symantec....&pcode=pmagic&svy=&csm=no

Het komt onder meer juist omdat je schijfletters verwisseld zijn...
Nog verder met PM gaan spelen lijkt me alleen maar meer risico lopen, ik zou gaan voor de backup en dit keer opnieuw installeren met een goeie partitieverdeling.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De meeste bootmanagers zorgen ervoor dat er maar 1 Boot-partitie actief is, en de andere is hidden. Als je Linux draait, is de Linux partitie actief en de Windows partitie hidden. Als die hidden is, kan niks die partitie vinden (muv enkele boot-managers).

PQmagic heeft een bootmanager genaamd PQboot. Deze kan je windows partitie weer actief maken.

PS geen zin om je complete thread door te lezen, maar ik heb PQboot nog niet horen vallen, dus misschien dat het daarmee lukt. Succes!

PPS niet de Linux & Windows bootmanagers gebruiken. Installeer liever PQboot en laat die tussen Windows & Linux switchen.

PPPS Windows houdt zelf schijfvolgorde bij; default is dit de indeling van je HD. De eerste partitie wordt C, de volgende D enz. Als je Linux voor je Windows partitie hebt ge-installeerd en Windows ziet deze partitie, moet hij een andere indeling maken. Dit doet hij dan door de nieuwe partitie een nieuwe letter te geven (in dit geval is de Windows partitie de nieuwe partitie en krijgt de eerste beschikbare letter mee). Heb je de Linux partitie al verwijdert?

[ Voor 29% gewijzigd door TweakerNummer op 22-01-2006 12:25 ]

• xppn
ik ga het proberen maar heb mijn linux partie al verwijderd maar hij zegt nogsteeds dat mijn windows een F is :S.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die verandert niet spontaan hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xppn
jongens het is opgelost ik heb de hardeschijf van een maat van me er in gehangen opgestrat via zijn hd daar PM8 op gezet en mijn hd unhidden gemaakt.... mijn hd weer als master ingesteld en hij draaid als een trein en hij is nu gewoon weer c :)

Daarna me oude register weer terug gezet en nu draait hij perfect.

Bedankt
Pagina: 1