Serverkracht voor 100 domeinen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 09:53
Hallo,

Wegens verhuizing ben ik genoodzaakt om mijn huidige internet verbinding te stoppen.
Ga naar een plaats waar alleen kabel en KPN zit.
Bij kabel verbinding is geen mail mogelijk, KPN duur met upload verbinding.
Omdat ik nu al zo'n 10 domeinen heb draaien zit ik te denken om een server aan te schaffen en deze op een co-locatie weg te zetten.

Mijn overwegingen zijn:
- Beschikbaarheid
- Snellere verbinding
- Doorgroei mogelijkheden

Wat moet een beetje server aan voldoen om tussen de 10 en 100 domeinen te kunnen draaien.
HTTP, FTP,SMTP, PHP, Mysql zullen de services zijn die aangeboden gaan worden.
Kan een Dell 1850 met enkel CPU (voorlopig) 1GB ram dit gaan verwerken?
OS zal Fedora Core 4 worden.

Heb nu domeinen draaien op 1mb upload verbinding waarop zo'n 300 hits per dag komen.
Dit werkt vooralsnog allemaal prima.

Graag jullie advies.

Incredible

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 12:16
Gezien het aantal hits, en de ' standaard' services die u wilt aanbieden, lijkt het me niet nodig om een colocated server te gebruiken.
Volgens mij kunt u beter ergens een reseller account aanvragen.
U kunt dan in de toekomst altijd nog uitbereiden naar een groter reseller pakket, of alsnog naar een colocated server.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is geen helpdesk. Je beschrijft hier voorbeeldig exact wat de eisen zijn, maar ik zie totaal geen eigen inzet om zelf na te gaan wat je nodig hebt. Bovendien noem je een systeem (Dell 1850) maar geeft je geen specs daarvan. Ik zou je aanraden om alsnog zelf op zoek te gaan, als je nog specifieke vragen houdt, dan kun je een topic openen, maar wees dan duidelijk over zowel wat je gezocht hebt als over de specs van wat je potentiele oplossing is.

Verder is Overige Hardware geen dumpbak. Als je een vraag hebt over een Compleet Systeem, stel die voortaan in Complete Systemen & Laptops :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.