Toon posts:

PC denkt dat ik een andere kaart heb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week de Powercolor X800GTO AGP en het is echt een prima ding. Jammer van de fan alleen, maar Arctic Cooling gaat daar voor mij wat aan doen.
Het probleem: windows (en alle tweakprogs) herkennen het ding als een X800Pro. Nu maakt dat natuurlijk op zich niet zo heel veel uit, maar het hoort gewoon niet en ik wil weten hoe dat kan. Alleen RivaTuner zegt in het Diagnostic Report dat het om een X800GTO gaat, maar dat staat alleen bij de ATI BIOS VGA information.
Heeft iemand ervaring met dit probleem, wat kan de oorzaak zijn, hoe kan ik het verhelpen?

Verwijderd

Ik zou eens kijken op de site van Powercolor en Ati en kijken of daar meer te vinden is.

Wat is eigenlijk de setup van je pc en OS etc.
Dat soort dingen kunnen helpen. En wat heb je allemaal al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn setup:
Dell Dimension 8300
Dell Mobo i875P chipset
Intel P4 HT 2,8 Ghz 800Mhz FSB
1024 MB DDR Ram (Samsung)
SB Live! Audigy 2
Pinnacle Stereo TV tuner
PowerColor X800GTO AGP 256MB DDR3
Windows XP Home SP2

De tweakprogs die ik bedoelde zijn ATi-tool, RivaTuner en PowerStrip.
Ik gebruik de laatste drivers (6.1).

Het enige dat ik kon bedenken was een verkeerde herkenning door de drivers, maar ik alle Catalysts vanaf 5.6 geprobeerd en allen zeiden ze of 'X800 Series' of 'X800 Pro'. PowerColor en ATI zeggen niets over het probleem in hun FAQ's of Support onderdelen.

Wat wellicht ook goed om te weten is, is dat alle progs verschillen in hun mening over het VRAM; Catalyst Control Center en Powerstrip geven aan dat het DDR3 is (wat ook klopt, het is 1,6ns Samsung geheugen), terwijl ATi-tool en RivaTuner aangeven dat het SG-RAM zou zijn.

Verwijderd

Misschien is het die Dell computer?....die hebben alemaal aparte bios e.d toch? als ik het goed heb.
Zou het misschien daar aan kunnen liggen?..dat je mobo die kaart niet ondersteund...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:59:
Misschien is het die Dell computer?....die hebben alemaal aparte bios e.d toch? als ik het goed heb.
Zou het misschien daar aan kunnen liggen?..dat je mobo die kaart niet ondersteund...
nog nooit van gehoord dat dat bij een dell niet mogelijk is, het is een custommade mobo maar houd zich gewoon aan de officiele standaarden etc. volgens mij hebben meer GTO's dit door de pipe configuratie etc.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dit lijkt er gewoon op dat jou Powercolor X800GTO gelijkwaardig qua (bepaalde) configuratie is aan een X800Pro. Ik raad je aan even de precieze specificaties van een X800GTO en een X800Pro te vergelijken :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:53:
...
Wat wellicht ook goed om te weten is, is dat alle progs verschillen in hun mening over het VRAM; Catalyst Control Center en Powerstrip geven aan dat het DDR3 is (wat ook klopt, het is 1,6ns Samsung geheugen), terwijl ATi-tool en RivaTuner aangeven dat het SG-RAM zou zijn.
Is allebei goed. Het geheugen op de kaart is niet DDR3 maar GDDR3 en de volledige benaming daarvan is DDR3-SGRAM :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1