ULi Athlon64 Socket939 TGI chipset: AGP & PCI-express Vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

aangezien het topic over dit moederboard gesloten is en ik mijn vraag daar niet meer kwijt kan, bij deze een nieuw draadje. Het oorspronkelijke topic is ULi Athlon64 Socket939 TGI chipset: AGP & PCI-express te vinden.

Ik ben van plan dit moederboard van iemand tweedehands over te kopen. Ik blijf echter met een aantal onbeantwoorde vragen zitten uit het vorige topic:
1. Ik heb momenteel een GF2 MX van Gainward, Golden Sample. Is deze nog te gebruiken in het AGP slot? Ik las in het vorige topic dat het AGP slot alleen 1,5 volt ondersteunt. Iemand met een recentere videokaart dan ik bleek in het vorige draadje ook al de klos te zijn en moest alsnog een PCI-E kaart kopen. Is mijn GP2MX nu 3,3 of 1,5V?
2. Is het nu al mogelijk om C&Q te gebruiken, of werkt alleen de Cool nog maar?
3. Is het mogelijk om tijdelijk 333Mhz ram te gebruiken als ik een AMD 64 3200 erin flats?
4. Werkt het helemaal niet als ik er een 20 pins ATX op aansluit, of is de kans kleiner dat het werkt? In het vorige topic heb ik niemand gezien bij wij het werkte met een 20 pins aansluiting.

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door wcduck op 21-01-2006 11:01 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
1) Ik denk wel dat jouw GF2 MX in een 1,5V AGP slot past. Misschien heb je hier wat aan.
2) C&Q is maar 1 techniek hoor, en ja dat zal werken.
3) Ja.
4) 20 pins moet normaal wel werken, maar garandeert de stabiliteit van je systeem niet.

[ Voor 21% gewijzigd door XWB op 21-01-2006 11:19 ]

March of the Eagles

• wcduck
  • Niet online
Die link had ik nog niet gezien. Ik dacht nog wel dat ik zo goed had gezocht. Bij de mobo FAQ had ik al wel zon overzichtje gezien, maar daar stonden de bovenste afbeeldingen niet bij: die van de verschillende AGP kaarten. Ik ga direct even kijken. Bedankt voor de tip.

Edit: het blijkt een Universal te zijn. Die zou dan zowel op 1.5 als op 3.3V moeten kunnen werken. Geen probleem dus :D.

Wat punt twee betreft: in het vorige topic had nog niemand het aan de pruttel gekregen Het lager klokken van de CPU lukte wel, maar het mobo kon de fans niet aansturen.

Punt drie: dat scheelt me een hoop poen!!

Punt vier: afwachten dus maar.

Bedankt voor de antwoorden!!

[ Voor 11% gewijzigd door wcduck op 21-01-2006 11:44 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Misschien mis ik iets, maar de 939Dual heeft alleen een 20pins atx-connector.
Ik heb dit moederbord in combinatie met een Zalman 400B (ook 20-pins aansluiting), is geen enkel probleem. Heb nog nooit een vastloper gehad met dit systeem. Je moet uiteraard wel de 4pins 12V connector aansluiten.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Hacku schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:18:
1) Ik denk wel dat jouw GF2 MX in een 1,5V AGP slot past. Misschien heb je hier wat aan.
2) C&Q is maar 1 techniek hoor, en ja dat zal werken.
3) Ja.
4) 20 pins moet normaal wel werken, maar garandeert de stabiliteit van je systeem niet.
bij computerland heb je voor 2 euro of iets in de trand een converter 20 > 24

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

enriqueeeee schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:37:
[...]
bij computerland heb je voor 2 euro of iets in de trand een converter 20 > 24
Ja maar dan heb je nog steeds maar een 20 pins toevoer...
Dus je lost hier niet echt iets mee op.

@TS, kijk ook even hier: [OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel3

[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 21-01-2006 14:13 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• wcduck
  • Niet online
Daaaaf schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:24:
Misschien mis ik iets, maar de 939Dual heeft alleen een 20pins atx-connector.
Ik heb dit moederbord in combinatie met een Zalman 400B (ook 20-pins aansluiting), is geen enkel probleem. Heb nog nooit een vastloper gehad met dit systeem. Je moet uiteraard wel de 4pins 12V connector aansluiten.
Je hebt helemaal gelijk!! Dat was me nog niet opgevallen.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wcduck, je stelt een aantal vragen die deels in de topic die je zelf aanhaalt te vinden zijn, deels in een paar FAQs en allemaal met minimale eigen zoekinzet. Zie ook de sluitmessage van de topic die je aanhaalt - daar was ook al kwestie van een opsomming van veel teveel kleine vragen die met leeswerk (in die topic...) beantwoord hadden kunnen worden. Dat zijn deze ook en deze gaat om dezelfde reden ook dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.