Toon posts:

Database acces probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NT4 workstation draaien met IIS 4. Draait perfect. Serveert netjes ASP en ook PHP. Alleen nu wil ik een MS Access db aanroepen via een ODBC link. Dit werkt perfect met m'n andere webserver onder win2k, het heeft ook gewerkt op de NT machine, maar na een reboot doet die het niet meer. Ik krijg de volgende error:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Disk or network error.

/testdb.asp, line 12

Permissies staan allemaal goed (zelfs everyone mag alles), db is in orde en kan gewoon gelezen worden via Access zelf. En het heeft dus wel gewoon gewerkt. Lijn 12 bevat de volgende regel:
cn.Open "DSN=pinkpalace;OLE DB Services=-2 ;"
(ook zonder OLE db service.. doet die het niet)
DSN staat verder goed ingesteld.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik kom er echt niet uit. Bij voorbaat dank.

Michiel

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Heb je ook odbc object aangemaakt?
Post je totale script even als je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het scriptje:

dim cn , rs
set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

cn.Open "DSN=pinkpalace;OLE DB Services=-2 ;"
rs.Open "SELECT * FROM Gebruikers",cn
while not rs.EOF
Response.Write rs(0) & "<BR>"
rs.MoveNext
wend
rs.Close
set rs = nothing

maar dat werkt perfect op een andere pc en heeft hier ook goed gewerkt. ODBC staat goed. Heb het een aantal keren opnieuw gedaan. Drivers opnieuw geinstalleerd. MDAC nog een keer opgehaald etc. Ik snap de foutmelding ook niet. HD en file zijn perfect in orde en het is een lokale database.

Verwijderd

Alstu:

De oplossing

:7

edit:
typo

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus eerst ook, maar de temp variabelen staan goed. De IIS user heeft voldoende rechten. Zelfs als ik echt van alle files op de HD de user everyone full control geef krijg ik dezelfde foutmelding.

Verwijderd

Onthoudt dat de IUSER iets anders is dan everyone, deze moet je aparte rechten geven, ze zijn beiden niet backwardcompatible.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar via die link die je me gaf kwam ik ook op een andere pagina waar precies stond welke dirs ik voor de IUSR moest instellen en dat hielp ook niet. Ook als ik zeg dat die dan maar de administrator moet gebruiken als IIS user, helpt dat niks.

Verwijderd

uhm ...
heb je ook de evironment variabelen aangepast? (bij system en dan environment oid..)
anders weet ik het ook niet, sorry.

|:(

Verwijderd

Topicstarter
Nou misschien heb ik toch wat correct veranderd, maar weet alleen niet precies wat. Het doet het nu gewoon. Even heel snel gaan backupen nu :)

Bedankt voor de hulp!

• GaveGozer
  • Laatst online: 25-09 02:56

GaveGozer

That's Me

Ik zit met het zelfde probleem als de topic starter...

op onze ontwikkel server draait Win2K, met IIS 5.1.

Op het moment dat de server eenmaal draait is er niets aan de hand,
moet de server na een windows update opnieuw opgestart worden dan bestaat de kans dat de Access database connecties vanuit ASP niet meer werken, vanuit ASP.NET is er geen enkel probleem.

het enige wat dan nog helpt is de server opnieuw opstarten en hopen dat het dan wel weer werkt, indien dit dus niet het geval is dan nogmaals rebooten net zo lang totdat het weer werkt....

ik heb gekeken naar de rechten en naar de aanwezigheid van de verschillende temp directory's, op deze directories heeft Everyone en IUSR alle rechten...

ik ben benieuwd wat nu de uiteindelijke oplossing is geweest voor de topic starter.

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• GaveGozer
  • Laatst online: 25-09 02:56

GaveGozer

That's Me

Niemand een oplossing??

Het is echt heel vervelend, ik heb alle knowledgebases van Microsoft nagezocht maar kom er niet uit...
alle hints in deze topic mochten ook niet baten..... iemand?

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Helpt het als je een dsn-less connectionstring gebruikt?

Zie: http://www.able-consultin...s.htm#ODBCDriverForAccess

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1