58CM is redelijk maar ik zou als het gaat toch naar de 80CM gaan dan kan je namelijk ook als je later wilt uitbreiden naar de hotbird kijken. Als je meerdere ontvangers wilt plaatsen dan kan dit gewoon door middel van een uitgebreide LNB (zie plaatje). In jouw geval deze, zover dat ik weet is er geen trio LNB dus Quad komt het dichtstebij.

De LNB voor 4 ontvangers (je heb geen een met 3 aansluitingen)

De DiSEqC 4-way voor als je Astra en Hotbird wilt doen. (bij alleen astra niet nodig)
Nu het moeilijkste gedeelte, je heb een apparaat die de normale kaart in drieen splitst deze kan je vinden op het internet. Het mooiste van dit apparaat is dat het niets omzeilt, hacked of cracked. Het is een draadloos netwerk en werk zeer goed.
Wat heb je nodig om Astra te bekijken:
1 Quad LNB
3 Ontvangers
1 Schotel (60cm maar beter is 80cm)
Bekabeling van LNB naar ontvangers
Ophangsysteem schotel aan muur en keilbouten
Wat heb je nodig om Astra en Hotbird te bekijken:
2 Quad LNB's
3 Ontvangers
1 schotel 80CM
1 afstandshouder LNB's voor schotel
3 DiSEqC's
3 kabeltjes van DiSEqC naar LNB
Bekabeling van DiSEqC naar ontvangers
Ophangsysteem schotel aan muur en keilbouten
De laaste is het meest uitgebreide maar ook 100 euro duurder, maar wel leuker om te doen gelijk.
DiSEqC is voor 2 LNB's aan 1 ontvanger te kopelen de ontvanger kan aan de hand van DiSEqC informatie de juiste LNB kiezen. Ik hoop dat het zo iets duidelijker wordt.
[
Voor 9% gewijzigd door
we_are_borg op 21-01-2006 03:40
]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.