Toon posts:

Bluescreen, niet starten, geen beeld, piepjes

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zojuist in Windows bezig met gamen, krijg ik ineens een blue screen met iets in de trend van h10kx2k.sys. Dus ik reset de pc, maar deze start niet meer op en geeft steeds drie piepjes, (lang kort kort).

Ik heb de bios gerest en dan zegt hij CMOS CHECKSUM ERROR - LOAD DEFAULTS blabla..
Als ik dan ook maar een keer in de BIOS ga, dingen verander en opsla en dan weer reset krijg ik weer geen beeld maar wel de piepjes. Maar ookal ga ik puur naar de BIOS en verander ik niks en start ik weer opnieuw op krijg ik geen beeld en wel piepjes

Videokaart vermoedde ik eerst van dat hij dood was maar omdat ik wel beeld krijg na resetten bios lijkt me dit erg sterk.
Geheugen heb ik op verschillende banken en de repen apart gebrobeerd zonder enig resultaat.

Specs:

A8N-SLI delxe mobo
AMD 3700+ cpu
7800 GT videokaart
2 x 512 mb Corsair PC3500
460 watt enermax voeding
2 x 250 gig maxtor diamont max 10 in RAID 0 opstelling

Wie o wie helpt... ;(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als je een reserve power supply hebt zou ik die eerst proberen... Vandaag nog vergelijkbare problemen gehad op het werk met een van de bakken hier, PSU bleek dood.

Verder standaard diagnose proberen: Alles behalve videokaart, CPU en 1 reepje memory uit je PC trekken, en dan 1 voor 1 alles er terug in. Als de minimum config niet werkt probeer dan het andere reepje geheugen en eventueel een andere videokaart...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:04
Zet je processor is op minimaal CnQ uit. Videokaart is een zware voor je pc , maar moet leuken met een goede kwalitatieve voeding.
Hij draait in windows goed? Draai is prime95 , kijken of ie onder die load ook vaalt?

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 02:07:
Als je een reserve power supply hebt zou ik die eerst proberen... Vandaag nog vergelijkbare problemen gehad op het werk met een van de bakken hier, PSU bleek dood.

Verder standaard diagnose proberen: Alles behalve videokaart, CPU en 1 reepje memory uit je PC trekken, en dan 1 voor 1 alles er terug in. Als de minimum config niet werkt probeer dan het andere reepje geheugen en eventueel een andere videokaart...
Heb helaas gen reserve PSU, heb alles al uit mijn pc gehaald behalve videokaart, CPU en 1 DDR module ( waarvan ik ze allebei heb geprobeerd )

Dat het mijn PSU lijkt me zo sterk omdat hij over de CMOS begint, maar ik moet wel bekennen dat ik al eerder rare dingen heb gehad, zoals dat plotseling mijn vcore van 1.4 naar 1.5 ging en na een paar keer restarten was dit weer weg terwijl ik niks heb overgeklokt..

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 02:14:
Zet je processor is op minimaal CnQ uit. Videokaart is een zware voor je pc , maar moet leuken met een goede kwalitatieve voeding.
Hij draait in windows goed? Draai is prime95 , kijken of ie onder die load ook vaalt?
Het probleem is dat ik helemaal niet in Windows kom, hij laad zijn default settings waarbij hij de raid controller uitschakelt waar mijn schijven aan hangen, en ik kan helaas niks wijzigen in mijn bios want dan krijg ik bovenstaand probleem weer..

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

kan ook zijn dat windows brak is...had gisteren een soort gelijk probleem. Was een beetje TE ver gegaan met clocken. In CoD2 opeens blauwe screen.. Systeem werkte nogwel alleen in games opstarten hing de pc...

Dacht eerst dat videokaart gesneuveld was...Na een nieuwe install windows werkte het spul weer
Dus..had je een overclock???

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 09:08:
kan ook zijn dat windows brak is...had gisteren een soort gelijk probleem. Was een beetje TE ver gegaan met clocken. In CoD2 opeens blauwe screen.. Systeem werkte nogwel alleen in games opstarten hing de pc...

Dacht eerst dat videokaart gesneuveld was...Na een nieuwe install windows werkte het spul weer
Dus..had je een overclock???
Nee had niks overgeklokt, en nogmaals ik kom windows helemaal niet meer in want ik kan niks meer opslaan in mijn bios, dus kan mijn raid controller ook niet aanzetten..

Niemand een idee??

Ik baal echt behoorlijk

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 20:09

boesOne

meuh

Die piepjes kan je opzoeken in de manual. Die betekenen iets.
Er lijkt imho iets aan de hand met bios/mobo aangezien je bios corrupt is [de checksum error geeft dat aan].
Check eens in de manual of er een recovery mode is voor de bios. Soms kan je met een jumper je bord in recovery mode zetten en met een speciaal geprepareerd flopje starten, dan flashed die automagisch.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Default settings in je BIOS instellen en opslaan.
Reboot opnieuw naar het BIOS
Stel RAID zonodig in en opslaan.

Zou moeten werken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:53:
Default settings in je BIOS instellen en opslaan.
Reboot opnieuw naar het BIOS
Stel RAID zonodig in en opslaan.

Zou moeten werken.
Nee want wanneer ik nou wel of niet iets opsla, de eerst volgende keer dat de pc wordt gereset krijg ik weer alleen piepen en geen beeld ;(

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:36:
Ik was zojuist in Windows bezig met gamen, krijg ik ineens een blue screen met iets in de trend van h10kx2k.sys. Dus ik reset de pc, maar deze start niet meer op en geeft steeds drie piepjes, (lang kort kort).

Ik heb de bios gerest en dan zegt hij CMOS CHECKSUM ERROR - LOAD DEFAULTS blabla..
Als ik dan ook maar een keer in de BIOS ga, dingen verander en opsla en dan weer reset krijg ik weer geen beeld maar wel de piepjes. Maar ookal ga ik puur naar de BIOS en verander ik niks en start ik weer opnieuw op krijg ik geen beeld en wel piepjes

Videokaart vermoedde ik eerst van dat hij dood was maar omdat ik wel beeld krijg na resetten bios lijkt me dit erg sterk.
Geheugen heb ik op verschillende banken en de repen apart gebrobeerd zonder enig resultaat.

Specs:

A8N-SLI delxe mobo
AMD 3700+ cpu
7800 GT videokaart
2 x 512 mb Corsair PC3500
460 watt enermax voeding
2 x 250 gig maxtor diamont max 10 in RAID 0 opstelling

Wie o wie helpt... ;(
Die h10kx2k.sysblabla al op google opgezocht?
Misschien dat het e10kx2k.SYS was, dus ipv een "h" vanvoor een "e", dan heeft het te maken met je on-board Creative chipset.

edit:
- MSI en Abit-borden gebruiken weleens 7-segment displays op het moederbord, of zoals MSI meestal doet, levert 4 kleurige LED'jes als 'MSI D-bracket' en die geven je een overzicht hoever de pc zit tijdens het opstarten.
- Die biepjes zijn geen fouten, die betekenen wat. Heb je hier al eens naar gekeken? (handleiding op papier of die van internet...)

[ Voor 20% gewijzigd door Mizitras op 21-01-2006 13:04 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
-boesOne- schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:47:
Die piepjes kan je opzoeken in de manual. Die betekenen iets.
Er lijkt imho iets aan de hand met bios/mobo aangezien je bios corrupt is [de checksum error geeft dat aan].
Check eens in de manual of er een recovery mode is voor de bios. Soms kan je met een jumper je bord in recovery mode zetten en met een speciaal geprepareerd flopje starten, dan flashed die automagisch.
Al gedaan, die 3 piepen schijnen iets met de grafische kaart te moeten zijn, daarom was ik ook bang dat die dood was... Maar wanneer ik de CMOS gereset heb krijg ik wel gewoon weer beeld en verwacht dus dat dit het niet is..

En er staan idd diverse oplossingen in de manual, maar ik ben nu helaas niet in de gelegenheid om een floppy te maken want zit op de laptop, ook zou het rechtstreeks vanaf de cd moeten kunnen maar daar boot hij nu niet mee omdat de bios zijn defaults heeft gerest..

Verwijderd

Topicstarter
Mizitras schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:59:
[...]

Die h10kx2k.sysblabla al op google opgezocht?
Ja en er is echt nergens iets over te vinden, google niet, tweakers niet, Microsoft knowlegde base niet, echt supervaag

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zie mijn vorige post: zet je on-board geluid eens af en boot dan nog eens

Een allerlaatste, maar zover ben je nog niet, doe het dus nog niet, oplossing is dat je je BIOS laat flashen opnieuw, mits het enkel hieraan ligt. Als je nog garantie hebt -> RMA.

[ Voor 56% gewijzigd door Mizitras op 21-01-2006 13:06 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je zou ns kunnen proberen te booten met andere videokaart en je raid er ns afgooien en booten van cd-rom (knoppix?). als het probleem resteert is waarschijnlijk je mobo defect. omruilen die handel ;) suc6

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Mizitras schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:05:
Zie mijn vorige post: zet je on-board geluid eens af en boot dan nog eens

Een allerlaatste, maar zover ben je nog niet, doe het dus nog niet, oplossing is dat je je BIOS laat flashen opnieuw, mits het enkel hieraan ligt. Als je nog garantie hebt -> RMA.
Al gedaan, helpt helaas niets..

Zal kijken of ik hem nog kan flashen met een floppy die ik bij iemand laat maken, en anders weet ik het echt niet meer.. Heb wel nog garantie, heb het geheel bij coolprices aangeschaft en dan ben ik dus 2 weken mijn spullen kwijt :(

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:08:
je zou ns kunnen proberen te booten met andere videokaart en je raid er ns afgooien en booten van cd-rom (knoppix?). als het probleem resteert is waarschijnlijk je mobo defect. omruilen die handel ;) suc6
Ja zal kijken of ik ergens een pci videokaartje op de kop kan tikken..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:01:
[...]

Al gedaan, die 3 piepen schijnen iets met de grafische kaart te moeten zijn, daarom was ik ook bang dat die dood was... Maar wanneer ik de CMOS gereset heb krijg ik wel gewoon weer beeld en verwacht dus dat dit het niet is..

En er staan idd diverse oplossingen in de manual, maar ik ben nu helaas niet in de gelegenheid om een floppy te maken want zit op de laptop, ook zou het rechtstreeks vanaf de cd moeten kunnen maar daar boot hij nu niet mee omdat de bios zijn defaults heeft gerest..
Dat je beeld krijgt, wil nog niet zeggen, dat er niks met je videokaart is.
Bij het opstarten, en dus ook laten zien van de BIOS, heb je een resolutie van 320x200 of hooguit 640x480. Dat is de meest basic functie van de videokaart, die het dus als eerste zal doen. Problemen kunnen zich voordoen in andere resoluties en in geheugensegmenten, die niet worden aangesproken in deze basic functie.

Testen met een andere videokaart moet snel duidelijkheid geven.
Ja en er is echt nergens iets over te vinden, google niet, tweakers niet, Microsoft knowlegde base niet, echt supervaag
Een exacte foutmelding is essentieel voor het bepalen van de oorzaak.
de bestandsnaam, die je opgeeft zal vermoedelijk niet correct zijn, waardoor je niks vindt op Google (heb zelf ook al gekeken).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:10:
[...]

Bij het opstarten, en dus ook laten zien van de BIOS, heb je een resolutie van 320x200 of hooguit 640x480. Dat is de meest basic functie van de videokaart, die het dus als eerste zal doen. Problemen kunnen zich voordoen in andere resoluties en in geheugensegmenten, die niet worden aangesproken in deze basic functie.

Ja probeer nu aan een andere videokaart te komen..

[...]
Een exacte foutmelding is essentieel voor het bepalen van de oorzaak.
de bestandsnaam, die je opgeeft zal vermoedelijk niet correct zijn, waardoor je niks vindt op Google (heb zelf ook al gekeken).
Ja zo heette het bij mij weten, maar heb niet de moeite genomen om het exact op te schrijven want heb de laatste tijd wel vaker bsods gehad, die was gek genoeg overigens wel nv4_disp.dll..

Dus wellicht toch iets met de grafische kaart? snik..

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik heb een vergelijkbaar iets gehad. Toen bleek dat de batterij op het moederbord niet genoeg kracht had. Ik zou zeggen probeer die eens te vervangen.

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

Verwijderd

Topicstarter
Draakje078 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:16:
Ik heb een vergelijkbaar iets gehad. Toen bleek dat de batterij op het moederbord niet genoeg kracht had. Ik zou zeggen probeer die eens te vervangen.
Ja ik deze dingen in volgorde nog proberen:

1.Batterij vervangen
2.Bios flashen
3.Pci videokaartje er in stoppen
4.Memtest 86 draaien

Hierna weet ik het echt niet meer..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:10:
[...]

Ook dit lijkt me sterk want waarom geeft hij de ene keer dan wel beeld wanneer ik zijn cmos gereset heb en de volgende keer niet meer?

De resolutie blijft immers hetzelfde..

Verwijderd

heb ook zoiets soortgelijks gehad, ineens vastlopen tijdens windows.
daarna wel bios maar verder niks.
als ie een tijdje in de bios stond bevroor het beeld zelfs ook.
nieuwe videokaart erin en alles liep gelijk weer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:23:
heb ook zoiets soortgelijks gehad, ineens vastlopen tijdens windows.
daarna wel bios maar verder niks.
als ie een tijdje in de bios stond bevroor het beeld zelfs ook.
nieuwe videokaart erin en alles liep gelijk weer.
Ik hoop niet dat dat het is, die kaart kost gvd 330 euro, is 2 weken oud, nooit overklokt geweest en dan ben ik hem ook nog eens 2 weken kwijt!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Vervang de batterij van je mobo eens, ik heb ook al de meest onwaarschijnlijke dingen meegemaakt, om er na wééééken achter te komen dat de batterij (net) niet genoeg stroom leverde..._/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ward Vr schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:45:
Vervang de batterij van je mobo eens, ik heb ook al de meest onwaarschijnlijke dingen meegemaakt, om er na wééééken achter te komen dat de batterij (net) niet genoeg stroom leverde..._/-\o_
Nu val ik helemaal van mijn stoel, heb de bios geflashed door de Asus EZ utility, dat houdt in dat je alt+F2 ingedrukt kan houden en hij vervolgens de bios update van zowel de cdrom als de floppy..

In mijn geval van de cdrom want floppy heb ik niet kunnen maken, dus perfect..
Wat gebeurd er nu???? Hij flasht hem goed zegt hij, op 2 blokjes na die hij niet geupdate heeft (wellicht normaal, want aan het eind zegt hij dat het voltooid is) Nu geeft dat ding geen 3 piepen meer, maar 1 lange....... En weer exact hetzelfde, kan wanneer ik de cmos gereset heb weer in de bios komen, maar de volgende keer wanneer ik reset krijg ik dit keer dus 1 lange piep en geen beeld 8)7

Maar hij is wel geflashed want heb nu 1014 qua versie en was voorheen 1016..

Werkelijk iemand een idee wat dit kan zijn? |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand? ;(

Verwijderd

Na een half uurtje kicken wordt niet echt op prijs gesteld.
Niet iedereen heeft niks anders te doen dan op GoT rond te hangen :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:37:
[...]

Na een half uurtje kicken wordt niet echt op prijs gesteld.
Niet iedereen heeft niks anders te doen dan op GoT rond te hangen :/
Batterij vervangen, heeft niets geholpen

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik blijf bij een brakke PSU...

Forget your fears...
...and want to know more...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 20:09

boesOne

meuh

En ik bij een slecht mobo 8)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1