Toon posts:

koelblok op videokaart laat los

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende videokaart: http://www.asus.com/produ...138&model=406&modelmenu=1

Het rechtopstaande koelblok wat zich helemaal aan de rechterkant van de videokaart bevindt, zoals op onderstaande foto te zien is, laat steeds los.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/406/406_l.jpg

Ik heb hierdoor de videokaart al eens terug gebracht naar de winkel, en een nieuwe gekregen. Helaas is met de nieuwe videokaart precies hetzelfde aan de hand. Bij de eerste videokaart liet het koelblok na enkele dagen los, en bij de tweede videokaart na enkele weken. Het systeem wordt af en toe wel verplaatst, maar er wordt niet zodanig mee omgegaan dat onderdelen spontaan los laten.

Nu weet ik niet wat ik het beste kan gaan doen, de videokaart nogmaals terugbrengen naar de winkel (dan is het maar de vraag of ik weer een nieuwe ga krijgen, en zo ja of deze niet weer hetzelfde probleem gaat geven) of het koelblok vast ga maken (bijvoorbeeld met lijm? geen idee of dat zowizo mogelijk/verstandig is). Of heeft iemand anders nog een oplossing voor mij, want elk half uur kijken of het koelblok er nog op zit is niet echt een oplossing.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik zou zeggen...nu dat je nog kan inruilen voor een nieuwe kaart onder garantie...dan doen. Stel je lijmt dat ding erop én er gaat vervolgens wat stuk ofzo, dan kan je wel naar de garantie fluiten.

Wel vreemd dat zelfde symptoom voordoet bij de 2e kaart. Misschien iets afspreken bij de winkel, als het nog gebeurt dat je dan een ander merk oid. kan krijgen...want wel slecht dat een koelblokkie niet blijft zitten...

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Als ik jou was zou ik zowiezo proberen een nieuwe te krijgen. Of anders kan je het inderdaad gewoon lijmen met koelprut dat speciaal hiervoor bedoeld is. (bijvoorbeeld iets als Arctic Silver Thermal Adhesive)

System Specs

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je kan van dat adhesive koelprut kopen om het erop te bevestigen, of je ruilt je kaart in voor een ander merk/type. Wat jij het makkelijkst vind.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Zou meteen even checken of je systeem geen resonantie produceert, misschien dat ze wel allebij langzaam zijn losgetrilt in je kast, of dat het daarom sneller is gegaan oid? Ik heb trouwens dezelfde kaart en heb daarop ook ongeveer 2/3 maanden dat originele koelblok gehad, maar zat volgens mij nog wel goed vast bij het demonteren....
Als ik jou was haalde ik een zalman vf700cu oid, want bij mij werd de kaart met die koeler zo'n 80 graden onder stress :X
Misschien dat jij betere airflow hebt en lagere temps, maar duidelijk is wel dat het niet topkwaliteit koelers zijn.