Probleem:
Tijdens het afspelen van TV in Windows media center loopt het beeld niet sinchroon met het geluid, na een blik in de taskmanager was het al snel duidelijk: CPU belasting maxxed out.
Ook het switchen tussen verschillende zenders gaat enorm traag.
CPU zou de belasting makkelijk aan moeten kunnen omdat de PVR500 over een geintegreede hardware MPEG2 encoder beschikt waardoor de CPU ontlast zou moeten worden, maar het lijkt alsof deze hardware MPEG encoder niet gebruikt wordt.
Dus verschillende drivers geprobeerd, maar maakt geen enkel verschil.
Ook verschillende MPEG2 codecs gebruikt, geen verschil
Drivers van moederbord en geluidskaart aangepast, geen verschil
Verschillende tweaks e.d. geprobeerd (o.a. haupage tweak)
Verschillende software pakketten geinstalleerd (zie onder)
Standaard zit er bij de haupage drivers een programmatje waarmee je ook (heel simpel) kan opnemen, als ik dit programma gebruik werkt het prima (cpu load 5 a 7%) wat gaat er mis?
Windows Media center 2005 (net geinstalleerd, alle windows updates via automatische updates binnen gehaalt)
Specs:
- Asus Pundit-R (specs)
- Intel Celeron D 325 (2,53GHz)
- 512MB DDR (Kingston Cas3)
- 300 GB Maxtor Diamondmax 10 (SATA)
- Hauppage PVR500
(spul is allemaal net nieuw)
Drivers:
- Hauppage PVR500: 3.1A (laatste) en 3.0
- Cathalyst 6.1 (IGP/Mobo driver)
- SoundMAX audio 5.12.1.3860
MPEG2 Codecs:
- WinDVD 7
- WinDVD 5
- PowerDVD 6
- nVidia codec 1.00.67
Software:
- DirectX 9.0c
- ffdshow (nieuwste)
- Windows media player 10
- Windows media codec pack 9
Na aardig wat klooien, zoeken en veranderen van drivers ben ik nog geen stap verder, heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken? Zie ik iets over het hoofd?
Ohja:
Zij er mensen die een soorgelijke config (PVR500 + Media center 2005) wel goed hebben werken?
Zo ja: specs / aanpassingen / problemen?
Tijdens het afspelen van TV in Windows media center loopt het beeld niet sinchroon met het geluid, na een blik in de taskmanager was het al snel duidelijk: CPU belasting maxxed out.
Ook het switchen tussen verschillende zenders gaat enorm traag.
CPU zou de belasting makkelijk aan moeten kunnen omdat de PVR500 over een geintegreede hardware MPEG2 encoder beschikt waardoor de CPU ontlast zou moeten worden, maar het lijkt alsof deze hardware MPEG encoder niet gebruikt wordt.
Dus verschillende drivers geprobeerd, maar maakt geen enkel verschil.
Ook verschillende MPEG2 codecs gebruikt, geen verschil
Drivers van moederbord en geluidskaart aangepast, geen verschil
Verschillende tweaks e.d. geprobeerd (o.a. haupage tweak)
Verschillende software pakketten geinstalleerd (zie onder)
Standaard zit er bij de haupage drivers een programmatje waarmee je ook (heel simpel) kan opnemen, als ik dit programma gebruik werkt het prima (cpu load 5 a 7%) wat gaat er mis?
Windows Media center 2005 (net geinstalleerd, alle windows updates via automatische updates binnen gehaalt)
Specs:
- Asus Pundit-R (specs)
- Intel Celeron D 325 (2,53GHz)
- 512MB DDR (Kingston Cas3)
- 300 GB Maxtor Diamondmax 10 (SATA)
- Hauppage PVR500
(spul is allemaal net nieuw)
Drivers:
- Hauppage PVR500: 3.1A (laatste) en 3.0
- Cathalyst 6.1 (IGP/Mobo driver)
- SoundMAX audio 5.12.1.3860
MPEG2 Codecs:
- WinDVD 7
- WinDVD 5
- PowerDVD 6
- nVidia codec 1.00.67
Software:
- DirectX 9.0c
- ffdshow (nieuwste)
- Windows media player 10
- Windows media codec pack 9
Na aardig wat klooien, zoeken en veranderen van drivers ben ik nog geen stap verder, heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken? Zie ik iets over het hoofd?
Ohja:
Zij er mensen die een soorgelijke config (PVR500 + Media center 2005) wel goed hebben werken?
Zo ja: specs / aanpassingen / problemen?
[ Voor 6% gewijzigd door hellbringer op 21-01-2006 10:38 ]