Torrentclienten en Linksys.... problemen

Pagina: 1
Acties:

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:22

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Help!

Onlangs ben ik verhuisd van een appartement naar een eengezinswoning. Ik heb mn pc nu op zolder staan. Daardoor was ik genoodzaakt om een wireless netwerk aan te leggen. Ik gebruik nu een Linksys wireless router (WRT54G-EU) en pci kaart (WNP54G-EU).
De signaalsterkte is goed/zeer goed en de snelheid ligt vrijwel altijd op 54 Mb/s :).
Verder maak ik gebruik van XP pro SP2 op een AMD 3000+ (2,2) Gigabyte K8ANS (of zoiets) NForce 3 mobo (wat is hiervoor verder nog relevant?)

Sinds mijn verhuizing krijg ik echter noch met azureus, noch met bitcomet (mijn favoriet) noch met utorrent acceptabele download snelheden. Zit max op 20 kb, en dan heb ik geluk :( .Upload schiet wel gelijk naar het max (ingestelde).

Heb een ADSL verbinding 3Mb/512kb, upload staat ingesteld op 40Kb (ongeveer 80% van max volgens speedtest), maar dit stond met m'n lan kabel ook zo ingesteld.

Wat me ook opvalt is dat ik, ongeacht het aantal seeders/leechers, een aanmerkelijk kleiner aantal peers met me verbonden krijg.

In de router zit de meest recente firmware. Firewall in router al uitgezet, geen oplossing....
In mijn router krijg ik het overigens niet voor mekaar om een poort te openen. Dit zou echter geen problemen op moeten leveren, aangezien ik UPnP wel geactiveerd heb.

Heb diverse topics op GoT doorgenomen, maar net zo als Google kon dit mij niet de oplossing bieden.
Wie kan mij vertellen hoe ik toch nog 'normaal' gebruik van de torrentclienten (liefst Bitcomet) kan maken? :?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-08 15:46
Toch poorten openen. Als je dat niet doet, kan het gewoon niet snel gaan (UPnP hielp bij mij ook bijna niets).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke router heb je dan? En wat lukt er dan precies niet aan? Ik denk dat de handleiding van de router het enige hulpmiddel zal zijn zoals The__Virus al aangeeft, want zonder die gemapte poort zal het niet echt snel gaan lopen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Als je UPnP hebt , hoef je geen poort te mappen.
Heb je wel groene smileys in azureus?
Dus OF UPnP aanzetten op de router en de client
OF poort mappen
moet allebei werken

Probeer eens of de poort open staat op www.grc.com --> shields up

[ Voor 12% gewijzigd door Sneak[3G] op 21-01-2006 11:10 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:54
Toch niet toevallig een WRT54G versie 5? Indien wel heb je de oorzaak snel te pakken ;)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

sanfranjake schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:01:
Welke router heb je dan? En wat lukt er dan precies niet aan? Ik denk dat de handleiding van de router het enige hulpmiddel zal zijn zoals The__Virus al aangeeft, want zonder die gemapte poort zal het niet echt snel gaan lopen :)
Nog niet helemaal wakker zeker:
Ik gebruik nu een Linksys wireless router (WRT54G-EU) en pci kaart (WNP54G-EU).
;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:11:
Toch niet toevallig een WRT54G versie 5? Indien wel heb je de oorzaak snel te pakken ;)
Tja, laat ik nou net wel die v5 hebben... maar waarom maakt dat uit dan?
Zal dan ook maar ff uitleggen wat daarbij niet goed gaat:
Bij Application en Games in de router kies kan ik alles invullen zoals 't moet (naam, van poort, tot poort, ip adres, enable).
Bij IP adres gaat 't fout. Staat op het laatste veld na al ingevuld en kan ik niet wijzigen. In het laatste veld staat een 0 (nul). Als ik dat wil veranderen naar een 1, waar het ipadres van mijn router op eindigt, dan krijg ik als ik op toepassen/ok druk de melding "incorrect ip adres".

Laat ik 't laatste IP veld nou op 0 staan, dan geeft hij aan dat de actie gelukt is, echter zie ik dus niet dat die regel gevuld is....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:54
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:41:
[...]

[...]

Bij Application en Games in de router kies kan ik alles invullen zoals 't moet (naam, van poort, tot poort, ip adres, enable).
Bij IP adres gaat 't fout. Staat op het laatste veld na al ingevuld en kan ik niet wijzigen. In het laatste veld staat een 0 (nul). Als ik dat wil veranderen naar een 1, waar het ipadres van mijn router op eindigt, dan krijg ik als ik op toepassen/ok druk de melding "incorrect ip adres".

Laat ik 't laatste IP veld nou op 0 staan, dan geeft hij aan dat de actie gelukt is, echter zie ik dus niet dat die regel gevuld is....
De v5 schijnt een ramp te zijn. Zie o.a. ook:
Linksys WRT54G v5: Zijn de crashes echt zo erg?

Iig veel Linksys liefhebbers proberen deze router te mijden en voor een v4 of WRT54GL (met Linux) te gaan. Het zou best eens de veroorzaker van de problemen kunnen zijn door de het kleine geheugen dat de v5 heeft.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-08 15:46
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:41:
[...]

[...]

Je moet het ip adres van de pc invullen waar de poort naar geforward moet worden, uiteraard niet die van de router, want de router kan je niet mee gamen ;). Of is het een soort van firewall? Ik kan bij onze linksys (weliswaar een ander product) herinneren dat je gewoon poorten kon forwarden.

Verwijderd

Er is een nieuwe firmware uit voor de V5 die de bittorrent problemen zou oplossen:
# Firmware 1.00.6 Resolves issues with WAP54G repeater mode
# Resolves issues with certain PPPoE connection
# Resolves issues with SES turning back on when applying settings
# Resolves issues with WPA allowing Shared key selection
# Resolves issues with web GUI ping function
# Resolves issues with using MSN whiteboard
# Resolves issues with instability when using Bittorent
# Resolves issues with using certain ATA phone adapters
# Resolves issues with connecting to NNTP news servers
Verder is de standaard poorten openzetten (willekeurige poort kiezen is beter) een goed idee

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot zo ver.

Vwb de firmware, 1.00.6 heb ik al, werkt niet beter met bittorrent

Vwb het IPadres om de poorten open te zetten, hier kom ik dan niet uit. Zoals ik eerder al schreef kan ik alleen de verwijzing naar welke PC erin zetten. De volledige eerste seriereeks is al 'voorgedrukt' en kan ik niet wijzigen: 192.168.1.*)
Het * kan ik wel invullen. Volgens de eerdere schermen van de router zou dit een 1 moeten zijn. Als ik dat invul krijg ik echter een foutmelding...

Doe ik verder iets fout?

Pagina: 1