Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vanaf 1 maart heb ik een nieuwe werkgever. Aangezien ik een leaseauto heb, komt dan vanzelf het issue naar voren of ik deze wel/niet mee wil nemen. De auto heb ik in mei 2003 gekregen met een contract van 160.000km ; de huidige tellerstand is 127.000km en ik rijd ongeveer 900km per week. Dit betekent dat ik er nog ongeveer negen maanden in mag rijden. Als ik hem niet meeneem kost me dat twee maanden 'boete', wat op ongeveer 1100 euro neer zal gaan komen. (Met de auto op zich ben ik overigens tevreden.)

Iemand tips wat nu verstandig is om te doen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je geeft zelf al aan dat er nog geen reden is om een nieuwe auto te kiezen:
1. je bent tevreden
2. blijven rijden kost je niets

Ik raad je dus aan nog een paar maanden door te kachelen in je leasebak :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• pven
  • Niet online
Ik weet niet wat er gebeurt als ik een auto 'mee neem' naar de nieuwe werkgever, waar ik vervolgens maar negen maanden in rijd. De werkgever zal er niet moeilijk over doen, maar misschien dat ik van de huidige leasemaatschappij nog iets kan verwachten? (Overigens weet ik nog niet of ik het contract bij de huidige leasemaatschappij uit moet zitten of dat dit contract volledig over gaat naar de leasemaatschappij van de nieuwe werkgever.)

Ik wissel niet zo vaak van baas en weet dus niet goed hoe ik dit in zijn werk gaat. ;)

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Ik zou er gewoon nog lekker mee doorrijden dan, je weet iig dat die auto goed rijd + 130.000/160.000 km is voor een diesel totaal niet schrikbarend. Als de auto altijd zijn onderhoud gehad heeft (het is een lease auto, dus neem aan van wel) kan je rustig door blijven tuffen, let wel hoe meer km erop een auto staan hoe meer slijtage er gaat optreden, wat weer te merken zal zijn wanneer de auto weer een nieuwe beurt nodig heeft.

My Specs | My BF2 Stats

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

paQ

zit toch allemaal in de lease :?

en voor die 9 maanden gewoon meenemen,
tegen de zomer ga je kijken voor een nieuwe... je zit altijd met een maandje of 2 levertijd :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• pven
  • Niet online
Ik heb wel eens geruchten gehoord dat een leasemaatschappij wat rare dingen doet met een contract, als er over gewisseld wordt van werkgever. Bv. het aantal kilometers ophogen of met de prijs rommelen.

Iemand daar (nare) ervaringen mee?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:43
Misschien gewoon eerst eens informeren bij de leasemaatschappij, en dan een beslissing maken?
En dan eventueel iets proberen te regelen met je nieuwe werkgever, als de leasemaatschappij toch moeilijk gaat doen?!?

Systemspecs

• pven
  • Niet online
Dat is idd het beste advies. Thanks! :)

Had ik zelf ook moeten kunnen verzinnen. :X

[ Voor 43% gewijzigd door pven op 21-01-2006 01:16 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien domme insteek hoor, maar vroeg het me zo ff af.

Je werkt voor een werkgever die jouw voorziet van een auto. Bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst heb jij dus eigenlijk geen recht op die auto. Lijkt me niet dat jij die boete moet betalen, maar dan je werkgever.

Of sla iknu de plank finaal mis? Tijd terug ging er nog een topic over een voetballer waarbij z'n lease-auto werd ingenomen terwijl deze contractueel nog voor de club speelde, dus recht had op die auto.

Ey!! Macarena \o/

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

boete gaat meestal over het deel aan eigen bijdrage; eigen bijdrage maal het aantal maanden dat het lease-contract nog heeft. Is op zich logisch in zo'n geval, omdat door de eiegn bijdrage je meer uitgeeft aan een auto dan je aan lease-vergoeding hebt. De werkgever wil hier niet voor opdraaien.

ik zou er niet vanuit gaan dat je je auto zo simpel mee kan nemen vande ene naar de andere lease-maatschappij. Vriend van me wilde dat vorig jaar ook (auto beviel goed en de cataloguswaarde van een zelfde auto was verhoogd), maar dat ging mooi niet door. Zijn huidige leasemaatschappij vroeg belachelijk veel gled voor de overname door de andere maatschappij. Hij heeft toen maar weer een andere auto uitgezocht.

[ Voor 29% gewijzigd door Il Ljama op 21-01-2006 08:10 ]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• pven
  • Niet online
RaZ schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:22:
Je werkt voor een werkgever die jouw voorziet van een auto. Bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst heb jij dus eigenlijk geen recht op die auto. Lijkt me niet dat jij die boete moet betalen, maar dan je werkgever.

Of sla iknu de plank finaal mis? Tijd terug ging er nog een topic over een voetballer waarbij z'n lease-auto werd ingenomen terwijl deze contractueel nog voor de club speelde, dus recht had op die auto.
Zo werkt het dus idd niet. In mijn contract staat, in iets andere bewoordingen, dat het aan mij is om uit te zoeken wat er met de leaseauto moet gebeuren. Als ik hem achter laat, dan kost me dat 'twee leasetermijnen, excl. brandstof', neem ik hem mee dan is '<werkgever> is geen partij in de eventuele onderhandelingen tussen Werknemer en de leasemaatschappij.' van toepassing.

Hoe-dan-ook: ik moet dit regelen.
Il Ljama schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 08:08:
boete gaat meestal over het deel aan eigen bijdrage; eigen bijdrage maal het aantal maanden dat het lease-contract nog heeft. Is op zich logisch in zo'n geval, omdat door de eiegn bijdrage je meer uitgeeft aan een auto dan je aan lease-vergoeding hebt. De werkgever wil hier niet voor opdraaien.
In mijn geval betreft het dus twee lease-termijnen, wat op ongeveer 1100 euro neer zal gaan komen.
ik zou er niet vanuit gaan dat je je auto zo simpel mee kan nemen vande ene naar de andere lease-maatschappij. Vriend van me wilde dat vorig jaar ook (auto beviel goed en de cataloguswaarde van een zelfde auto was verhoogd), maar dat ging mooi niet door. Zijn huidige leasemaatschappij vroeg belachelijk veel gled voor de overname door de andere maatschappij. Hij heeft toen maar weer een andere auto uitgezocht.
Ik zal de leasemaatschappij begin volgende week eens bellen, ben benieuwd.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

paQ

zover als ik weet is het enige wat er gebeurd een verandering van contractant.
je nieuwe werkgever wordt de contractant ipv je huidige werkgever.
een overname dus.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik ben er 2 jaar geleden mee bezig geweest. Ik heb toen na veel rekenen besloten het NIET te doen.

De auto werd in mijn geval duurder in de lease. En de prijs die betaald moest worden voor de auto was te hoog.

Ik zou uitkijken bij overname. Je moet rechtstreeks van lease maatschapij naar lease maatschapij gaan maar nooit er tussen gaan zitten. Zoiets als ik koop het prive op en daarna weer naar de leasemaatschapij. Want dan komt de belastingdienst ook nog even langs.

http://www.hroling.nl

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Meenemen!

Leasecontracten zijn nu minder dan voorheen (met name ivm stijgende olieprijs)
Verders als je aangeeft tevreden te zijn... lekker doorrijden. Tuurlijk is een nieuwe auto fijn, maar om daar 1100 euro voor te betalen..

Misschien wil je nieuwe werkgever wel deze kosten betalen :P

wijze woorden

Verwijderd

zeker meenemen. Of je moet ervan uit kunnen gaan dat je nieuwe werkgever voor deze kosten willen opdraaien.

Ik zat in hetzelfde schuitje, auto was pas een jaar oud (contract voor 4 jaar). Bij nieuwe werkgever geregeld dat ze deze overnamen, ondanks dat dat tegen hun bedrijfspolicy is.

En een nieuwe auto met een nieuw leasecontract is vele malen hoger dan huidig contract en auto.

• pven
  • Niet online
Mijn nieuwe werkgever heeft aangegeven dat meenemen niet hun voorkeur heeft. Hoe-dan-ook: zij pakken dit verder op (ik heb ze gemeld dat voor mij de enige reden om die auto mee te nemen de betreffende boete is).

Wordt vervolgd! :)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
pven schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:02:
Mijn nieuwe werkgever heeft aangegeven dat meenemen niet hun voorkeur heeft. Hoe-dan-ook: zij pakken dit verder op (ik heb ze gemeld dat voor mij de enige reden om die auto mee te nemen de betreffende boete is).

Wordt vervolgd! :)
Keurig... kijken hoeveel ze voor je overhebben. Misschien betalen zij die boete van 1100 eurie wel en kan jij een nieuwe bak uitzoeken :P

wijze woorden

• pven
  • Niet online
Ik laat de leaseauto achter bij de oude werkgever. Als ik de auto mee wil nemen, dan wordt het contract open gebroken en stijgt de leaseprijs van 525 euro naar 750 euro (per maand). Dit vind ik echt te belachelijk voor woorden (de eigen bijdrage wordt dan ruim 50 euro per maand). De nieuwe werkgever heeft aangegeven dat ze zeker niet negatief staan tegenover het (mee) betalen aan de boete, maar dan willen ze wel eerst iets concreets hebben waaruit blijkt wat de boete precies is geworden (die wordt overigens 1050 euro).

Kortom: volgens mij gaat dit goed komen! :)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 19:38
Volgens mij is die boete ook nog aftrekbaar van je inkomen, aangezien het een eigen bijdrage is aan je voertuig.

Zou even de belastingtelefoon bellen, dan scheeld het nog meer.

American Express vraagbaak

Pagina: 1