|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
1. je bent tevreden
2. blijven rijden kost je niets
Ik raad je dus aan nog een paar maanden door te kachelen in je leasebak
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik wissel niet zo vaak van baas en weet dus niet goed hoe ik dit in zijn werk gaat.
en voor die 9 maanden gewoon meenemen,
tegen de zomer ga je kijken voor een nieuwe... je zit altijd met een maandje of 2 levertijd
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Iemand daar (nare) ervaringen mee?
En dan eventueel iets proberen te regelen met je nieuwe werkgever, als de leasemaatschappij toch moeilijk gaat doen?!?
Had ik zelf ook moeten kunnen verzinnen.
[ Voor 43% gewijzigd door pven op 21-01-2006 01:16 ]
Je werkt voor een werkgever die jouw voorziet van een auto. Bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst heb jij dus eigenlijk geen recht op die auto. Lijkt me niet dat jij die boete moet betalen, maar dan je werkgever.
Of sla iknu de plank finaal mis? Tijd terug ging er nog een topic over een voetballer waarbij z'n lease-auto werd ingenomen terwijl deze contractueel nog voor de club speelde, dus recht had op die auto.
Ey!! Macarena \o/
ik zou er niet vanuit gaan dat je je auto zo simpel mee kan nemen vande ene naar de andere lease-maatschappij. Vriend van me wilde dat vorig jaar ook (auto beviel goed en de cataloguswaarde van een zelfde auto was verhoogd), maar dat ging mooi niet door. Zijn huidige leasemaatschappij vroeg belachelijk veel gled voor de overname door de andere maatschappij. Hij heeft toen maar weer een andere auto uitgezocht.
[ Voor 29% gewijzigd door Il Ljama op 21-01-2006 08:10 ]
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Zo werkt het dus idd niet. In mijn contract staat, in iets andere bewoordingen, dat het aan mij is om uit te zoeken wat er met de leaseauto moet gebeuren. Als ik hem achter laat, dan kost me dat 'twee leasetermijnen, excl. brandstof', neem ik hem mee dan is '<werkgever> is geen partij in de eventuele onderhandelingen tussen Werknemer en de leasemaatschappij.' van toepassing.RaZ schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:22:
Je werkt voor een werkgever die jouw voorziet van een auto. Bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst heb jij dus eigenlijk geen recht op die auto. Lijkt me niet dat jij die boete moet betalen, maar dan je werkgever.
Of sla iknu de plank finaal mis? Tijd terug ging er nog een topic over een voetballer waarbij z'n lease-auto werd ingenomen terwijl deze contractueel nog voor de club speelde, dus recht had op die auto.
Hoe-dan-ook: ik moet dit regelen.
In mijn geval betreft het dus twee lease-termijnen, wat op ongeveer 1100 euro neer zal gaan komen.Il Ljama schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 08:08:
boete gaat meestal over het deel aan eigen bijdrage; eigen bijdrage maal het aantal maanden dat het lease-contract nog heeft. Is op zich logisch in zo'n geval, omdat door de eiegn bijdrage je meer uitgeeft aan een auto dan je aan lease-vergoeding hebt. De werkgever wil hier niet voor opdraaien.
Ik zal de leasemaatschappij begin volgende week eens bellen, ben benieuwd.ik zou er niet vanuit gaan dat je je auto zo simpel mee kan nemen vande ene naar de andere lease-maatschappij. Vriend van me wilde dat vorig jaar ook (auto beviel goed en de cataloguswaarde van een zelfde auto was verhoogd), maar dat ging mooi niet door. Zijn huidige leasemaatschappij vroeg belachelijk veel gled voor de overname door de andere maatschappij. Hij heeft toen maar weer een andere auto uitgezocht.
je nieuwe werkgever wordt de contractant ipv je huidige werkgever.
een overname dus.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
De auto werd in mijn geval duurder in de lease. En de prijs die betaald moest worden voor de auto was te hoog.
Ik zou uitkijken bij overname. Je moet rechtstreeks van lease maatschapij naar lease maatschapij gaan maar nooit er tussen gaan zitten. Zoiets als ik koop het prive op en daarna weer naar de leasemaatschapij. Want dan komt de belastingdienst ook nog even langs.
Leasecontracten zijn nu minder dan voorheen (met name ivm stijgende olieprijs)
Verders als je aangeeft tevreden te zijn... lekker doorrijden. Tuurlijk is een nieuwe auto fijn, maar om daar 1100 euro voor te betalen..
Misschien wil je nieuwe werkgever wel deze kosten betalen
wijze woorden
Verwijderd
Ik zat in hetzelfde schuitje, auto was pas een jaar oud (contract voor 4 jaar). Bij nieuwe werkgever geregeld dat ze deze overnamen, ondanks dat dat tegen hun bedrijfspolicy is.
En een nieuwe auto met een nieuw leasecontract is vele malen hoger dan huidig contract en auto.
Wordt vervolgd!
Keurig... kijken hoeveel ze voor je overhebben. Misschien betalen zij die boete van 1100 eurie wel en kan jij een nieuwe bak uitzoekenpven schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:02:
Mijn nieuwe werkgever heeft aangegeven dat meenemen niet hun voorkeur heeft. Hoe-dan-ook: zij pakken dit verder op (ik heb ze gemeld dat voor mij de enige reden om die auto mee te nemen de betreffende boete is).
Wordt vervolgd!
wijze woorden
Kortom: volgens mij gaat dit goed komen!
Zou even de belastingtelefoon bellen, dan scheeld het nog meer.
American Express vraagbaak