Cruncht tegenwoordig meestal vault projects
Van mijn kant (en dan spreek ik als persoon en niet als Cureseekers) zal er voor D2OL geen werk meer binnenkomen.Een nieuw begin? Zou er dan nog iemand zo gek zijn zijn cpu power te schenken aan dat project. Een definitieve reset lijkt me het einde van D2OL. Wie wil er nog tijd en energie in een project steken waarvan je maar moet hopen dat het allemaal goed komt;
- dat er iets nuttigs gedaan wordt met de resultaten
- dat de stats up en running blijven
- dat de stats niet weer een keer gereset worden
- dat er een fatsoenlijke, lichte client komt met optimalisaties voor de 'nieuwere' cpu architecturen
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Voor TSC geldt hetzelfde. Wat bij D2OL gebeurt kan net zo makkelijke bij TSC gebeuren. Het zijn dezelfde mensen en gelijke hardware die aan de basis van TSC staan. Nee, van mijn kant is er nul vertrouwen meer over,...
Strix (Skullflame)
* MrMaD1909 vind het wrang en niet eerlijk ten opzichte van je userbase.
PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C
Reden voor dit topic is dat ik wil bekijken hoe men (dus iedereen) tegen het project aankijkt.mcB schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:34:
Binnen Cureseekers hadden we hier ook al een draadje over lopen. Mijn reactie was:
[...]
Van mijn kant (en dan spreek ik als persoon en niet als Cureseekers) zal er voor D2OL geen werk meer binnenkomen.
Ik spreek ze over een paar jaar nog wel eens als ze de zaakjes weer wat op orde hebben.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Kan de PV-er geen emailtje sturen in naam van DPC, dat we al groter team toch wel graag zouden zien dat ze de oude stats repareren, omdat MEDE door de stats toch veel users en teams binnen DPC dit project draaien (ik snap dat het voor de organisatie geen prio is, maar puur voor de results)
Maar goed geen (oude) stats op een project, dan ook veel minder deelnemers, dus minder results voor hun project......
Ze binden zich niet echt aan hun aanhang.
Daarom ben ik toen fad gaan doen i.i.g i.p.v. d2ol (stonden nog 2 andere projecten in de keuze-lijst).
Toch heeft D2OL net zoals elk ander project in DPC een bestaansrecht zolang er aan een aantal punten wordt voldaan. Zolang dit het geval is is het aan de DPC'ers zelf wat ze ermee willen doen.
Of ik zelf de client nog ooit zal draaien, ik weet het niet. Geen ja en geen nee.
Die kans is niet erg groot.ParaNoiMia schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 08:56:
Hoe zeker is het dat de oude punten ook niet meer terugkomen in de stats ?
Ik ben het niet vaak met dj eens, maar dit keer welMark83 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:08:
Zelf als de stats terug komen denk ik dat D2OL een gevoelige klap heeft gekregen, vooral door hoe alles is gegaan enzo.
Toch heeft D2OL net zoals elk ander project in DPC een bestaansrecht zolang er aan een aantal punten wordt voldaan. Zolang dit het geval is is het aan de DPC'ers zelf wat ze ermee willen doen.
Of ik zelf de client nog ooit zal draaien, ik weet het niet. Geen ja en geen nee.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Hier kan ik niets meer aan toevoegen. Het is inderdaad een wrang smaakje wat ik heb gekregen nadat ik binnen mijn team bij D²OL op 1 ben aangekomen en vervolgens dit bij TSC ook wilde gaan doen. Helaas door de vele problemen en nu dit is D²OL en TSC bij mij afgedaan. Dan doe ik nog liever iets als RC5 wat geen nuttig medisch doel heeft .....mcB schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:34:
Binnen Cureseekers hadden we hier ook al een draadje over lopen. Mijn reactie was:
[...]
Van mijn kant (en dan spreek ik als persoon en niet als Cureseekers) zal er voor D2OL geen werk meer binnenkomen.
Als Crew hebben we de "officiele" projecten afgeschaft. Zodra een project aan een aantal voorwaarden voldoet mag het gepost worden op GoT, kan er een PV komen en word er ruimte gemaakt op WDO.
Ik denk niet dat het aan ons is te bepalen of een project (dat aan de voorwaarden voldoet) niet meer word ondersteund. Dat gebeurt dan vanzelf wel niet meer, er worden dan geen stats meer over gepost, op WDO word er niks meer over gepost enzo.
Bij D2OL heb ik een beetje het gevoel dat men een punt wil maken bij de organisatie, dat men op deze manier niet meer wil doen aan een DC project met de hoop dat het dan beter gaat worden. Dus dat wij als DPC zeggen dat we ophouden met D2OL omdat het slecht geleid word. Hier is ook iets voor te zeggen. Maar of we dat moeten doen weet ik nog niet. Wellicht dat daar andere manieren voor zijn?
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Verwijderd
Ik denk dat we zeker een punt moeten maken bij de organisatie als DPC zijnde. We weten ook dat het klagen van een individu, zoals dit de afgelopen jaren een paar keer is gebeurt, geen resultaat oplevert. Welke manieren heb jij dan in gedachten?iisschots schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:49:
Bij D2OL heb ik een beetje het gevoel dat men een punt wil maken bij de organisatie, dat men op deze manier niet meer wil doen aan een DC project met de hoop dat het dan beter gaat worden. Dus dat wij als DPC zeggen dat we ophouden met D2OL omdat het slecht geleid word. Hier is ook iets voor te zeggen. Maar of we dat moeten doen weet ik nog niet. Wellicht dat daar andere manieren voor zijn?
Op zich is de reset van de punten voor mij geen reden tot stoppen, mits we garantie's krijgen van de organisatie dat ze iets doen met de resultaten die wij voor hun genereren. Deze garantie's moeten o.a. bevatten:
1. Verslag van de analysering van onze vorige resultaten.
2. Uitleg van het traject wat de komende jaren gevolgt zal worden.
3. Toezegging dat we periodiek geinformeerd worden over het resultaat van ons werk.
4. Een bewijs dat we dit niet voor niets doen.
Er zijn natuurlijk nog meer punten, maar dit zijn er zo een paar die snel in me opkomen.
Verwijderd
Het had me nog best leuk geleken om te proberen in 2006 XS weer van de eerste plaats te knikkeren
En ik weet dat we het eigenlijk met z'n allen ook voor de medische wetenschap doen, maar dat doen een boel van onze andere DPC projecten ook en zoals al zovaak opgemerkt, daar heb je tenminste het gevoel dat er actief wat met ons rekenwerk gedaan wordt.
DPC had zeker de strijd met XS kunnen aangaan, maar nu we _misschien_ op 0 beginnen.......Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:43:
Het had me nog best leuk geleken om te proberen in 2006 XS weer van de eerste plaats te knikkeren(volgens mij trekken ze namelijk nooit meerdere projecten op "top" niveau), maar vanaf 0 punten is het een no-go voor mij.
Echter een statsreset doet bijzonder veel pijn. Het is fijn te weten dat alle medische resultaten wel nog intact zijn gebleven. Maar het enige tastbare wat wij er voor terug krijgen, zijn de stats. Wees eerlijk, zonder de stats zouden lang niet zoveel mensen een client draaien. Het voelt nu gewoon aan alsof er 4 jaar werk (in ons geval) weggespoeld is zonder er iets aan over te houden. En dat doet wel even pijn.
Derhalve hopen wij dus ook dat de stats weer hersteld kunnen worden. Diverse statsbouwers hebben hun hulp inmiddels aangeboden. Gaat het niet gebeuren of lukken, dan vrees ik dat dit wel eens de doodsteek van het project zou kunnen zijn. In ieder geval zal TCF zich ervan terugtrekken en in ieder geval geen echte aandacht meer geven (er zal altijd wel ergens een pctje blijven hangen).
Dit ondanks alle goeie vooruitzichten die er toch in zekere zin wel zijn:
- nieuwe coder, Adam
- nieuwe hardware
- verbeterde stroom/ups voorzieningen
We zullen nooit nooit zeggen, maar indien de stats niet terug komen, zal het project zich echt sterk moeten verbeteren en bewijzen vooraleer wij weer overwegen terug te komen.
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Even op onderzoek uitgegaan en voor de mensen die ook geen hardcore-D2OL-er zijn, maar wel graag wat meer willen weten lees dit draadje op het D2OL-forum
Waar het in het kort op neer komt, is dat ze dankzij piekspanningen regelmatig geen spanning hebben. Daar hebben ze wel UPS-en voor, maar tijdens een backup van de stats is ook die uitgevallen. Gevolg is dat de backup niet terug te zetten is en de statsbak zelf is overleden. Kortom, alles lijkt verloren.
Hoe nu verder?
Dat is aan de DPC-ers natuurlijk. Ik denk dat wanneer de stats op 0 blijven (en daar lijkt het momenteel wel op) er niet veel mensen nog ambitie hebben om hier aan te beginnen. DPC-ers kennende zullen de eventuele wel enthousiaste mensen fijnzinnig gewezen worden op de problemen (van vroeger?). Ik heb zelf nooit deelgenomen aan dit project, maar heb gezien de status van de TRI projecten niet echt veel vertrouwen in de organisatie. Hopelijk krijgen ze het nog op de rails, maar voor mij is het over.
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Klinkt hoopvol, allemaal duimenOriginally posted by Adam Hughes:
I plan to have a go at modifying the JSP-generation job, as well as looking into rebuilding the stats. I will be visiting Charles and TRI at the end of next week, which should make these things easier to do.
In the meantime, I'm working to identify some new target proteins and potential code fixes/upgrades.
It's a balancing act to be sure, but I plan to address both the stats and the science.
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||