[D2OL] Hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024
Uw aller PV heeft info nodig.

Hoe gaan we nu verder met dit project?
Sinds de stats reset heeft niemand meer de moeite genomen of gedurfd om de DPCH te posten.

Op het projectforum is ook nog geen/weinig nieuws te vinden.........

Mijn vraag is dus gaan we door of moet ik alv PVert een andere baan gaan zoeken?

D I S C U S S I E please

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:22

mcB

Binnen Cureseekers hadden we hier ook al een draadje over lopen. Mijn reactie was:
Een nieuw begin? Zou er dan nog iemand zo gek zijn zijn cpu power te schenken aan dat project. Een definitieve reset lijkt me het einde van D2OL. Wie wil er nog tijd en energie in een project steken waarvan je maar moet hopen dat het allemaal goed komt;

- dat er iets nuttigs gedaan wordt met de resultaten
- dat de stats up en running blijven
- dat de stats niet weer een keer gereset worden
- dat er een fatsoenlijke, lichte client komt met optimalisaties voor de 'nieuwere' cpu architecturen

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Voor TSC geldt hetzelfde. Wat bij D2OL gebeurt kan net zo makkelijke bij TSC gebeuren. Het zijn dezelfde mensen en gelijke hardware die aan de basis van TSC staan. Nee, van mijn kant is er nul vertrouwen meer over,...
Van mijn kant (en dan spreek ik als persoon en niet als Cureseekers) zal er voor D2OL geen werk meer binnenkomen.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaD1909
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2023

MrMaD1909

Ik graas alles @ NGS

Ik heb de stats wel even gepost, maar het is wel triest hoor. Moet je nu nog een keer iedereen gaan feliciteren met hun mijlpaal, terwijl ze eerder al veeeeeel meer hadden gedaan?
* MrMaD1909 vind het wrang en niet eerlijk ten opzichte van je userbase.

PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
mcB schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:34:
Binnen Cureseekers hadden we hier ook al een draadje over lopen. Mijn reactie was:
[...]
Van mijn kant (en dan spreek ik als persoon en niet als Cureseekers) zal er voor D2OL geen werk meer binnenkomen.
Reden voor dit topic is dat ik wil bekijken hoe men (dus iedereen) tegen het project aankijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Ik vind persoonlijk dat de lol ervanaf is om nog iets aan D2OL te doen. Het ging al een poosje minder en nu deze statsreset ook nog. Dat zou allemaal nog niet eens zo erg zijn als je er zeker van zou kunnen zijn dat de resultaten nuttig en verstandig gebruikt zouden worden, maar nu dit niet eens zeker is en het alleen om de punten zou gaan is het natuurlijk onzinnig om hier nog tijd en moeite in te steken.
Ik spreek ze over een paar jaar nog wel eens als ze de zaakjes weer wat op orde hebben.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Hoe zeker is het dat de oude punten ook niet meer terugkomen in de stats ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:11

Mar

TCF

We moeten niet al te voorbarige conculies trekken, ze zijn daar nog aan het werk, even afwachten wat ze gaan fix-en?
Kan de PV-er geen emailtje sturen in naam van DPC, dat we al groter team toch wel graag zouden zien dat ze de oude stats repareren, omdat MEDE door de stats toch veel users en teams binnen DPC dit project draaien (ik snap dat het voor de organisatie geen prio is, maar puur voor de results)

Maar goed geen (oude) stats op een project, dan ook veel minder deelnemers, dus minder results voor hun project......

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb d2ol wel eens aan gekeken, maar ze lijken niet goed aan te voelen hoe veel dc'rs werken.
Ze binden zich niet echt aan hun aanhang.

Daarom ben ik toen fad gaan doen i.i.g i.p.v. d2ol (stonden nog 2 andere projecten in de keuze-lijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:31
Zelf als de stats terug komen denk ik dat D2OL een gevoelige klap heeft gekregen, vooral door hoe alles is gegaan enzo.

Toch heeft D2OL net zoals elk ander project in DPC een bestaansrecht zolang er aan een aantal punten wordt voldaan. Zolang dit het geval is is het aan de DPC'ers zelf wat ze ermee willen doen.

Of ik zelf de client nog ooit zal draaien, ik weet het niet. Geen ja en geen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
ParaNoiMia schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 08:56:
Hoe zeker is het dat de oude punten ook niet meer terugkomen in de stats ?
Die kans is niet erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mark83 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:08:
Zelf als de stats terug komen denk ik dat D2OL een gevoelige klap heeft gekregen, vooral door hoe alles is gegaan enzo.

Toch heeft D2OL net zoals elk ander project in DPC een bestaansrecht zolang er aan een aantal punten wordt voldaan. Zolang dit het geval is is het aan de DPC'ers zelf wat ze ermee willen doen.

Of ik zelf de client nog ooit zal draaien, ik weet het niet. Geen ja en geen nee.
Ik ben het niet vaak met dj eens, maar dit keer wel ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 20:03
mcB schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:34:

[...]

Hier kan ik niets meer aan toevoegen. Het is inderdaad een wrang smaakje wat ik heb gekregen nadat ik binnen mijn team bij D²OL op 1 ben aangekomen en vervolgens dit bij TSC ook wilde gaan doen. Helaas door de vele problemen en nu dit is D²OL en TSC bij mij afgedaan. Dan doe ik nog liever iets als RC5 wat geen nuttig medisch doel heeft ..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Ook kan ik mij goed in de reactie van klungel vinden.
Als Crew hebben we de "officiele" projecten afgeschaft. Zodra een project aan een aantal voorwaarden voldoet mag het gepost worden op GoT, kan er een PV komen en word er ruimte gemaakt op WDO.

Ik denk niet dat het aan ons is te bepalen of een project (dat aan de voorwaarden voldoet) niet meer word ondersteund. Dat gebeurt dan vanzelf wel niet meer, er worden dan geen stats meer over gepost, op WDO word er niks meer over gepost enzo.

Bij D2OL heb ik een beetje het gevoel dat men een punt wil maken bij de organisatie, dat men op deze manier niet meer wil doen aan een DC project met de hoop dat het dan beter gaat worden. Dus dat wij als DPC zeggen dat we ophouden met D2OL omdat het slecht geleid word. Hier is ook iets voor te zeggen. Maar of we dat moeten doen weet ik nog niet. Wellicht dat daar andere manieren voor zijn?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisschots schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:49:
Bij D2OL heb ik een beetje het gevoel dat men een punt wil maken bij de organisatie, dat men op deze manier niet meer wil doen aan een DC project met de hoop dat het dan beter gaat worden. Dus dat wij als DPC zeggen dat we ophouden met D2OL omdat het slecht geleid word. Hier is ook iets voor te zeggen. Maar of we dat moeten doen weet ik nog niet. Wellicht dat daar andere manieren voor zijn?
Ik denk dat we zeker een punt moeten maken bij de organisatie als DPC zijnde. We weten ook dat het klagen van een individu, zoals dit de afgelopen jaren een paar keer is gebeurt, geen resultaat oplevert. Welke manieren heb jij dan in gedachten?

Op zich is de reset van de punten voor mij geen reden tot stoppen, mits we garantie's krijgen van de organisatie dat ze iets doen met de resultaten die wij voor hun genereren. Deze garantie's moeten o.a. bevatten:
1. Verslag van de analysering van onze vorige resultaten.
2. Uitleg van het traject wat de komende jaren gevolgt zal worden.
3. Toezegging dat we periodiek geinformeerd worden over het resultaat van ons werk.
4. Een bewijs dat we dit niet voor niets doen.

Er zijn natuurlijk nog meer punten, maar dit zijn er zo een paar die snel in me opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mbc heeft sinds de reset z'n laatste pctjes van D2OL afgehaald. Als je na jaren zwoegen in je eentje net je 250K paaltje op je schoorsteenmantel hebt staan, zinkt de moet je wat in je schoenen om dan nog maar eens overnieuw te beginnen :(.

Het had me nog best leuk geleken om te proberen in 2006 XS weer van de eerste plaats te knikkeren :) (volgens mij trekken ze namelijk nooit meerdere projecten op "top" niveau), maar vanaf 0 punten is het een no-go voor mij.

En ik weet dat we het eigenlijk met z'n allen ook voor de medische wetenschap doen, maar dat doen een boel van onze andere DPC projecten ook en zoals al zovaak opgemerkt, daar heb je tenminste het gevoel dat er actief wat met ons rekenwerk gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:11

Mar

TCF

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:43:
Het had me nog best leuk geleken om te proberen in 2006 XS weer van de eerste plaats te knikkeren :) (volgens mij trekken ze namelijk nooit meerdere projecten op "top" niveau), maar vanaf 0 punten is het een no-go voor mij.
DPC had zeker de strijd met XS kunnen aangaan, maar nu we _misschien_ op 0 beginnen.......

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Wij van TCF zijn D2OL'ers van het eerste uur. We doen al bijna 4 jaar er aan mee en we zijn zelfs in de moeilijke tijden het project gewoon blijven steunen. Misschien niet altijd even actief, maar we hebben het nooit afgeschreven.

Echter een statsreset doet bijzonder veel pijn. Het is fijn te weten dat alle medische resultaten wel nog intact zijn gebleven. Maar het enige tastbare wat wij er voor terug krijgen, zijn de stats. Wees eerlijk, zonder de stats zouden lang niet zoveel mensen een client draaien. Het voelt nu gewoon aan alsof er 4 jaar werk (in ons geval) weggespoeld is zonder er iets aan over te houden. En dat doet wel even pijn.

Derhalve hopen wij dus ook dat de stats weer hersteld kunnen worden. Diverse statsbouwers hebben hun hulp inmiddels aangeboden. Gaat het niet gebeuren of lukken, dan vrees ik dat dit wel eens de doodsteek van het project zou kunnen zijn. In ieder geval zal TCF zich ervan terugtrekken en in ieder geval geen echte aandacht meer geven (er zal altijd wel ergens een pctje blijven hangen).

Dit ondanks alle goeie vooruitzichten die er toch in zekere zin wel zijn:
- nieuwe coder, Adam
- nieuwe hardware
- verbeterde stroom/ups voorzieningen

We zullen nooit nooit zeggen, maar indien de stats niet terug komen, zal het project zich echt sterk moeten verbeteren en bewijzen vooraleer wij weer overwegen terug te komen.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Hmzz iets gemist blijkbaar. Maar een reset bij D2ol? dat is jammer. Maar nog meer jammere is dat ze zoveel targets hebben genomen en er niet een daarvan tot een einde hebben gebracht in de jaren dat ze bezig zijn. Wat een goede impuls zou kunnen geven is dat ze zich zouden richten op 1 target, die afronden en dan verder gaan met de rest. Met 1 of 2 targets als doel. Dan heb je eerder tastbare resultaten die een goede impuls kunnen geven in de community.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Het hele verhaal is ook een beetje langs mij heen gegaan. Was alleen op de hoogte van het feit dat XS naar R@H was gegaan en dat leek mij een mooie mogelijkheid voor DPC om die eerste plek terug te pakken.

Even op onderzoek uitgegaan en voor de mensen die ook geen hardcore-D2OL-er zijn, maar wel graag wat meer willen weten lees dit draadje op het D2OL-forum
Waar het in het kort op neer komt, is dat ze dankzij piekspanningen regelmatig geen spanning hebben. Daar hebben ze wel UPS-en voor, maar tijdens een backup van de stats is ook die uitgevallen. Gevolg is dat de backup niet terug te zetten is en de statsbak zelf is overleden. Kortom, alles lijkt verloren.

Hoe nu verder?
Dat is aan de DPC-ers natuurlijk. Ik denk dat wanneer de stats op 0 blijven (en daar lijkt het momenteel wel op) er niet veel mensen nog ambitie hebben om hier aan te beginnen. DPC-ers kennende zullen de eventuele wel enthousiaste mensen fijnzinnig gewezen worden op de problemen (van vroeger?). Ik heb zelf nooit deelgenomen aan dit project, maar heb gezien de status van de TRI projecten niet echt veel vertrouwen in de organisatie. Hopelijk krijgen ze het nog op de rails, maar voor mij is het over.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Maar even een crosspost voor de goeie orde:
Originally posted by Adam Hughes:
I plan to have a go at modifying the JSP-generation job, as well as looking into rebuilding the stats. I will be visiting Charles and TRI at the end of next week, which should make these things easier to do.

In the meantime, I'm working to identify some new target proteins and potential code fixes/upgrades.

It's a balancing act to be sure, but I plan to address both the stats and the science.
Klinkt hoopvol, allemaal duimen :P

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Pagina: 1