[3dsmax] 'Stralend' effect?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Ik ben sinds een paar dagen begonnen met een beetje spelen met 3D Studio Max: wat animaties voor wat dingetjes, beetje spelen met reactor, je kent het wel. Nu heb ik hier een plaatje van een bepaald effect, en wil ik graag weten hoe ik zoiets zou kunnen maken in 3dsmax:

Afbeeldingslocatie: http://archiplum.no-ip.org/mt_archiplum_archive/WS000339-thumb.JPG

(Het plaatje si een beetje klein, maar je ziet eigenlijk een bijna transparante bol die met een soort 'crashzoom' of 'zoomblur' lijkt te 'stralen').

Ik heb al geprobeerd met motion blur te spelen, maar dat leverde niet het gewenste effect op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Probeer eens een bol te maken, daar delen uit te halen. Dan een omni in die bol zetten, en daarna die omni een volume light effect te geven. Volgens mij moet dit het doen. FF beetje prutsen met de instellingen en je kan er wat leuks mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Zou dat ook werken als ik zo'n omni in een transparante(re) bol zet met volume light-effect? Zal het zo eens proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik heb t niet uitgeprobeert, maar t moet wel lukken. Ik denk dat je t beste een beetje rare opacity-map kan maken voor op je sphere, en hoe je dan die kleuren krijgt weet k nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX mompelt iets over compositing en trapcode shine

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Met die volumetric lighting werkt het niet echt, heeft er iemand nog tips qua parameters enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:11

Acid_Burn

uhuh

Ik begrijp dat je zoiets wilt?
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/got/volume.jpg

Het rare is dat met MR ik dit wel voor elkaar krijg, maar dezelfde settings met de scanline werken niet. Anyway, de file heb ik hier gezet mocht je naar de settings willen kijken (max7 bestand).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Het punt met volume light met de standaard renderer in 3D Studio MAX is dat die volume light alleen correct kan renderen met shadow maps. Je omni moet dus shadow maps hebben. En shadow maps, die werken niet met opacity maps, dus dat betekent dat je de gaten in de geometry echt in de mesh moet maken en niet in een opacity map. En voilá, dan werkt het waarschijnlijk wel. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Hmm, cool, didn't know that either :) Leuke info Oogst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Bedankt! Zal het straks even proberen :) Want eerst moet er nog wat gerenderd worden... :z
Pagina: 1