USB flash drive nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb hier een USB stick die ik vroeger dagelijks gebruikte voor allerlei dingen. Nu gebruik ik hem niet meer. Nu dacht ik dat het wel grappig was om hem open te halen :P. Na een beetje gerotzooid te hebben met het ding, (is ook op de grond gevallen) heb ik hem weer terug in elkaar gezet. Nu blijkt dat (bijna) alle files nu 00000000.000 heten en 0 bytes groot zijn. Ook alles wat ik erop schrijf is al snel weer weg.

Is het mogelijk om via een of andere manier dit dingetje nog te redden of heb ik hem helemaal gesloopt?

Zelf al geprobeerd te zoeken op fouten maar hij geeft er geen aan. Ook opnieuw formatteren werkt niet.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Hehe, opnieuw loshalen en goed in elkaar zetten? Lijkt mij dat er geen andere oplossing is.

Of kijk de garantie eens goed na, soms hebben fabrikanten een garantie dat als je met een auto ofzo er over rijdt en hij is kapot dat je een nieuwe krijgt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Is dit toevallig de vermiste flashdrive van Defensie?

[ Voor 7% gewijzigd door [BoSS] op 20-01-2006 23:29 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
B_O_S_S schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:27:
Is dit toevallig de vermiste flashdrive van Defensie?
Hehe, nee sorry. Heb hem al een hele tijd.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Djoekie schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:26:
Of kijk de garantie eens goed na, soms hebben fabrikanten een garantie dat als je met een auto ofzo er over rijdt en hij is kapot dat je een nieuwe krijgt.
Bron?

Zo'n fabrikaat wil ik direct hebben!

ARME AOW’er

Verwijderd

Misschien ff een low-level formatje proberen. Dat hielp tenminste perfect om mijn antieke USB-stick weer fatsoenlijk aan de praat te krijgen.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
• Als het je echt de moeite waard is: http://www.7tools.com/pm/index.htm deze kan met usb-drives omgaan :)
offtopic:
heb er zelf ooit een kapotgeflashed en met 7tools PM2005 gefixed

• 2e optie: prik het ding in een Linuxbak, en schrijf het over met 0-en:
code:
1
sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sda
sda is je usbstick dus niet je s-ata of scsi-setup.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

0xDEADBEEF schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:05:
• Als het je echt de moeite waard is: http://www.7tools.com/pm/index.htm deze kan met usb-drives omgaan :)
offtopic:
heb er zelf ooit een kapotgeflashed en met 7tools PM2005 gefixed

• 2e optie: prik het ding in een Linuxbak, en schrijf het over met 0-en:
code:
1
sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sda
sda is je usbstick dus niet je s-ata of scsi-setup.
Ik heb er het progsel voor gebruikt dat er ooit bij was geleverd, 'RecoverDisk' van de 'UMSD Tools' (brakke Taiwanese prut), maar dat werkt waarschijnlijk alleen op sticks met een OTi controller.

Toch wel erg handig dat Linux, dat je er op zo'n makkelijke manier schijven mee kunt erasen. Moet je maar net weten natuurlijk, maar toch. Misschien toch maar weer eens installeren. :)
Pagina: 1