Toon posts:

Wie kan me helpen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft of weet een bescherming tegen spam in gastenboeken?
er schijnt iets van een script te zijn die een bezoeker vraagt een code in te vullen voor het bericht geplaatst wordt
Het gastenboek is geschreven in PHP en maakt daarbij ook gebruik van Msql (logisch maar toch)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt een beveiliging maken met bv een plaatje met letters. Dan gooi je met php een tekst naar een plaatje, en dit tekst moeten de bezoekers dan invullen. Is vast wel ergens wat op internet over te vinden, echter kant en klaar hier vragen is niet echt de bedoeling.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik zou zeggen, ga aan de gang met GD2 of ImageMagic. Schrijf het. Als je al een gastenboek hebt gemaakt moet dat ook geen probleem zijn.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kan je niet beter het ip opzoeken vanwaar gespammed wordt en dat blocken? Elke keer een code invoeren wordt erg onhandig, en maakt het niet geliefd bij de "schrijvers"

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mithras86 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:27:
Kan je niet beter het ip opzoeken vanwaar gespammed wordt en dat blocken? Elke keer een code invoeren wordt erg onhandig, en maakt het niet geliefd bij de "schrijvers"
true, echter in een gastenboek schrijf je doorgaands maar 1x, dus in principe hoeft het niet zo'n hele grote ramp te zijn :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:05
Er zijn verschillende systemen om spam tegen te gaan.

Echter, P&W is geen scriptrequest forum waar je zomaar scriptjes kunt vragen. Het gaat hier om zelf programmeren.
Zie ook Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 20 mei*
*** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! ***
en
P&W Beleid

[ Voor 37% gewijzigd door whoami op 20-01-2006 23:36 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.