Toon posts:

Laptop in daglicht

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een "normale" laptop die ook in daglicht een redelijk goed beeld geeft.
Wie heeft advies voor mij?

Groet Wilco,

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:30
Is dat je enige wens of heb je ook nog wensen mbt hardware specificaties (processor, geheugen, hardeschijf, dvd/cd speler/brander, grootte van het scherm)?

En welk probleem loop je tegenaan met het beeld? Te veel spiegeling?

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
Het is een beetje de vraag wat je onder daglicht verstaat. Het strooilicht dat door een raam naar binnen valt, het normale licht op een bewolkte dag, licht in de schaduw of direct zonlicht dat recht op je scherm valt.

Over dat laatste kan ik het vrij kort houden: er is geen enkel scherm dat daarin fatsoenlijk beeld geeft. Dit omdat de backlight sterker moet zijn dan de externe lichtbron, en dat is bij direct zonlicht nogal lastig (en indien mogelijk stroomverslindend)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 17:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Het enigste scherm wat goed in daglicht werkt zijn bepaalde pda schermpjes die het daglicht zelf gebruiken als lichtbron (wordt weerkaatst). Bij laptops is dit te duur om te implementeren en wordt dus ook niet gedaan. Wat je dus kunt doen is voor "buiten" een pda pakken.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:56:
Ik zoek een "normale" laptop die ook in daglicht een redelijk goed beeld geeft.
Wie heeft advies voor mij?

Groet Wilco,
Om te beginnen welkom op GoT. Zoals boven aangegeven is moet je proberen een zo compleet mogelijke TopicStart te maken zodat we je vraag goed kunnen beantwoorden.
Het is altijd handig de FAQ: [rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml] even door te lezen en groeten hoeft niet onder je post ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat meer eigen inzet voordat je een topic opent kan geen kwaad idd, zie de post van Pim., neem anders ook even Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.