verbindingsproblemen x2 3800 a8nsli

Pagina: 1
Acties:

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-04 15:41
Hallo,

systeem: x2 3800 a8nsli, 7800gtx top, 1024mb, samsung spinpoint 250gb, audigy 2 zs

Dit systeem liep eerst goed na wat problemen met de nforce firewall. Nadat ik deze verwijderd heb, heb ik geen problemen meer gehad. Downloaden geen lekker snel, alleen problemen met bf2 (connection to server lost) maar dit schijnt een bekend probleem te zijn met de x2.

Ik heb 2 weken terug een clean install gedaan (spijt!!!!) met een xp corp. versie, nforce driver erop (smbus, nvidia ide drivers en netwerkcontr. drivers) firefox erop en office.

Problemen die ik toen kreeg:
1. De mouse pointer was ineens weg. Ik kon nog wel in menu`s bewegen, maar hij was
niet zichtbaar meer.
2. Problemen met downloaden met utorrent (bijna geen uploadsnelheid en ook download lager dan
eerder)
3. Ik kan de ene keer wel mail versturen en daarna weer niet meer.
4. Sommig sites laden eerst wel en daarna niet meer om het vervolgens later weer wel te doen.

Ik heb net weer een andere xp versie erop gezet en het probleem blijft hetzelfde.

Mail ontvangen lukt wel, maar versturen weer niet. Ik start firefox en probeer tweakers.net te laden. Dat gaat de 1e keer goed, de keer daarna al niet meer. Vervolgens probeer ik dat ik internet explorer, daar gaat het dan de`1e keer nog goed, de 2e pagina gaat al trager en inloggen lukt helemaal niet. Dan weer afsluiten en explorer opnieuw opstarten en dan krijg ik de 1e pagina van tweakers niet eens meer. Maar als ik morgenochtend de pc weer aanzet, heb je kans dat dat hij tweakers weer een keertje pakt.

Ik heb de nvidia ide drivers al gedeinstalleerd, maar dat had geen effect.

De pc zit samen met nog een pc op een alcatel 546 multipc modem en de andere pc heeft totaal geen problemen.

Ik word zo langzamer hand hier erg gek van!!!

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt!!!!

• peppie71
ik heb trouwens de laatste nforce drivers gebruikt.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 16:27
De Nforce drivers voor IDE en LAN kunnen beter niet gebruik worden.
Deze veroorzaken veel problemen voor de meeste mensen.

[ Voor 19% gewijzigd door GeniusJennis op 20-01-2006 23:21 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04 14:27
Ik heb bijna exact dezelfde configuratie en ongeveer hetzelfde probleem.

Systeem: x2 3800 a8nsli, 7800gt, 1024mb, audigy 2 zs

Ik heb nu al enkele dagen last van hoge pings/latency. Ik heb geen idee hoe het komt, maar ik heb een flauw vermoeden dat het wel eens aan de (marvell yukon) netwerkkaart kan liggen, al geeft de nforce adapter het zelfde probleem. Een complete roll back van die nforce drivers voor een nieuwe install (zonder IDE en network adapter) is zeker niet te realiseren zonder een complete format?

• peppie71
ik heb er net een realtek lan kaartje ingezet. Tot nu toe geen enkel probleem meer. Heel apart.

Ze maken goede videokaarten,maar op chipset gebied moeten ze blijkbaar nog heel wat leren.

Eerst mega gezeik met de firewall en nu weer met de lankaart, tjongjonge wat een afknapper!!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04 14:27
Goed te horen dat jij geen probleem meer hebt. Ik zit helaas nog met mn erg hoge pings, zelf na ik ben overgestapt op een realtek NIS kaartje en in mijn bios alle onboard lan heb uitgezet. Ik ben bang dat ik maar eens een nieuw install van winXP pro sp2 ga proberen... daarna zou ik het ook niet meer weten....

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
peppie71 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:23:
ik heb er net een realtek lan kaartje ingezet. Tot nu toe geen enkel probleem meer. Heel apart.

Ze maken goede videokaarten,maar op chipset gebied moeten ze blijkbaar nog heel wat leren.

Eerst mega gezeik met de firewall en nu weer met de lankaart, tjongjonge wat een afknapper!!
Tja, volgensmij kun je 't best de driverscd van ze meteen wegknikkeren, die zijn bagger, voorderest is 't 'n prima chipset imho, goede performance tegenover bijv. Ati chipsets (de 200 bijv.).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Draai je de betreffende games op een of 2 cores? Ze BF-2 bijvoorbeeld op 1 core door de affinity in te stellen. Bedoelen jullie met de IDE driver het complete "storage"stukje tijdens de driver installatie?

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 21-01-2006 19:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• peppie71
Die draaide ik voorheen op 2 cores en toen kreeg ik altijd "connection tot server lost"
Ik ga het met de nieuwe lankaart eerst zo proberen , daarna zet ik de 2e core wel uit.

Ik zag dat er een nieuwe patch uitkwam, ik dacht dat ze aan het dual core probleem zouden werken.
Maar in de bijzonderheden van die nieuwe patch kwam ik hier nog niks over tegen.

beetje jammer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Echt goede support met dit soort klachten hoef je van EA helaas ook niet te verwachten is mijn ervaring.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• peppie71
Dan zullen ze aardig wat potentiele klanten mislopen. Dual core cpu`s worden wel aardig verkocht lijkt me.

Maar als je het spel gekocht heb en je komt er later achter!

• peppie71
Het ging een paar dagen goed, maar ik heb nu toch weer problemen. Internet ligt er ongeveer om de 4 a 5 minuten uit. het vreemde is dat het ook gebeurd als mijn pc uitstaat. Zou er iets met de instellingen van het modem gebeurt kunnen zijn dat ook de verbinding van de andere pc beinvloed? Ik heb de kpn cd er net ingedaan, setup programma van alcatel, maar het helpt niet.

Soms gaat het een tijdje goed (kwartier) maar heb net u torrent aangezet en hij ligt er binnen 3 minuten weer uit. Verbiding van xs4all.nl zou toch goed moeten zijn. Misschien toch het netwerkkaartje voor niks gekocht (zucht!)

• peppie71
als ik in het system log van het modem kijk, dan zie ik dus ook om de paar minuten xsl linestate down staan. Is dit een externe factor (kan het niks met mijn computer te maken hebben?) Of zou het ook zo kunnen zijn dat mijn pc dit kan veroorzaken. Ik probeer te traceren waar de fout nu zit, maar ik word er een beetje hopeloos van. nforce firewall is al uitgeschakeld, nforce ethernet controller ook al. nvidia ide drivers zijn er al af. Ook de muis pointer slaat af en toe wel eens vast (heel af en toe) En soms loopt het pijltje ook langzaam naar links. Dit was eerder nooit.
Pagina: 1