Ik ben van plan een laptop te kopen voor school, stage, en als ik naar mijn ouders ga in het weekend. Daar mijn budget niet al te groot is, en het niet de eerste keer zal zijn dat ik wat kwijtraak/gejat is, ligt mijn budget tussen de 700-800 euro. Gezien het gebruiksdoel (tekstverwerken, muziek luisteren, internetten, DVD'tje afspelen af en toe), moet dit wel haalbaar zijn. Wat alleen wel belangrijk is, is een goede batterij. Ik heb zelf een prrrima desktop systeem, dus als ik thuis ben kan ik daar op werken, ik gebruik 'm dus echt onderweg.
Eisen
- 512MB RAM
- DVD-speler
- Minimaal 40 GB HDD
- Draadloos LAN
- Goede batterij
De Benq Joybook A32E voldoet in ieder geval aan de eisen, wat ik er verder positief aan vind, is dat er een S-video TV aansluiting is, het een 15,4" is, en het belangrijkste, de batterijduur van 3,5 uur.
Hoewel, ik ben niet helemaal zeker over de schermgrootte. Hardware Totaal heeft het dan wel in de omschrijving/'titel' over een 15,4", bij de specs staat gewoon 15". Zercom heeft het wel over een 15,4", evenals de Nederlandse site van Benq. Het gaat wel om hetzelfde type/fabrikant nummer (98.K4911.D04).
Ik heb al een beetje de zoekfunctie geprobeerd, maar de meningen die werden gegeven waren of onvoldoende onderbouwd of gedateerd, plus het waren allemaal andere modellen.
Specificaties [1] [2]

Eisen
- 512MB RAM
- DVD-speler
- Minimaal 40 GB HDD
- Draadloos LAN
- Goede batterij
De Benq Joybook A32E voldoet in ieder geval aan de eisen, wat ik er verder positief aan vind, is dat er een S-video TV aansluiting is, het een 15,4" is, en het belangrijkste, de batterijduur van 3,5 uur.
Hoewel, ik ben niet helemaal zeker over de schermgrootte. Hardware Totaal heeft het dan wel in de omschrijving/'titel' over een 15,4", bij de specs staat gewoon 15". Zercom heeft het wel over een 15,4", evenals de Nederlandse site van Benq. Het gaat wel om hetzelfde type/fabrikant nummer (98.K4911.D04).
Ik heb al een beetje de zoekfunctie geprobeerd, maar de meningen die werden gegeven waren of onvoldoende onderbouwd of gedateerd, plus het waren allemaal andere modellen.
Specificaties [1] [2]

- Processor-kloksnelheid: 1400 Mhz
- CPU: Intel® Celeron® M Processor 360(1.40Ghz, 1MB level 2 cache, 400Mhz FSB)
- Opslagcapaciteit harde schijf: 60 GB
- Rotatiesnelheid harde schijf: 4200 RPM
- LCD Grootte: 15.4" Breedbeeld
- Systeem geheugen: 512MB DDR333 (max. 1GB), 2 memory slots
- Optische Schijf: 8X DVD+/-RW Double Layer
- Draadloos LAN: Ingebouwd Intel® Centrino™ draadloze Internet functie (802.11 b/g)
- Batterij: Lithium-Ion 6-Cell (4400 mAh)
- Batterij: 3,5 uur, met Battery Mark 4.0.1 {wat is dit, help?}. De levensduur van de batterij is afhankelijk van het daadwerkelijke gebruik en de systeemconfiguratie.
- Afmetingen (LxBxH): 353X250X25~32mm
- Gewicht: 2.8kg (met batterij)