Toon posts:

Upgrade van oude PC

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, kennis van me vroeg of ik zo snel kan zien of het de moeite waard is om zijn pc up te graden..... de volgende info mailde hij me..

Manufacturer: Hewlett-packard Vectra VL420
Beeldschermadapter: Matrox Millennium G550 (48MB)
Computer: ACPI Uniprocessor-pc
DVD/CD-rom: Compaq DVD-rom GD-2000
Philips CDRW1610A
IDE ATA/ATAPI-controllers: Intel(r) 828801BA Bus Master IDE controller
Monitor: Philips Brilliance 150P (15inch LCD monitor 150p2)
Processor: Interl(R) Pentium (R) 4 CPU 1.60 GHZ
Schrijfstations: Maxtor 34098h4 (40gb)
WDC WD204BB-71CAA1 (20gb)
Geheugen Module 1 Siemens HYS64v32220Gu-75 sdram pc133u 256 mb
Module 2 Micron 16 LSDT3264AG sdram pc133u 256mb

Probeer er nu achter te komen welk merk moederbord hij heeft ( heb zijn pc nog niet van binnengezien ) of zijn mobo 2,3 of 4 geheugen modules kan hebben.. en welke socket dit mobo heeft... als ik alles zo snel bekijk ondersteund zijn mobo alleen sdram geheugen of.....
en volgens mij is dit een pentium 3 i.p.v. 4.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Ik geloof niet dat er P4's op 1.6Ghz draaien nee, en P4's werken volgens mij ook alleen met DDR2 geheugen, niet met SD.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

p4 op 1.6 ghz zijn er wel.Verder is openschroeven of het soort moederbord te weten komen de enige mogelijkheid.

SOCKET 423

[ Voor 69% gewijzigd door HeepH op 20-01-2006 22:10 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:04:
Ik geloof niet dat er P4's op 1.6Ghz draaien nee
Ok maar weet je misschien op welke socket zijn processor draait?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

De vraag is natuurlijk, waarom hij denkt aan upgraden. Voor office en internet moet je hier nog wel mee vooruit kunnen. Wil je die-hard gaan gamen met de nieuste games, dan kan je beter een nieuwe pc aanschaffen. Kortom wij kunen nu wel vanalles gaan aanraden, maar als we niet weten wat je kennis met zijn pc gaat doen kunnen wij ook niet echt een goed advies geven.

Overigens is het ook handig op even "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11 te bekijken.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:06:
[...]

Ok maar weet je misschien op welke socket zijn processor draait?
Zie de BalusC server

[ Voor 23% gewijzigd door Just_I op 20-01-2006 22:11 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

De oude werken nog wel met Sd geheugen
Ik geloof niet dat er P4's op 1.6Ghz draaien nee, en P4's werken volgens mij ook alleen met DDR2 geheugen, niet met SD.
Ik heb een pentium 4 met 1.5 Mhz. die van mij is socket 478 ik denk die van jou ook( pin me er niet op vast)

Ik denk dat je een compaq custom moederbord hebt. Verder wat wilt jou kennis met zijn computer doen. Als hij internet en office doet dan is dit genoeg hooguit een grotere hd

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 20-01-2006 22:10 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
zal wel 478 zijn denk ik , teminste . maat van me heeft een p4 1.6ghz , en die draait op socket 478 , zal die het ook wel zijn..

weet je hoe oud het systeem toevallig is?

ik zoi gewoon een upgrade setje nemen .. kan je overal krijgen voor niet teveel geld

dat is vaak mobo + cpu + geheugen ..

verder is het ook beter om een normaal mobo te nemen .. ieder ze ding , maar ik persoonlijk heb slechte ervaring met "het upgrade/klooien aan compaq/dell/packard bell/hp/ systemen , hebben allemaal hun eigen mobo erin

[ Voor 27% gewijzigd door ikbengoofy op 20-01-2006 22:13 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:09:
De vraag is natuurlijk, waarom hij denkt aan upgraden. Voor office en internet moet je hier nog wel mee vooruit kunnen. Wil je die-hard gaan gamen met de nieuste games
[/quote]

Hij gaf zelf aan......

op zich werkt de computer nu goed voor de dingen die ik er mee doe (internet, verslagen maken voor school). Ik wil er alleen meer mee kunnen, beetje normaal kunnen downloaden, cd/dvd branden en spellen spelen. Zelf zat ik te denken aan meer geheugen te kopen en een videokaart van 128 mb. Ik weet alleen niet of ik in de computer daar nog genoeg ruimte voor heb. als je op site van paradigit kijkt, welke soort geheugen moet ik dan halen. De duurste zeker. ik heb volgens mij geen ddr of ddr2 of wel? Als je nog meer moet weten of de computer moet je het maar even laten weten. tot vrijdag!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zijn Pentium 4's geweest die hun werk deden aan 1,6GHz hoor. Deze waren echter gebaseerd op de Wilamette core en presteerden echter slechter dan hun Pentium 3 voorgangers.

Ik geloof ook dat er Pentium 4's waren die met SD-RAM werkten. Ik moet niet vermelden dat dit de prestaties nog sterker deed verminderen aangezien SD-RAM modules niet de benodigde bandbreedte kunnen leveren om de quad pumped bus van de Wilamette vol te krijgen. Met Rambus RAM deden ze het beter maar dat was/is duur en nooit echt een succes geweest.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

Overigens, over het mobo, volgens de HP site is het een Socket 478B mobo. (link is naar een PDF)

[ Voor 7% gewijzigd door Just_I op 20-01-2006 22:20 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:19:
Overigens, over het mobo, volgens de HP site is het een Socket 478B mobo. (link is naar een PDF)
Ok... Dank U.... lijkt me dan ook zo... zat dan ook al stiekem te kijken naar een andere 478 intel processor maar die dingen kosten zo te zien allemaal rond de 100 euro wanneer je kijkt naar 2.0g of meer..... :(

Misschien een VGA kaart van 128 mb en een xtra sdram module van 512mb... ben je ongeveer 80 euro kwijt..... maar ik vraag me af of je dat een upgrade mag noemen.......

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De eerste P4's waren 1,6Ghz.
P4 werkt met het geheugen dat de moederbordfabrikant voorziet dat ondersteund wordt, zijn genoeg planken met ondersteuning voor SD, DDR, DDR en zelfs Rambus dacht ik.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens een kijkje in Complete Systemen & Laptops :) Daarin loopt een "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic, waarin je dus dit soort vragen kwijt kan. Neem wel eerst de topicstart aldaar door ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.