Toon posts:

is de ati x800xt PE wel geschikt voor mijn systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een vraag? Ben nu eindelijk van plan om een goeie videokaart te kopen voor mijn computer!
Nu kan ik de volgende videokaart voor een mooie prys kopen (nieuw)!! De ati radeon x800xt pe (agp-versie)
Weet alleen niet of dit een goeie keus is voor mijn pc om dat mij pc alweer een tydje oud is!!
En het zou natuurlijk zonde zijn om veel geld(voor mij dan) uit te geven als ik beter een andere kaart had kunnen kopen!

mijn specs van mijn pc zijn:

Amd athlon XP 2800+, 2133mhz (16x133)
Systeemgeheugen: 1280 MB (ddr sdram)
agp snelheid: 4x (weet dat die daar 10%langzamer van wordt maar is niet anders)
80 gig. harde schijf
er zit nu een geforce fx 5200 128mb kaart in :(

is dit een verstandige upgrade

alvast bedankt voor jullie reactie
als jullie nog meer willen weten vraag maar!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een athlon xp 2800+ kan nog behoorlijk meekomen kwa gamen hoor.
Als je gewoon beter wil gamen is het een enorme verbetering. Resolutie en grafische details kunnen flink omhoog. :)
En die 10% van Agp 4x is overdreven hoor. Het zal eerder 2 tot 3 % zijn. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Satch op 20-01-2006 21:33 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Die videokaart past heel goed bij je processor hoor. Ik had ook een XP 2800+ (alleen dan de Barton versie, 12.5 x 166, die is wat sneller dan jouw processor) en het ging perfect samen met mijn V9999/TD die bijna op 6800GT niveau zat. Mensen zeggen wel vaak dat je processor een bottleneck is maar als je de grafische meuk maar hoog genoeg zet, dan is je videokaart eerder de bottleneck, verder kan die CPU nog moeiteloos ieder spel draaien en dat zal nog wel even zo blijven denk ik...

Bottleneck is dus helemaal afhankelijk van je settings.

[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 20-01-2006 22:03 ]

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:25
ik heb nog een tijdje met m'n x800xt pe op een XP 2400+ gedraaid, ook met 133mhz bus. Gaat prima hoor, ik heb nu een 3000+ met 200mhz bus en t maakt bijna geen verschil. Het verschil tussen agp 4x en 8x is ook verwaarloosbaar.

Score in 3dmark05 met de 2400 was net iets boven de 5000 punten, met de 3000+ heb ik ongeveer 5900 punten. In games maakt het dus niet gek veel uit. In vergelijking met die fx5200 ( :r ) ga je er in ieder geval enorm op vooruit..

ik zou het maar doen dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dribbel op 20-01-2006 22:03 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hier heb ik ook een AthlonXP met een X800 kaart en dat bevalt me prima. Echter is er wel een verschil in prestaties als ik mijn pc vergelijk met die uit benchmarks op internet en dan vooral die cpu intensief zijn (Aquamark / 3dmark 2001SE / HL2 / Doom3). Daarom ga ik ook maar eens sparen voor een simpel Athlon 64 setje (Asrock Dual Sata2 bordje lijkt me wel wat - ook PCI-e), maar dat is nog een poosje vanaf dit tijdstip verwijderd.

AMD Athlon 2400+ (Thorton) @ 12,5*166 (2600+)
MSI ATi X800PRO @ stock

Ik merkte echter wel een aardig verschil tussen een FSB van 266 MHz en 333 MHz in zowel games als benchmarkprogramma's. Voor iets meer info daarover kun je terecht in mijn X800PRO survey of systeem specs :).

4x AGP maakt trouwens niet heel erg veel uit, hoogstens een paar procenten.

Verwijderd

Ik heb zelf nog een 2800+ (@2300) en doet het nog prima i.c.m. een 850xt pe.

Aangezien er niet echt een groot verschil is met een 800xt, lijkt mij het wel een goede upgrade. Ik zou er zelf trouwens nog wel 1 gb ram erbij kopen.

Bij mij lopen spellen met 1 gb meer veel beter (vooral F.E.A.R.) en je kan deze weer gebruiken bij een andere configuratie

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is goed om te horen!!
denk dat ik hem dan maar betsel kan ik ook is fatsoenlijk een game spelen want die fx5200 is inderdaad bagger!!
maar als ik er nog 1gig intern geheugen bij doe merk ik dan echt veel verschil bij het spelen?
wat is nog meer een goeie upgrade?
of moet ik dan meteen denken aan een ander moederbord?
iedergeval bedankt voor het commentaar

Verwijderd

nee joh, je hebt al 1280mb :Y) Sowieso een ongebruikelijke hoeveelheid, hoe heb je het verdeeld? 1 1024 en 256? In ieder geval heb je er voor games weinig aan nog een gig bij te prikken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT

Ik zie niet echt wat hier een technisch probleem betreft.

Dit soort vragen kun je beter (lees moet) in "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11 posten.

offtopic:
Laat het groeten maar achterwege, Tweakers groeten elkaar continu bij schering en inslag maar wel virtueel. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 20-01-2006 23:56 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:48:
nee joh, je hebt al 1280mb :Y) Sowieso een ongebruikelijke hoeveelheid, hoe heb je het verdeeld? 1 1024 en 256? In ieder geval heb je er voor games weinig aan nog een gig bij te prikken.
ja 1 van 1gig en en 1 van 256 !!

Verwijderd

Topicstarter
zal hem wel even verplaatsen

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:25
Guardian Angel schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:53:
Welkom op GoT

Ik zie niet echt wat hier een technisch probleem betreft.

Dit soort vragen kun je beter (lees moet) in "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11 posten.

offtopic:
Laat het groeten maar achterwege, Tweakers groeten elkaar continu bij schering en inslag maar wel virtueel. :)
:Z

laat een echte mod dit toch doen ...
Modbreak:De regel op GoT is simpel: post on-topic en behulpzaam of post niet. Guardian Angel post hier vriendelijk, on-topic en behulpzaam. Jij post off-topic en negatief. Nokken daarmee :Z

Als je vindt dat een andere user over de schreef gaat, maak een topicreport aan, ga niet zo hinderlijk door een topic heen blaten :X

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 21-01-2006 15:52 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT idd :)

Guardian Angel heeft gelijk dat "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11 een goede plek zou zijn voor deze vraag. Sowieso geef je een uiterst belangrijk stukje informatie niet, namelijk wat voor moederbord en wat voor voeding (niet alleen wattage, maar ook merk/type) je hebt. Die bepalen boven alles compatibility.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.