Alle onderdelen in de PC opeens dood? (of toch niet?)

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Hallo,

Ik heb woensdag een Hitec HDA X-mystique 5.1 Dolby Digital Live PCI geluidskaart gekocht.

Specs
AMD Venice 3000+
2x Kingston Hyper-X 512mb
ATI X800XT Vivo (vanaf Dag 3 Gigabyte 7800GT)
Coolermaster realpower 450watt (vanaf dag 3 Forton BlueStorm 500watt)
Abit AN8-SLI moederbord, standaard bios. (vanaf dag 2 nieuwste bios)
En een raptor + 320gb hdd.

Na de installatie van deze kaart begonnen de problemen :/

Ik ga hieronder uitleggen stap voor stap wat ik heb gedaan:

Dag 1

Installatie van de kaart -> ging goed, was niet statisch of andere componenten aangeraakt.
Ik boot de PC, en ik kreeg een fout van het bios dat mijn cmos settings gerest waren, en ik dus op F1 moest drukken om door te gaan.

Dit heb ik gedaan, en vervolgens kwam ik in Windows, ik heb vervolgens de geluidskaart drivers geïnstalleerd, en deze werkte vervolgens goed (had echt 5.1 DD geluid) na de installatie vroegen de drivers echter of ze de pc mochten rebooten.

En hier beginnen de echte problemen.

Ik laat de pc dus rebooten, maar tussen het afsluiten van de PC (Windows) en het uitgaan voor reboot blijft hij hangen op een zwart scherm.

Een reset hielp niks, de pc ging aan, zoekte een tijdje op de CD drive, en het beeld bleef verder zwart.

Ik heb vervolgens dus 2 ATX en 1 Cmos reset moeten doen om de pc weer bootend te krijgen, toen ik eenmaal in Windows was heb ik meteen superpi32m gedraaid, en de pc kwam perfect door de 32m test.

Maar helaas, het geluid stotterde bij een DVD, het kan de software zijn geweest, maar ook mogelijk de hardware, dus ik reboote nog een keer.

En toen wou de pc eigenlijk niet meer aan, of ik nou resette of niet, hij bleef met de bios post led errors: 90. 04. en 06 komen.

Na lang gekloot het ding werkend gekregen, maar vervolgens hing hij tijdens de Windows setup ( net voor het formatteren van de hdd) of bij het veranderen van de resolutie (Windows past nu de beeldscherm resolutie aan voor optimale weergave… je kent het wel) tijdens de installatie, en kreeg ik of een zwart scherm of artefacts ( Foto van de artefacts )

Ik heb vervolgens de geluidskaart plus mijn X800XT erin gedaan, en kaal geboot met alleen een pci voodoo banshee 16mb erin, maar helaas in beide gevallen weer het zelfde verhaal, zwart scherm bij het veranderen van de resolutie.

Nu zal ik proberen het verhaal kort te houden, en ga ik niet uitleggen wat ik nog meer heb getest (combinaties van hierboven), maar spring ik meteen naar het punt waarbij ik een andere voeding ging proberen.

Dag 2

Bij een kennis heb ik even een 24pins 300Watt Aopen voeding geleend, ik installeerde deze, en de pc boote perfect, geen hangers meer, maar meteen setup welke hij goed doorliep, zowel met alleen X800XT, als X800XT + Geluidskaart.
Wel 6x setup kunnen draaien, maar echt geen hangers!

Toen heb ik om te testen mijn Coolermaster 450watt voeding weer geïnstalleerd, en ja hoor, daar waren de problemen weer.

Verder heb ik mijn bios nog geüpdate naar de nieuwste versie, maar dit bracht niet veel verbetering met zich mee.

Dag 3

Ik heb mijn X800XT omgeruild voor een 7800GT.
En de coolermaster voeding is vervangen voor een BlueStorm Fortron 500Watt voeding. (zwaar ding btw :D )

Ik installeren alles, en start de pc op.

Error: CMOS settings error ofzo (igg niet dat mijn cmos defaults waren teruggezet)
Ik druk op F1 om de fout te negeren, en boot naar de installatie van Windows.

Formatteren ging goed, kopiëren van de bestanden ook, maar op het moment dat hij moet herstarten (je weet wel, bij dat stuk van 15 seconden en verwijder alle floppy’s uit je FDD) bleef het scherm opeens in stand-by, en kwam de postbeep (*BEEP*) ook niet meer tevoorschijn, het kwam bekend voor n.m.l. precies het zelfde als de problemen van dag 1.

Tijdens het testen kreeg ik nu de bios foutmeldingen (van de post led) F5 en F0 en nog 1x 90

1 CMOS reset gedaan + 1 ATX, en hij boote weer, maar het probleem bleef aanwezig.

En nu zit ik dus zegmaar in een loop…

Wie o Wie kan mij vertellen wat ik nog kan proberen? Voeding is vervangen, VGA is vervangen, cpu dood? Mobo dood? Geluidskaart dood? (problemen ook aanwezig als hij eruit is, maar wel begonnen na installatie ervan)

Ik weet het niet meer :’(

Wat ik wel weet is dat dit me geld gaat kosten :/

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 22-01-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Heb je die geluidskaart al geprobeert in een ander pci slot? Misschien zijn er irq problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja,. ook zonder de geluidskaart problemen.

En met die 300watter gister werkte hij perfect in het slot waar hij nu ook inzit

[ Voor 50% gewijzigd door Roberto op 20-01-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MindedRaptor schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:58:
Heb je die geluidskaart al geprobeert in een ander pci slot? Misschien zijn er irq problemen.
Dan zouden de problemen denk ik niet zo erg zijn :P

Verder:
Heb je al een memtest gedraait? Misschien is je geheugen gewoon gaar. :)
Mij lijkt de kans groot dat het je moederbord is.
Het makkelijkste is natuurlijk met je pc naar een goede computerboer te stappen en hun het laten testen. (aangezien zij alle spullen kunnen vervangen en dus uitsluiten, als jij dit wilt doen moet je ze of hebben liggen of kopen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja... het is een custombuild pc met onderdelen uit heel Nederland (wat ik dus nooit van mijn leven meer doe! ... kan nu naar breda voor de geluidskaart, ridderkerk voor vga en voeding, tilburg voor het moederbord, and so on :X )

Maar 1 ding snap ik niet, waarom deed hij het goed met de 300watt leenvoeding? waarom o waarom

[ Voor 19% gewijzigd door Roberto op 20-01-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Het lijkt me het meest logisch dat het hier in je moederbord zit eigenlijk, door de verscheidenheid aan problemen.

Heb je de mogelijkheid alle componenten afzonderlijk in een ander systeem te testen?
cpu, geluidskaart, 3d kaart (net nieuw, waarschijnlijk geen probleem) e.d.

als die allemaal perfect werken, zal het zeer waarschijnlijk het moederbord zijn :)

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
gelduidskaart ga ik morgen omruilen, cpu.. tja hoe ga ik die testen?
(niet dat ik dat kan atm.)

moederbord gaat volgende week rma (komplett is zaterdags dicht)

Maar toch blijf ik het maf vinden dat hij het met die 300watter deed...
Wellicht minder belasting voor het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Waarom stop je er dan geen andere voeding erin? Lijkt me dat het aan de voeding ligt. :)

edit:
ik bedoel dus, als hij het wel doet met die 300watter, waarom gooi je die er dan niet gewoon in?

[ Voor 39% gewijzigd door Spockz op 20-01-2006 21:22 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
En wat staat er in mijn topic? ;)

(2x maal zelfs, 1x helemaal boven in het rood, 1x in het verhaal)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Roberto schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:08:
Mja... het is een custombuild pc met onderdelen uit heel Nederland (wat ik dus nooit van mijn leven meer doe! ... kan nu naar breda voor de geluidskaart, ridderkerk voor vga en voeding, tilburg voor het moederbord, and so on :X )

Maar 1 ding snap ik niet, waarom deed hij het goed met de 300watt leenvoeding? waarom o waarom
Als je die andere 2 voedingen test met een multimeter geven ze dan wel de juiste voltages eigenlijk?
Misschien zijn die alle 2 wel gaar ineens :)
Ik zou je pc eens volledig up en running proberen te krijgen met die 300 watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
die Fortron = nieuw uit de doos gehaald :?
Zit niet eens een uurtje in mijn PC.

Maargoed, ik bouw de boel wel weer over.
Alleen ben ik bang dat die 300watter mijn 7800GT niet trekt :D

Update

In een last effort nog ff die geluidskaart er weer uitgetrokken, nu boote hij weer.

Maar wel met een CMOS CHECKSUM ERROR - DEFAULTS LOADED.

Dus hij vervolgt setup... leuk.
Maar ik denk laat ik hem eens even uitzetten, en opnieuw starten, maar nee hoor, nu hangt hij weer vrolijk op bios postled code F.0 of 90 :X

[ Voor 48% gewijzigd door Roberto op 20-01-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Roberto schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:18:
die Fortron = nieuw uit de doos gehaald :?
Zit niet eens een uurtje in mijn PC.

Maargoed, ik bouw de boel wel weer over.
Alleen ben ik bang dat die 300watter mijn 7800GT niet trekt :D
Nieuw uit de doos is geen garantie voor 100% perfecte werking ;)
Die 300 watt moet het overigens wel trekken als je 1 harde schijf gebruikt en geen 3dmark06 runt ofzo.
Prime95 zou wel slim zijn voor stabileitscheck :)
Edit: waarom trouwens alles meteen RMA sturen als je nog niet eens weet wat het probleem is? Neigt naar voeding.. :?

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 20-01-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Roberto schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:08:

Lijkt mij idd een Voeding probje.. zou je voeding niet alleen doormeten maar ook eens kijken wat je pc nodig zou hebben en hoeveel je huidige voeding trekt!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oke update again:

300watter installed:

1e pogin, meteen error code 90 (uit het boekje: Complete uGuru initial process
AWARD BIOS take over booting job)

2e poging (stroom er compleet vanaf en weer opnieuw aan)
meteen error code 90.

3e poging: CMOS Reset gedaan, systeem boot.
CMOS CHECKSUM ERROR - DEFAULTS LOADED

Ik update deze post straks nog als ik verder heb getest

Nou ... na die 3e poging met de 300watt trekt hij het nu igg tot aan de Windows setup.. ik zit er nu in...

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 20-01-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

r0b

Even alle non-critical hardware eruit en memtest draaien?
Het handigste in dit soort gevallen is elk onderdeel stap voor stap uit te sluiten.

- memtest met alleen geheugen/cpu/moederbord en een CD-drive
- Vervolgens stap voor stap opbouwen en iedere keer meerdere malen (re)booten om te kijken of hij stabiel lijkt te werken. Hangt hij op 1 stap, gooi het laatst toegevoegde onderdeel eruit en ga verder met opbouwen.
Ga vervolgens verder met de andere onderdelen, en voeg op het einde weer dat onderdeel toe. Hangt hij nu weer? Dan heb je de boosdoener.

Althans, als het iets anders dan je moederbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja, het systeem is kaal.

Ik heb geen 10 PCI kaarten ofzo erin hangen, sterker nog, er kunnen maar 2 pci kaarten in dit mobo.

Ik draai dus echt: 1 hdd, mobo, cdrom, en vga.

Meer waar ik nou echt niet bij kan is waarom ik met die 500watt Windows setup niet eens inkom... en met een 300watt wel... er is gewoonweg hier geen touw aan vast te knopen.

Maar na de install van XP ga ik dit testen:

300watt: memtest voor 1 uur
lukt dat? Dan:
500watt memtest voor 1 uur.

Maar stel (zal wel weer gebeuren met mijn geluk :/ ) beide geven geen fouten met memtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ow great...

Install is gelukt met de 300watt.
Dit is de enige psu waarmee ik een werkende install kan doen.
Voeding dus morgen maar weer omruilen? (ja ik ga nog even memtest enzo draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

Duinkonijn

Huh?

bekend met [url=lhttp://www.murphys-laws.com/]klik[/url]?

je heb best kans dat je 2 nieuwe voedingen heb met defecten.

artefacts komen waarschijnlijk door dat je voeding niet genoeg kan leveren

je zal eigelijk nu stuk voor stuk die onderdelen in andere werkende machine moeten testen om achter de preciese oorzaak te komen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Update:

Gister rond 11 uur de hele pc uitgebouwd en op mijn buro gekwakt en weer inelkaar gezet (zonder de kast dus)

alleen nu hangt er een andere dvd speler aan en een 5400rpm 40gb hdd ipv 10k en 7.2k rpm
Maar buiten dat precies het zelfde, zelfs de zelfde pci sloten in gebruik.
en met de 500watt voeding.

Je gaat het niet geloven, maar ik ben nu al 7x succesvol in windows geboot buiten mijn kast, ik heb ook 3dmark 2k1 gedraait en 20k punten gehaald, niet wat ik MOET halen, maar hij gaf zover ik kon zien geen artifacts weer.

Ik ga straks windows opnieuw isntalleren, en daarna ga ik hem inbouwen. (het is dus nog niet zeker of hij het weer "goed" doet) maar dit is echt wel maf :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ben je er zeker van dat terwijl je de setup met die niet werkende voedingen had ingebouwd er geen kortsluiting ergens was ofzo?

En alleen 500Watt/300Watt zegt natuurlijk niet veel, er zijn '300Watt' voedingen die een stuk stabielere stroomaanvoer hebben dan 500Watters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja.... het begon met de install van de geluidskaart, en toen heb ik die hele 450watt coolermaster voeding niet aangeraakt

en die 500watter koste 100 euro, en weegt bijna 3 kilo ofzo (Fortron BlueStorm) dus dat moet wel een kwaliteit voeding zijn :)

Maargoed, ik ben nog aan het testen buiten mijn systeem, als ik 2x succesvol windows heb kunnen installeren, gaat hij terug de kast in, maar wel uber maf hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

Duinkonijn

Huh?

je moet nu niet gaan inbouwen, eerst stuk voor stuk de andere toevoegen tot dat je weer evt. het probleem heb

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
alles zit er al op, op de hdd's na (raptor en wd3200jd)

Dus die moeten er nu ook bij?
Oke ... maar dan ben ik wel lang bezig met het uitbouwen van mijn sillenced Raptor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Kan je de kast er dan niet gewoon naast zetten en een kabeltje trekken? Of is het echt zo erg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oke dan... PC running gekregen terwijl alles is ingebouwd.
Heb windows zonder fouten kunnen installeren.

Maar zelfs met deze nieuwe nvidia kaart (zelfde probleem met de omgeruilde ATI)
krijg ik de omega drivers niet geinstalleerd.

De orginele drivers (zowel bij de ATI als de nvidia) werken wel.
Probleem is dat ik irq conflicten met mijn pci-x kaart heb als ik de omega drivers wil installeren.(blijkbaar is dit een probleem voor de omega's en niet voor de normale drivers :?)

Als ik de fabrikant drivers gebruik zijn deze problemen weg.

Klik HIER!!! voor een foto van de irq errors :?

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 21-01-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik heb geen ervaring met PCI-x mobo's maar kijk eens of er in de BIOS geen IRQs dubbel geadresseerd staan. En wijs ze dan handmatig toe. IIG die van de videokaart.

Heb je dit trouwens ook als je die geluidskaart eruit laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
mja, nu met de standaard drivers werkt het gewoon goed.
Dus why try?

IRQ 5 is trouwens gedeeld.
De geluidskaart + de USB 1.1 Host controller.

Ik ben nu op een punt gekomen van, als het werkt ( ik ga het systeem nu 2 dagen goed testen, met prime, superpi, memtest, games, en hdd tools) dan laat ik het maar zo.

Want ik kan eigenlijk niet zonder een pc

update

Als ik bestanden met mijn hdd overzet, dan schokt mijn muis een beetje?
Kwaaltje van de nvidia drivers??
Had het igg niet met mijn ATI.
Edit: Maar toen ik mijn ATI had werkte de computer nog goed ... ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Roberto op 22-01-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Roberto schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:00:
mja, nu met de standaard drivers werkt het gewoon goed.
Dus why try?

IRQ 5 is trouwens gedeeld.
De geluidskaart + de USB 1.1 Host controller.

Ik ben nu op een punt gekomen van, als het werkt ( ik ga het systeem nu 2 dagen goed testen, met prime, superpi, memtest, games, en hdd tools) dan laat ik het maar zo.

Want ik kan eigenlijk niet zonder een pc

update

Als ik bestanden met mijn hdd overzet, dan schokt mijn muis een beetje?
Kwaaltje van de nvidia drivers??
Had het igg niet met mijn ATI.
Of zou dat komen omdat ik nu op 1.8Ghz draai (cpu load is echter maar rond de 10 procent) ipv 2.6Ghz?
Je systeem draait nog steeds niet echt stabiel dus. Er zijn gewoon nog steeds IRQ-problemen, dat kun je bijvoorbeeld merken aan die schokkende muis. (Tenminste, dat KAN een symptoon zijn.) Je muis hangt aan USB neem ik aan? En die bus werd gedeeld met... juist ja, je geluidskaart. (Hoeft geen probleem te zijn, maar geluidskaarten zijn meestal erg kieskeurig...)

Zet eventueel de optie PnP OS in je BIOS eens uit (of juist aan) en doe daarna nog es wat tests.
Daarnaast zou ik als je computer eens een beetje stabiel draait je BIOS eens updaten (kon niet terugvinden of je dat al geprobeerd had) want kan ook zijn dat je BIOS corrupted is geraakt (CMOS checksum errors hoeven niet alleen te komen door de CMOS-instellingen die niet goed staan.)

Oftewel best veel mogelijkheden, maja, je bent iig weer een weekendje bezig :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ja ... veel irq problemen opeens, geluidskaart + vid kaart zitten volgens windows beide op irq 18
mijn nvidia pci managemnt bla bla controller heeft niet genoeg bronnen. en Enz.

PNP OS heb ik btw niet als optie :?

En de nieuwste bios staat er al op :)
Het stomme is, in windows kan ik de bronnen / irq settings niet veranderen :?

Update

Ik heb de geluidskaart in een ander slot gegooid, de geluidskaart heeft nu irq 16, en de vidkaart 18.

Maar!

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/pciproblemen.PNG

Deze blijft, dit is dus geen irq conflict maar bronnen...
Hoe fix ik deze? In het bios kan ik echt weinig instellen (sinds de nieuwste bios zeker niets meer .. )
En... hij blijft schokken bij disktransfers... :(

[ Voor 72% gewijzigd door Roberto op 21-01-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ik denk toch dat er iets niet 100% in orde is met je moederbord, toch maar ff proberen een andere te lenen en daar ff mee testen?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
uiteindelijk toch weer dood gegaan..

Ik deed een reset toen ik in windows zat, maar het scherm bleeft weer op standby staan, en hij boote niet door.
Bios batt eruit en hij boot weer....

Buiten de minimale kans dat het de psu is.

Denk ik Mobo, en als met een nieuw mobo het niet opgelost is... toch echt de CPU.
Maar tja... superpi32m lukt niet met een brakke cpu dacht ik zo?

Update
Ja lol .. meteen

Ik wou dus mijn bios teruglashen naar een oude versie... maar ik kwam er achter dat ik
nog 1 ding wou testen, dus ik reset hem ... weer het verhaal wat hierboven staat...

bios batt er weer uitgehaald en hij boot weer.
Maar als het de cpu is, dan maakt die bios batt removen toch niks uit??

Conclussie:
Hij heeft het dus ff (semi)goed gedaan, maar uiteindelijk isie toch weer instabiel aan het worden.
Overigs boot ik nu weer vrolijk in Windows... dus een bios batt remove actie helpt wel, igg beter dan een cmos reset. (vaak geen resultaat)

Iemand in de omgeving van Rotterdam die een mobo en/of cpu wil lenen? :+

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 21-01-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Gisteren heb ik hem 4.5 uur Prime95 laten draaien op de middelste test. (In place large FTT's)

Zie HIER HET RESULTAAT

Het lijkt me dus dat de CPU goed is?

Wat denken jullie?
Ik zit momenteel achter de PC, en hij werkt redelijk stabiel zoals ik gister al melde, ik heb een uurtje BF @ alles high kunnen spelen (behalve het geluid, maar dat komt door de geluidskaart met z'n gloednieuwe drivers :)) en later dus prime er achter gegooid.

De enige problemen die ik nu dus heb is de imho soms happerende muis (minimaal / onzichtbaar voor het ongetrainde oog... maar met de X800XT voelde hij echt soepeler) en de I/O fouten.
Hieruit kan ik denk ik veilig concluderen dat mijn moederbord de boosdoener is :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik gok ook op je moederbord. Processoren gaan zelden stuk, en volgens tests die jij hebt uitgevoerd is dat ding gewoon prima. Verder heb je al dusdanig veel vervangen dat het veilig is om te zeggen dat die plank niet lekker is :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja ik dacht al.

Plus natuurlijk het feit dat hij gewoon echt vele malen niet wou posten.. als het de cpu was leek het me zo dat hij nooit meer wou posten.
Want een cpu is stuk of niet stuk.
Maar niet om 1 uur stuk, en om 3 uur weer werkend 8)7

Mobo gaat dus RMA. (tenzij iemand nog wat tips heeft, zoals dingen die ik kan testen, of andere mogelijke defecten?)
Nu maar hopen dat dit snel gaat want ik kan niet zonder :o

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 22-01-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Al gekeken naar bolle/kapotte elco's op je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja, zover ik kon zien zijn er geen aanwezig.

Ik heb trouwens dit probleem wat je nu noemt gehad met een Abit NF-7S Rev 2.0
En die vertoonde gewoon installibiteit, en uiteindelijk wou hij niet meer booten.

Waar dit moederbord juist van helemaal niet meer booten naar Windows stable is gegaan :?
(met natuurlijk die I/O problemen, IRQ problemen, en happeringen ... maar het is technisch gezien beter dan 2 dagen geleden :? )
Pagina: 1