TweakDSL snelheid valt tegen

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobertT
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik ben eind vorig jaar overgegaan van Demon naar TweakDSL B10 (annex B/isdn). Ik heb hier een Copperjet 1616-2p bij aangeschaft ter vervanging van de Zyxel 650-r33 bij Demon.

Op zich heb ik een prima verbinding, maar ik vind dat de maximale snelheid wat tegenvalt.

Ik zit 630m van de centrale volgens de website van BBNed. Dat moet volgens mij ruim voldoende zijn om de maximale 10Mbit te kunnen halen. Maar mijn modem trained slechts op 8052800 bits, en de maximale download snelheid ligt dan ook rond de 800Kb/s.

Dus nu vraag ik mij of wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

Meer info:
De modem staat als router ingesteld, de splitter zit 4m van het isra punt, maar ik heb de modem ook direct op het isra punt aangesloten zonder verbetering.

Wat info van de lijn:
Operational Mode G.Dmt.BisPlus

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8052800
Rx Attn DR 17172600

Local SNR Margin 20.5 dB
Local Line Attn 20.0 dB
Local Tx Power 12.4 dB

Remote Line Attn 10.5 dB
Remote SNR Margin 11.0 dB

Het gaat hier dus om een ISDN lijn (voor zover dat iets uitmaakt). Zowel de oude Zyxel (ADSL1) als de nieuwe Copperjet 1616-2P (ADSL2) behalen dezelfde snelheid.

Heb ik er gelijk in dat ik met deze gegevenens een hogere snelheid had verwacht, en is er iets wat ik kan doen om de snelheid te verbeteren?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ja contact opnemen met de helpdesk, want kennelijk kan je modem naar de 17Mb/s maar staat het profiel vast op 8Mb/s.

Do as I say, don't do as I do.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Je margins kunnen idd. makkelijk hogere snelheden aan.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je lijn staat wel op ADSL2+ verbonden, maar lijkt dat er (nog) een limitatie staat van 8064Kbps downstream op je lijn. Dit geeft met ADSL2+ iets andere waardes, maar je zit daar in de buurt.

Je ziet ook dat de Attainable Rx (downstream) veel, heel veel hoger ligt. En ook zijn is de margin nog heel ruim wat meer snelheid aangeeft als mogelijkheid. Attainable is niet haalbaar opzich, dan zou je nog 3 of 0dB margin hebben. Maar een Mbit daar onder moet kunnen op die lijn.

'k Vermoed dan ook dat ergens een profiel niet helemaal juist staat misschien qua snelheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 23:06

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Op aanraden van mijn collega ben ik ook sinds 18 januari dit jaar overgestapt naar TweakDSL. Totdat ADSL2+ beschikbaar is krijg ik dus eerst die 8Mbit-lijn.
Het vreemde is dat ik bij HCCNet-basis (mijn oude provider) een hogere snelheid had met een 4,4Mbit-lijn dan Tweak mij nu aanbied. Namelijk 550 KByte/sec t.o.v. gemiddeld 380 KByte/sec.
Daar komt bij dat mijn downstream erg instabiel is, want deze schommelt namelijk tussen 120(!) KByte/sec tot 480 KByte/sec. Hoger kom ik zeker niet!

Ik heb zelf een aantal tests gedaan; zoals de pc bij de meterkast gezet en de modem direct op de telefoonlijn aangesloten. Mijn modem naar mijn collega en de zijne naar mij, maar dit allemaal zonder positief resultaat.

De uiteindelijke conclusie van de helpdesk was dat ik te ver van de centrale woonde.
Volgens www.speedtest.nl zit ik 1745 meter van de centrale en BBned zegt 2713 meter. Ik weet dat dit geen ideale waarden zijn, maar het kan er bij mij niet in dat mijn oude provider een stuk hogere downstream leverde dan TweakDSL mij dat nu geeft.
Ik was er zelf ook wel van bewust dat ik die 24Mbit nooit zou halen en daarom heb ik vóór het opzeggen van mijn oude provider contact gehad met TweakDSL om te informeren wat wel een haalbare snelheid was. Het antwoord was dat 19 tot 20 Mbit zeker geen probleem kon zijn.

Wat nu? Op zich wil ik wel blijven bij hun, want wat zal ik bij een ander aantreffen? En TweakDSL biedt op zich best wel een aantrekkelijk product aan.
Ergens hoop ik dat ADSL2+ een sterkere bandbreedte heeft zodat ik straks wel een lekkere downstream krijg. Of ben ik nu te optimistisch?

In ieder geval alvast bedankt voor jullie replies.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

Wildfire

Joy to the world!

Oemfoefoe schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:36:

[..]

De uiteindelijke conclusie van de helpdesk was dat ik te ver van de centrale woonde.
Volgens www.speedtest.nl zit ik 1745 meter van de centrale en BBned zegt 2713 meter. Ik weet dat dit geen ideale waarden zijn, maar het kan er bij mij niet in dat mijn oude provider een stuk hogere downstream leverde dan TweakDSL mij dat nu geeft.
Ik was er zelf ook wel van bewust dat ik die 24Mbit nooit zou halen en daarom heb ik vóór het opzeggen van mijn oude provider contact gehad met TweakDSL om te informeren wat wel een haalbare snelheid was. Het antwoord was dat 19 tot 20 Mbit zeker geen probleem kon zijn.
Lijkt me sterk dat dat gezegd is... 20mbit of meer is slechts haalbaar tot iets van een kilometer, daarna is het alleen maar langzamer tenzij je erg veel geluk hebt. Zeker op 2.7km, de afstand die BBNed aangeeft en die ik meer vertrouw dan die van Speedtest, kun je het schudden. Op 2.7km is 10mbit al een wonder voor zover ik weet.
Wat nu? Op zich wil ik wel blijven bij hun, want wat zal ik bij een ander aantreffen? En TweakDSL biedt op zich best wel een aantrekkelijk product aan.
Ergens hoop ik dat ADSL2+ een sterkere bandbreedte heeft zodat ik straks wel een lekkere downstream krijg. Of ben ik nu te optimistisch?
Te optimistisch. ADSL2+ Is zelfs wat gevoeliger wat afstand betreft.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Wildfire schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:40:
[...]

Lijkt me sterk dat dat gezegd is... 20mbit of meer is slechts haalbaar tot iets van een kilometer, daarna is het alleen maar langzamer tenzij je erg veel geluk hebt. Zeker op 2.7km, de afstand die BBNed aangeeft en die ik meer vertrouw dan die van Speedtest, kun je het schudden. Op 2.7km is 10mbit al een wonder voor zover ik weet.
Ik heb geen reden om hierover te liegen. Het is logisch als ik dat van te voren had geweten, dat ik wel 2x had nagedacht om van provider te wisselen.

Anyway...kan je me dan wel verklaren waarom TweakDSL met 8Mbit nu (met "ADSL1") niet minimaal de snelheid haalt dan wat HCCNet mij heeft gegeven?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

Wildfire

Joy to the world!

Oemfoefoe schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:07:
[...]

Ik heb geen reden om hierover te liegen. Het is logisch als ik dat van te voren had geweten, dat ik wel 2x had nagedacht om van provider te wisselen.

Anyway...kan je me dan wel verklaren waarom TweakDSL met 8Mbit nu (met "ADSL1") niet minimaal de snelheid haalt dan wat HCCNet mij heeft gegeven?
Ik bedoelde ook niet dat ik dacht dat je aan het liegen was hoor, laat dat even duidelijk zijn. Ik vind het alleen vreemd dat een TweakDSL medewerker je 20mbit garandeert op 2.7km afstand -- of zelfs op 1.7km. Die snelheid is zelfs al erg lastig te garanderen op 1km afstand.

Wat betreft je snelheid - je zit nu bij een andere provider via een ander netwerk met dus ook andere apparatuur. Dan heb je natuurlijk altijd wat verschil. Verder zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat er ergens iets niet goed zit waardoor je snelheid zo fluctueert.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
Oemfoefoe schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:07:
[...]

Welk modem gebruik je? Dat is wel belangrijk.

De combinatie van het gebruikte modem en de apparatuur die de telco (Tiscali of BBned) gebruikt is enorm van belang. Zeker als het gaat om een wat langere lijn kan je hier veel winnen of verliezen qua snelheid & stabiliteit.

Het schommellen van je snelheid kan hier al op duiden.

Wat geeft de route planner voor afstand tussen jouw en de centrale waarop je bent aangesloten? Kijk eens op www.routenet.nl en zet het postcode van jezelf neer + die van de centrale waarop je bent aangesloten. Die postcode kan je achterhalen via http://adsl.hunen.net/ en via de BBned postcode check kan je zien op welke centrale je zit (http://pcdb.bbned.nl/) of via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ .

Met ADSL2+ straks (je hebt dus een verbinding via Tiscali bij TweakDSL) kan je meer halen uit dezelfde lijn, maar hoeft niet op die afstand veel winst. Is echt afwachten.

En je aansluiting echt optimaliseren. Modem netjes bij je ISRA. Geen (ook al zijn ze loos) aftakkingen voor je splitter op de lijn hebben etc.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 30-01-2006 08:24 ]

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

bjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 06:20:

De combinatie van het gebruikte modem en de apparatuur die de telco (Tiscali of BBned) gebruikt is enorm van belang. Zeker als het gaat om een wat langere lijn kan je hier veel winnen of verliezen qua snelheid & stabiliteit.

Het schommellen van je snelheid kan hier al op duiden.
Ik heb een Belkin F5D7632 (54 Mbps, 2,4 GHz) router/modem-combinatie. En zoals al eerder heb aangehaald heb ik deze ook getest bij een collega in Schiedam (ikzelf woon in Spijkenisse) met dezelfde abonnementsvorm. Hier haalde mijn modem ruim 800 KByte/sec.
Tevens heb ik ook zijn modem meegenomen naar mijn huis en die gaf ook weer die lage waardes aan. Dus hieruit concludeer ik dat het iig niet aan de hardware ligt.
Wat geeft de route planner voor afstand tussen jouw en de centrale waarop je bent aangesloten? Kijk eens op www.routenet.nl en zet het postcode van jezelf neer + die van de centrale waarop je bent aangesloten. Die postcode kan je achterhalen via http://adsl.hunen.net/ en via de BBned postcode check kan je zien op welke centrale je zit (http://pcdb.bbned.nl/) of via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ .

Met ADSL2+ straks (je hebt dus een verbinding via Tiscali bij TweakDSL) kan je meer halen uit dezelfde lijn, maar hoeft niet op die afstand veel winst. Is echt afwachten.
Mag ik vragen wat je met deze gegevens wilt doen? Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk dat mijn telefoonlijntje precies de (auto)weg volgt van de centrale naar mijn huis.
bjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 06:20:En je aansluiting echt optimaliseren. Modem netjes bij je ISRA. Geen (ook al zijn ze loos) aftakkingen voor je splitter op de lijn hebben etc.
Begrijp ik hieruit dat het beter is om mijn modem in de meterkast te zetten en dan pas met UTP 2 verdiepingen omhoog? Ik geloof dat dat in mijn woning niet echt een optie is.
De modem is wel draadloos, alleen ik denk niet dat draadloos de hogere snelheden behaald zal worden.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:06

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

.
Wat voor merk DSLAM's gebruikt BBNed? En welke chipsets van modems werkt daar het beste mee?

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• bjck
Oemfoefoe schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:29:
[...]

Ik heb een Belkin F5D7632 (54 Mbps, 2,4 GHz) router/modem-combinatie. En zoals al eerder heb aangehaald heb ik deze ook getest bij een collega in Schiedam (ikzelf woon in Spijkenisse) met dezelfde abonnementsvorm. Hier haalde mijn modem ruim 800 KByte/sec.
Tevens heb ik ook zijn modem meegenomen naar mijn huis en die gaf ook weer die lage waardes aan. Dus hieruit concludeer ik dat het iig niet aan de hardware ligt.
Elk modem (de gebruikte chipset en software daarvoor) kan weer iets anders reageren op elke lijn. Maar dit is zeker wel een goede test geweest, vertelt je alleen niet iets waar je keihard kan concluderen dat je modem dus prima moet zijn op jouw lijn.
[...]

Mag ik vragen wat je met deze gegevens wilt doen? Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk dat mijn telefoonlijntje precies de (auto)weg volgt van de centrale naar mijn huis.
In veel gevallen is het wel zo aangelegd. Om water heen net als de wegen etc. En ook vaak nog een verdeelstation onderweg die ook bijna nooit exact op de rechte lijn tussen je aansluiting en de centrale staat natuurlijk.
[...]

Begrijp ik hieruit dat het beter is om mijn modem in de meterkast te zetten en dan pas met UTP 2 verdiepingen omhoog? Ik geloof dat dat in mijn woning niet echt een optie is.
De modem is wel draadloos, alleen ik denk niet dat draadloos de hogere snelheden behaald zal worden.
Dat is sowieso de beste plek. Daar zorg je dat het verlies van signaal het minste is (mits je het netjes aansluit daar ook). Het aansluiten van een modem op verleng kabels is niet zoals het hoort en dan schrijven over 'snelheid valt tegen' is een beetje apart.

Het hoeft geen (groot) verschil te maken, maar daar is de minste kans op verstoring en storing.

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

bjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:22:
Dat is sowieso de beste plek. Daar zorg je dat het verlies van signaal het minste is (mits je het netjes aansluit daar ook). Het aansluiten van een modem op verleng kabels is niet zoals het hoort en dan schrijven over 'snelheid valt tegen' is een beetje apart.

Het hoeft geen (groot) verschil te maken, maar daar is de minste kans op verstoring en storing.
Okay, ik begrijp dat de modem bij ISRA de ideale situatie is. Echter mijn test met de modem direct op de inkomende lijn (met een 30 cm snoer) en met een nieuwe UTP van een meter naar de pc geeft geen verbetering.

Om een lang verhaal kort te maken:

1. Zal ik ooit bij deze provider hogere snelheden kunnen behalen?
2. Zo ja, wat zal TweakDSL of ik hieraan moeten doen?

• bjck
Oemfoefoe schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:19:
[...]

Okay, ik begrijp dat de modem bij ISRA de ideale situatie is. Echter mijn test met de modem direct op de inkomende lijn (met een 30 cm snoer) en met een nieuwe UTP van een meter naar de pc geeft geen verbetering.
Als de kabel die je nu gebruikt tussen ISRA en splitter/modem van de juiste soort is en goede kwaliteit. De koppelingen (hooguit twee, beide kanten één) netjes en optimaal geeft het vaak geen tot zeer weinig verlies.

Advies om bij ISRA aan te sluiten is ook altijd omdat toch 98% van de mensen bij verlengen de verkeerde kabels gebriukt. De kans op aftakkingen & apparatuur voor de splitter enorm groot wordt en er vaak veel koppelingen in het stuk kabel zitten. Soms zelfs speaker snoer of zelfs kroonsteentjes of een beetje plakband en draadjes om elkaar heen. Tja.....

Geen aftakkingen voor je splitter zitten? Ook niet ongebruikte?
Om een lang verhaal kort te maken:

1. Zal ik ooit bij deze provider hogere snelheden kunnen behalen?
De ADSL2+ techniek zou je zo het dubbele kunnen geven, maar is wel afwachten omdat er te weinig informatie uit de praktijk nog beschikbaar is om hier nu al iets zinnigs over te melden.

Het is dan niet bij deze provider, maar bij alle providers die via ADSL(2+) techniek je willen aansluiten. Alleen kabel internet zou dan een alternatief zijn.
2. Zo ja, wat zal TweakDSL of ik hieraan moeten doen?
Weinig als het toch de lengte is van de kabel tussen je woning en de centrale. Je kunt het ook aan de 'attenuation' in je modem aardig zijn dat het een langere lijn is. Plaats die gegevens eens hier tusen een [ pre ] en [ /pre ]?

Je zou kunnen verhuizen en als je breedband via DSL wilt er op letten waar je gaat wonen als optie. Je woont nu in Spijkenisse redelijk aan de buitenrand denk ik? Gezien de twee centrales die er zijn kan een langere lijn alleen aan de zuid(oost)kant zijn langs de buitenring?
The Wizard schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:32:
[...]

Wat voor merk DSLAM's gebruikt BBNed? En welke chipsets van modems werkt daar het beste mee?
BBned maakt gebruik van Alcatel apparatuur. Nu gebruikt Alcatel de chips van Broadcom op de ADSL2+ kaarten (Alcatel chips zaten op de ADSL1-only kaarten). De meest optimale combinatie (die het meest uitontwikkeld is zou je verwachten thans) zou zijn met een Thompson/Alcatel Speedtouch modem uit de nieuwe serie. Dus een 516, 546 of 716 (en straks nieuwe 780) die ook gebruik maken van Broadcom chipsets.

Nu is dit meest voorkomend de beste combinatie en zou je ook verwachten omdat het gemakkelijk ontwikkellen en optimaliseren is natuurlijk. Praktijk moet het alleen nog even bevestigen.

Het zegt overigens niet automatisch dat een fabrikant als TexasInstruments (oa in de ZyXEL) niet kan optimaliseren om hun chipset ook zo optimaal mogelijk tegen de Alcatel DSLAM (ASAM noemt alcatel dat) kunnen laten 'praten' natuurlijk.

Op de TisDSL2+ lijnen gaat de ZyXEL bijvoorbeeld (veel) beter presteren op de upstream vooral boven de Speedtouch reeks. Tiscali gebruikt andere DSLAMs en daar zit ook geen TexasInstruments chipset in en toch werkt de ZyXEL optimaal.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 30-01-2006 23:19 ]

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

bjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:42:
[...]

...

Weinig als het toch de lengte is van de kabel tussen je woning en de centrale. Je kunt het ook aan de 'attenuation' in je modem aardig zijn dat het een langere lijn is. Plaats die gegevens eens hier tusen een [ pre ] en [ /pre ]?
Ik heb 'gegoogled' als een wezenloze, maar ik geloof niet dat ik erachter kom wat je hiermee bedoelt.
Wil je dit misschien nader uitleggen?
:+
bjck schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:42:
Je woont nu in Spijkenisse redelijk aan de buitenrand denk ik? Gezien de twee centrales die er zijn kan een langere lijn alleen aan de zuid(oost)kant zijn langs de buitenring?
Helemaal correct!

• bjck
Oemfoefoe schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:28:
[...]

Ik heb 'gegoogled' als een wezenloze, maar ik geloof niet dat ik erachter kom wat je hiermee bedoelt.
Wil je dit misschien nader uitleggen?
Je kan het uit de webinterface halen bij menu:

Diagnostic - DSL Line

Klik op upstream noise margin en downstream noise margin. Je krijgt een hoop info, maar van beide zijn de bovenste drie regels het meest interesant nu.

Je kan het ook uit de CommandLineInterface halen (CLI of telnet menu). Menu 24.8 en dan intikken:

wan adsl linedata near
wan adsl linedata far

Ik verwacht dat je downstream attenuation ergens rond de 35 a 45dB zal zijn.

• RobertT
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik kom nog even terug op het originele bericht.
Ik heb naar de TweakDsl helpdesk gemaild, om ze te laten uitzoeken of er ergens een instelling niet goed staat. Ik heb bericht terug, en ze zeggen dat BBNed me nog niet overgezet heeft naar ADSL2+, en dat dat binnenkort gaat gebeuren.
Nu vraag ik mij af of ik dat uit de gegevens die ik gepost heb had kunnen halen?

Specifieker:
- wat betekent: Operational Mode G.Dmt.BisPlus? Slaat dit niet op een ADSL2+ lijn?
- een een Rx Attn DR 17172600 betekent toch dat de lijn de snelheid al aankan?
Kan ik uit deze twee gegevens afleiden dat de centrale al omgezet is naar ADSL2?

Ik vind het namelijk niet zo'n probleem om nog even te wachten tot de centrale is omgezet, maar als dat niet het probleem blijkt te zijn, kan ik natuurlijk lang wachten...

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

bjck schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:37:
[...]

Ik verwacht dat je downstream attenuation ergens rond de 35 a 45dB zal zijn.
Omdat ik nog steeds bezig ben om mijn snelheid op de juiste peil te krijgen, geef ik dit topic ff een kick.

Ik heb inmiddels een andere router waar ik eindelijk die attenuation kan vinden;
code:
1
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    23,5 / 55,5

Misschien heb je ook nog iets aan deze gegevens?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    849 / 5.347
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,5 / -51,4294967291
SN Margin (Up/Down) [dB]:   7,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   10 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 1.092
CRC Errors (Up/Down):   1 / 113
HEC Errors (Up/Down):   0 / 11

Zoals ik eerder heb aangehaald heeft een vriend van mij dezelfde abonnementsvorm en bij hij heeft de volgende waardes;
code:
1
 Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:   1.000 / 17.254

Alvast bedankt voor het meedenken! ;)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 21:13
Oemfoefoe schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:54:
[...]

Omdat ik nog steeds bezig ben om mijn snelheid op de juiste peil te krijgen, geef ik dit topic ff een kick.

Ik heb inmiddels een andere router waar ik eindelijk die attenuation kan vinden;
code:
1
55 dB demping is veel. erg veel. Met het sommetje uit [rml][ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X)[/rml] kom je dan op 4 km uit.
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 849 / 5.347
Dit zijn bij die demping volgens mij redelijk te verwachten waarden in combinatie met die je hiervoor noemt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik denk dat het met de snelheid geen verbetring te halen valt. Echter ik heb ook nog een ander probleempje:

Ik quote een stukje uit een mail richting TweakDSL
Gezien het feit dat ik nog steeds niet optimaal kan genieten van mijn abonnementsvorm, krijg ik er nog een probleem bij.

Sowieso verbreekt een aantal keer per dag internet de connectie, maar zeker wanneer ik Battlefield 2 aan het spelen ben.

Voorheen was het één á twee keer per dag en nu kan ik geen 10 minuten online blijven. Een reboot en de router uit/aan zetten is dan noodzakelijk.

Een kennis van mij vertelde dat er in mijn DSL Connection een aantal zaken verdacht zijn. Zeker de Errors onderaan het rijtje.
De errors zijn te zien in een eerdere post

Antwoord van TweakDSL:
1. Kort svp uw lijn tussen modem en KPN aansluitpunt in tot minder dan 1 meter totaal.
-Vervang eventueel huidige bekabeling.
2. Doe deze test nogmaals maar dan zonder de splitter.
3. Kijk minstens 3x de bekabeling en de stekkers na op oxidatie
of kabelbreuk.
De hoge dB waardes ( ook nog fluctuerend ) geven aanleiding
om te denken aan kabelbreuk, dan wel een defecte splitter.

Inmiddels heb ik al een nieuwe splitter aangeschaft en ik heb zelfs de modem/router direct op de buitenlijn aangesloten. Dit gaf helaas verbetering.
Is het misschien mogelijk dat het probleem buiten mijn huis ligt? Kabelbreuk oid?

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Oemfoefoe schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:32:
...
Is het misschien mogelijk dat het probleem buiten mijn huis ligt? Kabelbreuk oid?
*kick*

Iemand hier nog een antwoord op? Of klinkt dit erg onwaarschijnlijk?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Oemfoefoe schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:32:
Inmiddels heb ik al een nieuwe splitter aangeschaft en ik heb zelfs de modem/router direct op de buitenlijn aangesloten. Dit gaf helaas verbetering.
Dat geeft helaas verbetering, dus je zou het -binnen- moeten zoeken ;)

• bjck
Als het echt onmogelijk lijkt (lijnen lopen soms behoorlijk via een omweg) dat je op een 4000 meter lange telefoonlijn bent aangesloten kan een breuk op 1 van de 2 aders ergens heel goed de oorzaak zijn. Ergens een contactje wat niet lekker zit in een aansluitdoosje of een RJ11 plugje wat niet goed geknepen is of kabeltje zater er niet goed in.

Als de lijn best wel eens 4000 meter kan zijn of langer kan je zoeken wat je wilt maar vind je de oorzaak niet.

Pagina: 1