Ik ben eind vorig jaar overgegaan van Demon naar TweakDSL B10 (annex B/isdn). Ik heb hier een Copperjet 1616-2p bij aangeschaft ter vervanging van de Zyxel 650-r33 bij Demon.
Op zich heb ik een prima verbinding, maar ik vind dat de maximale snelheid wat tegenvalt.
Ik zit 630m van de centrale volgens de website van BBNed. Dat moet volgens mij ruim voldoende zijn om de maximale 10Mbit te kunnen halen. Maar mijn modem trained slechts op 8052800 bits, en de maximale download snelheid ligt dan ook rond de 800Kb/s.
Dus nu vraag ik mij of wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Meer info:
De modem staat als router ingesteld, de splitter zit 4m van het isra punt, maar ik heb de modem ook direct op het isra punt aangesloten zonder verbetering.
Wat info van de lijn:
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8052800
Rx Attn DR 17172600
Local SNR Margin 20.5 dB
Local Line Attn 20.0 dB
Local Tx Power 12.4 dB
Remote Line Attn 10.5 dB
Remote SNR Margin 11.0 dB
Het gaat hier dus om een ISDN lijn (voor zover dat iets uitmaakt). Zowel de oude Zyxel (ADSL1) als de nieuwe Copperjet 1616-2P (ADSL2) behalen dezelfde snelheid.
Heb ik er gelijk in dat ik met deze gegevenens een hogere snelheid had verwacht, en is er iets wat ik kan doen om de snelheid te verbeteren?
Op zich heb ik een prima verbinding, maar ik vind dat de maximale snelheid wat tegenvalt.
Ik zit 630m van de centrale volgens de website van BBNed. Dat moet volgens mij ruim voldoende zijn om de maximale 10Mbit te kunnen halen. Maar mijn modem trained slechts op 8052800 bits, en de maximale download snelheid ligt dan ook rond de 800Kb/s.
Dus nu vraag ik mij of wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Meer info:
De modem staat als router ingesteld, de splitter zit 4m van het isra punt, maar ik heb de modem ook direct op het isra punt aangesloten zonder verbetering.
Wat info van de lijn:
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8052800
Rx Attn DR 17172600
Local SNR Margin 20.5 dB
Local Line Attn 20.0 dB
Local Tx Power 12.4 dB
Remote Line Attn 10.5 dB
Remote SNR Margin 11.0 dB
Het gaat hier dus om een ISDN lijn (voor zover dat iets uitmaakt). Zowel de oude Zyxel (ADSL1) als de nieuwe Copperjet 1616-2P (ADSL2) behalen dezelfde snelheid.
Heb ik er gelijk in dat ik met deze gegevenens een hogere snelheid had verwacht, en is er iets wat ik kan doen om de snelheid te verbeteren?