[XP] Remote desktop wil niet hoger dan 16-bits kleuren

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb twee XP Pro bakken. De een is de client en de ander is de "server". Ik wil naar de server verbingen via remote desktop, en dat werkt allemaal prima, op 1 ding na. De kleurdiepte gaat niet verder dan 16-bits, terwijl 24-bits mogelijk hoort te zijn. In de client kan ik 24-bits gewoon selecteren en naar andere servers (win2003) werkt die instelling ook gewoon. Echter de server die XP draait, blijft em maar degraderen naar 16-bits. Zelfs als ik in het groepsbeleid de limitering op kleurdiepte expliciet uitzet.

Hoe komt dit?

日本!🎌

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom wil je perse 24 bits kleuren? Kleuren/plaatjes zijn nog steeds killers voor RD sessies

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

De RD Server in XP is iig beperkter dan de 2003 versie. Ik denk dat het daar in zit.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:16:
Waarom wil je perse 24 bits kleuren? Kleuren/plaatjes zijn nog steeds killers voor RD sessies
Niet als het over een 100Mb netwerk gaat ;)
yGiDoRp schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:24:
De RD Server in XP is iig beperkter dan de 2003 versie. Ik denk dat het daar in zit.
Ik meen me toch te herinneren dat ik 24-bits kleuren naar een XP server werkend gezien heb... zo toch ook raar zijn dat de client meer kan dan de server. Je mag toch verwachten dat die twee hetzelfde kunnen...

日本!🎌

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is er op de clientpc niet iets wat 'm limiteert? Bijvoorbeeld de displayinstellingen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
nope, 32-bits kleurdiepte op de client. Op de server ook trouwens, alleen niet met RDP.

[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 21-01-2006 01:49 ]

日本!🎌

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43

Shaidar

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en dat kwam door dat ik met één of ander tweakprogramma hoge kleurdiepte (24 of 32bit) voor de icoontjes op de server (lokaal) aangezet had... Ik geloof dat het met X-Setup was. Als ik deze setting (weet wel niet meer exact welke) terug naar 16bit gezet heb, was alles terug in orde ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Pagina: 1