Heb het gehele internet zowat afgestruind, en dit forum binnenstebuiten gekeerd, maar kwam de oplossing niet tegen. Vandaar het volgende:
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Samsung 970P.
Een prachtig schermpje wat zijn werk uitstekend doet.
Het enige nadeel is die verschrikkelijke bijgeleverde software; MagicTune.
Heb de een van de laatste videokaartdrivers voor mijn Ati 9800 Pro geinstalleerd, en ondanks dat loopt het hele systeem vast wanneer ik dit stukje programmatuur gebruik. Alleen een hardwarematige reboot biedt dan nog een uitweg.
Ik heb het dan ook na zo'n 6 keer proberen van mijn systeem verwijdert.
Het vervelende van dit alles is dat ik een professioneel (grafisch)ontwerper ben, die absoluut natuurgetrouwe kleuren nodig heeft (bij voorbaat:ik weet dat er betere schermen bestaan voor dit type werk
). Door het niet juist werken van MagicTune, waren mijn kleuren veel te flets ingesteld.
Vandaar dat ik benieuwd ben of er eventueel softwarematige oplossingen zijn, die mijn probleem kunnen verhelpen.
Zelf ben ik aan de slag gegaan met de combinatie Adobe Gamma en Ati Control Center (+Natural Color). Vraag me echter of of dit wel zo verstandig is. M.a.w. gaan Adobe Gamma en Natural Color elkaar niet tegen werken?
B.v.d.
Kayce
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Samsung 970P.
Een prachtig schermpje wat zijn werk uitstekend doet.
Het enige nadeel is die verschrikkelijke bijgeleverde software; MagicTune.
Heb de een van de laatste videokaartdrivers voor mijn Ati 9800 Pro geinstalleerd, en ondanks dat loopt het hele systeem vast wanneer ik dit stukje programmatuur gebruik. Alleen een hardwarematige reboot biedt dan nog een uitweg.
Ik heb het dan ook na zo'n 6 keer proberen van mijn systeem verwijdert.
Het vervelende van dit alles is dat ik een professioneel (grafisch)ontwerper ben, die absoluut natuurgetrouwe kleuren nodig heeft (bij voorbaat:ik weet dat er betere schermen bestaan voor dit type werk
Vandaar dat ik benieuwd ben of er eventueel softwarematige oplossingen zijn, die mijn probleem kunnen verhelpen.
Zelf ben ik aan de slag gegaan met de combinatie Adobe Gamma en Ati Control Center (+Natural Color). Vraag me echter of of dit wel zo verstandig is. M.a.w. gaan Adobe Gamma en Natural Color elkaar niet tegen werken?
B.v.d.
Kayce