Goed alternatief voor MagicTune, anyone?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.922 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Heb het gehele internet zowat afgestruind, en dit forum binnenstebuiten gekeerd, maar kwam de oplossing niet tegen. Vandaar het volgende:

Sinds kort ben ik de eigenaar van een Samsung 970P.
Een prachtig schermpje wat zijn werk uitstekend doet.

Het enige nadeel is die verschrikkelijke bijgeleverde software; MagicTune.
Heb de een van de laatste videokaartdrivers voor mijn Ati 9800 Pro geinstalleerd, en ondanks dat loopt het hele systeem vast wanneer ik dit stukje programmatuur gebruik. Alleen een hardwarematige reboot biedt dan nog een uitweg.

Ik heb het dan ook na zo'n 6 keer proberen van mijn systeem verwijdert.

Het vervelende van dit alles is dat ik een professioneel (grafisch)ontwerper ben, die absoluut natuurgetrouwe kleuren nodig heeft (bij voorbaat:ik weet dat er betere schermen bestaan voor dit type werk :) ). Door het niet juist werken van MagicTune, waren mijn kleuren veel te flets ingesteld.

Vandaar dat ik benieuwd ben of er eventueel softwarematige oplossingen zijn, die mijn probleem kunnen verhelpen.

Zelf ben ik aan de slag gegaan met de combinatie Adobe Gamma en Ati Control Center (+Natural Color). Vraag me echter of of dit wel zo verstandig is. M.a.w. gaan Adobe Gamma en Natural Color elkaar niet tegen werken?

B.v.d.

Kayce

Verwijderd

Hmmm...Misschien moet je dan toch nog een investering doen in een kallibratie systeempje

http://www.lacie.com/nl/products/range.htm?id=10042

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

MagicTune heeft vaak problemen met firewalls maar die zijn allemaal wel op te lossen.
Nu weet ik niet of dit bij jou ook het probleem is maar kijk er eventueel eens na.

Suc6.

• Kayce
Dracul schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:50:
MagicTune heeft vaak problemen met firewalls maar die zijn allemaal wel op te lossen.
Nu weet ik niet of dit bij jou ook het probleem is maar kijk er eventueel eens na.

Suc6.
Ik heb het geprobeerd, maar zonder resultaat.
Zelfs wanneer ik de meeste applicaties in de traybar sluit, loopt hij vast.
Hij strest de pc op naar 99% van zijn capaciteit.

Denk dat ik het toch maar met de Ati Tools ga oplossen.
Werkt dit net zo goed als de controls van de monitor zelf?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
nee, zo pas je het alleen softwarematig aan (als je bijvoorbeeld een game ingaat, die vaak eigen controls hebben, worden de door jou gemaakt aanpassingen weer weggehaald)... in de monitor is het een stuk meer fijn te stellen... iig wel met mijn Compaq P1220 (22"CRT)...

Home Assistant Configuratie V&A

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook sinds kort een 970P en kom dezelfde problemen tegen met MagicTune. Na zo'n 2 minuten stopt het programma en loopt het hele systeem vast, waarna alleen een harde reboot soelaas biedt.

Het is wel zo dat de wijzigingen die je doorvoert bewaard worden in de monitor. Je zou dus kunnen proberen om stukje bij beetje de door jou gewenste wijzingen door te voeren. Heel vaak rebooten dus. Wel een geduldwerkje, maar waarschijnlijk lukt het je uiteindelijk wel.

Het is trouwens een schandaal dat Samsung zulke waardeloze software durft af te leveren bij zo'n duur produkt. Zijn er trouwens mensen met een 970P waarbij MagicTune wel volledig probleemloos functioneert?

• Kayce
EdGnoj schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:37:
Ik heb ook sinds kort een 970P en kom dezelfde problemen tegen met MagicTune. Na zo'n 2 minuten stopt het programma en loopt het hele systeem vast, waarna alleen een harde reboot soelaas biedt.

Het is wel zo dat de wijzigingen die je doorvoert bewaard worden in de monitor. Je zou dus kunnen proberen om stukje bij beetje de door jou gewenste wijzingen door te voeren. Heel vaak rebooten dus. Wel een geduldwerkje, maar waarschijnlijk lukt het je uiteindelijk wel.

Het is trouwens een schandaal dat Samsung zulke waardeloze software durft af te leveren bij zo'n duur produkt. Zijn er trouwens mensen met een 970P waarbij MagicTune wel volledig probleemloos functioneert?
Wat zijn bij jou de ideale instellingen?
Ik neem aan dat dit vrij universeel is voor de 970P?

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 22:14
Voor mijn broer heb ik een Samsung 770P geinstalleerd, dat is dus gewoon de 17" variant van de 970P. Via DVI op een Geforce 5200 chip aangesloten en MagicTune werkt helemaal naar behoren. Op de onboard Sis videokaart werkte MagicTune overigens niet en werd ik naar de ondersteuningspagina gestuurd.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bij een driver van nVidia kan je dat direct op je scherm aanpassen. Altans daar kwam ik een keer achter. Heb zelf een Samsung 193P.

• EdGnoj
  • Niet online
Kayce schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:07:
[...]

Wat zijn bij jou de ideale instellingen?
Ik neem aan dat dit vrij universeel is voor de 970P?
Zover ben ik nog niet, ik heb hem nog maar twee dagen. Het viel me alleen wel op dat iedere wijziging wordt opgeslagen in de 970P, waardoor het volgens mij dus mogelijk zou moeten zijn middels trial and error uiteindelijk de meest ideale instellingen te vinden en te bewaren.

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 20:55
EdGnoj schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:37:

Ja bij mij werk het nu zonder probleem, maar voor dat ik windows op nieuw had geinstalleerd had ik de zelfde problemen.

1 ding is zekker bij mij, er was iets dat windows zo vervuilde dat magic tune zijn nek over brak.

Het is verder wel een super scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door AndreStarTrek op 22-01-2006 01:11 ]

• Kayce
andre_startrek schreef op zondag 22 januari 2006 @ 01:10:
[...]

Ja bij mij werk het nu zonder probleem, maar voor dat ik windows op nieuw had geinstalleerd had ik de zelfde problemen.

1 ding is zekker bij mij, er was iets dat windows zo vervuilde dat magic tune zijn nek over brak.

Het is verder wel een super scherm.
Dat mag natuurlijk geen reden zijn voor een programma om slecht te funtioneren.
Heb je enig idee wat voor type programma's MagicTune laten vastlopen?

Mijn systeem is 1,5 maand geleden opnieuw geinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen imo.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bartjuh schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:59:
Bij een driver van nVidia kan je dat direct op je scherm aanpassen. Altans daar kwam ik een keer achter. Heb zelf een Samsung 193P.
Weet je nog welke driver? Lijkt me zeer relaxed.

• EdGnoj
  • Niet online
Al zoekend naar een oplossing van dit probleem kwam ik op de volgende pagina terecht:
http://www.geocities.com/icecow88/magictune.html

Ik heb MagicTune 3.7 en MagicRotation verwijderd van mijn systeem en vervolgens MagicTune 3.5 geïnstalleerd van deze site. Ik heb nu geen vastlopers meer binnen MagicTune. Verder was mijn beeldscherm erg traag als deze in pivot stand stond. Na verwijdering van MagicRotation en met gebruikmaking van de mogelijkheden van de Nvidiadriver is ook dit probleem verholpen.

Deze werkwijze is natuurlijk niet zoals het hoort, maar goed, het werkt voorlopig, bij mij althans.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

TweakerNummer schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:23:
[...]

Weet je nog welke driver? Lijkt me zeer relaxed.
Neej, weet ik niet meer exact. Op een gegeven moment ontdekte ik dat toevallig toen ik bij die tabbladen zat van nVidia. Was een apart tabblad waar duidelijk uit naar voren kwam dat je wijzigingen op het scherm kon aanbrengen.

• Kayce
Laatste keer dat ik iets van Samsung heb gekocht.
Wat een ongelooflijk slechte support.

Het probleem betreffende MagicTune, welke door veel mensen wordt ondervonden, wordt gewoonweg ontkent.

Volgens de medewerker zal er geen nieuwe versie verschijnen, omdat het programma feilloos zou werken. Hoezo je hoofd in het zand steken?

• TweakerNummer
  • Niet online
EdGnoj schreef op maandag 23 januari 2006 @ 01:24:
Al zoekend naar een oplossing van dit probleem kwam ik op de volgende pagina terecht:
http://www.geocities.com/icecow88/magictune.html

Ik heb MagicTune 3.7 en MagicRotation verwijderd van mijn systeem en vervolgens MagicTune 3.5 geïnstalleerd van deze site. Ik heb nu geen vastlopers meer binnen MagicTune. Verder was mijn beeldscherm erg traag als deze in pivot stand stond. Na verwijdering van MagicRotation en met gebruikmaking van de mogelijkheden van de Nvidiadriver is ook dit probleem verholpen.

Deze werkwijze is natuurlijk niet zoals het hoort, maar goed, het werkt voorlopig, bij mij althans.
Op http://www.samsung.com/Pr...gictune/magictune_05s.htm vind ik alleen de versies 2.5, 3.6 en 4.0, waar hebbie 3.7 vandaan?

• EdGnoj
  • Niet online
TweakerNummer schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:35:
[...]

Op http://www.samsung.com/Pr...gictune/magictune_05s.htm vind ik alleen de versies 2.5, 3.6 en 4.0, waar hebbie 3.7 vandaan?
Oeps foutje :? 8)7
Ik heb ook 3.6.
Windows eens helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds dezelfde vastlopers met deze versie. 3.5 doet het wel goed bij mij, 4.0 loopt na verloop van tijd ook vast :(
at MagicRotation werkt bij mij ook klote. Zodra ik het beeldscherm 90 graden draai wordt de schermopbouw onwerkbaar traag. Gadverdamme wat een miskoop !!!

• TweakerNummer
  • Niet online
EdGnoj schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:45:
[...]

Oeps foutje :? 8)7
Ik heb ook 3.6.
Windows eens helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds dezelfde vastlopers met deze versie. 3.5 doet het wel goed bij mij, 4.0 loopt na verloop van tijd ook vast :(
at MagicRotation werkt bij mij ook klote. Zodra ik het beeldscherm 90 graden draai wordt de schermopbouw onwerkbaar traag. Gadverdamme wat een miskoop !!!
Hebben andere Samsung eigenaars dezelfde problemen? Als deze geen problemen hebben, zou dit kunnen betekenen dat er een fout in de hardware van de monitor zit (en dan is er niks mis met de software).

Bij mij werkt 90 graden draaien via nVrotate (dit zit bij nVidia drivers) prima, alleen ik kan mijn TFT niet draaien :(

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 20:55
Kayce schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:18:
[...]

Dat mag natuurlijk geen reden zijn voor een programma om slecht te funtioneren.
Heb je enig idee wat voor type programma's MagicTune laten vastlopen?

Mijn systeem is 1,5 maand geleden opnieuw geinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen imo.
Nee dat mag ook geen reden zijn maar het is nou eenmaal zo.

Ik heb niet kunnen vinden waar het is zat, maar ik vermoed dat een deel met vervuiling in het register te maken heeft. En een deel dat de software niet goed wil installeren op een systeem met veel software. Nou moet ik er wel bij vermelden dat mijn windows wel erg vervuild was. Al deed windows het verder prima, behalven als die software gestart werd dan blokkeerde windows. Maar ik kon wel de cursor bewegen en dat vond ik vel vreemd.

• EdGnoj
  • Niet online
Ik heb MagicTune 3.5 nog eens geïnstalleerd. Dit programma vraagt toestemming om het internet op te gaan (Firewall). Na toestemming functioneert deze versie naar behoren. Versie 3.6 vraagt geen toestemming maar loopt na een tijdje vast. Zou dit de oorzaak van de vastlopers kunnen zijn? Dat 3.6 geen toestemming krijgt om het internet op te gaan en om die reden na een poosje vastloopt?

• TweakerNummer
  • Niet online
EdGnoj schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:43:
Ik heb MagicTune 3.5 nog eens geïnstalleerd. Dit programma vraagt toestemming om het internet op te gaan (Firewall). Na toestemming functioneert deze versie naar behoren. Versie 3.6 vraagt geen toestemming maar loopt na een tijdje vast. Zou dit de oorzaak van de vastlopers kunnen zijn? Dat 3.6 geen toestemming krijgt om het internet op te gaan en om die reden na een poosje vastloopt?
Dat zou kunnen maar het hoort eigenlijk niet. Gewoon even testen zou ik zeggen (firewall afzetten of zelf die applicatie toevoegen in je firewall). Als het echt zo is moet je Samsung eens mailen dat ze het programma fixen.

Verwijderd

Had het zelfde probleem met nijn samsung 970 p met de bij geleverde 3.6 software
nadat ik het programma bij mijn firewall (mcafee) had aan gemeld ging het goed.

Vind alleen mijn letters nog erg wollig

Richard

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik gebruik de drivers van nVidia om de kleuren, het gamma etc. aan te passen.
Wat magic rotation betreft: geen enkel probleem mee; alleen hindert mij het feit dat alle knelkoppelingen van plaats verschuiven :( (ik gebruik ze graag, dus mijn bureaublad staat er vol mee, maar wel netjes gegroepeerd). Na de rotatie staan ze allemaal ergens anders. "grumble". Nou ja, dan zet ik ze maar weer goed. Traag wordt het er niet van.
Magic Tune staat op mijn pc, maar het gebruiksgemak wisselt; soms gaat het prima, soms is het bagger. Zoals ik al zei: ik gebruik liever de instellingen van nVidia.

• Kayce
garathane schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:16:
Ik gebruik de drivers van nVidia om de kleuren, het gamma etc. aan te passen.
Wat magic rotation betreft: geen enkel probleem mee; alleen hindert mij het feit dat alle knelkoppelingen van plaats verschuiven :( (ik gebruik ze graag, dus mijn bureaublad staat er vol mee, maar wel netjes gegroepeerd). Na de rotatie staan ze allemaal ergens anders. "grumble". Nou ja, dan zet ik ze maar weer goed. Traag wordt het er niet van.
Magic Tune staat op mijn pc, maar het gebruiksgemak wisselt; soms gaat het prima, soms is het bagger. Zoals ik al zei: ik gebruik liever de instellingen van nVidia.
Heb het vandaag nog eens geprobeerd. In het begin gaat alles goed. De kleuren zijn mooi en helder etc, etc. Tot ik een spel of iets dergelijks opstart. Het scherm lijkt zich na afloop gewoon te resetten naar de overbelichte stand.

Voor de duidelijkheid: ik calibreer het scherm mbv adobe gamma, en gebruik hiervoor MagicTune 3.6.
Ook staat Natural Color geinstalleerd.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-07 23:58

fmb

Helaas, ik heb hetzelfde probleem met de Samsung 760BF en een Geforce 6800. Firewall uitzetten help niet. Het installeren van MagicTune 4.0 echter wel en alles lijkt gewoon te werken.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-07 23:58

fmb

fmb schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:57:
Helaas, ik heb hetzelfde probleem met de Samsung 760BF en een Geforce 6800.
Zojuist heb ik MagicTune 3.6.1074 geinstalleerd in plaats van MagicTune 3.6.1068. Mijn pc is (nog) niet vastgelopen met deze iets nieuwere versie.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Pagina: 1