Toon posts:

wat is er met mijn HDD gebeurd ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all.
Gisteren zit ik nog heerlijk te spelen en vanochtend zit ik mijn pc aan. Erg lange BIOS boot (post oid) en vervolgens een mededeling "Primary Harddisk Fail". ARGH :'(
Is een seagate 15,3GB. Gekocht eind april 2000 (bouwjaar maart 2000).

Hoe kan dit ? en kan ik de info nog terug halen ?

Verwijderd

Ik zou zelf eerst die Hdd effe gaan uittesten, zitten de kabels nog goed etc. mocht datniet werken, probeer dan op de secundaire poort de hdd aan te sluiten.
zorg natuurlijk wel dat je de bios aan past voordat je begint.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07
En als dat allemaal niet werkt moet je proberen om je bios te resetten dat wil ook wel eens helpen

>> Signature?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem in mijn andere pc gezet (mijn tb800) en daarin doe ie het evenmin. We kunnen uitsluiten dat ik hem verkeerd heb aangesloten of verkeerde kabels heb gebruikt.
hij doet het gewoon niet, autodetect ook niet, direct instellen in de bios werkt ook niet. K*T

Verwijderd

Hmm.

Sluit de hdd alleen op het net aan, dus zonder de IDE kabel, en zet dan de pc aan, geeft de hdd een normaal geluid, ofdoet die dan niets ?

Verwijderd

Ik heb een keer meegemaakt dat de hdd niet werd gevonden als primair hdd maar als secundair hdd in combinatie met een andere hdd die als primair hdd geconfigureerd is, probeer dat eens.

dus Seagate jumperen op Sec.Hdd
andere hdd jumperen op Pri.Hdd
aansluiten en testen.
Pagina: 1