Toon posts:

[JS] Gegevens vanuit een formulier naar een popup verzenden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een betaalde mailinglist op mijn website staan. Vanaf de home kan je dmv je e-mail adres in te vullen je aanmelden voor de nieuwsbrief. Wanneer je op de "verzend" knop drukt veranderd de hele pagina in de pagina van het bedankje. Dat is niet de bedoeling en ik wil dus dat deze bedank pagina in een pop-up venstertje opent. In een ander topic ben ik hiermee al geholpen, en de pop-up werkt inmiddels. Nu is er een bijkomend probleem, het script geeft nu alleen nog maar weer dat er geen e-mail ingevuld is, ookal is dit wel het geval. Dit komt dus door de pop-up door één of andere reden.

Hier de code die ik gebruik:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<form method=post action=http://www.ymlp.com/subscribe.php?Haarlemnl>

<table border=0>
  <tr>
    <td colspan=2><font face="verdana" size="1"><HR><br><center>Vul de volgende gegevens in om onze nieuwsbrief te ontvangen!</center><br><HR width="140"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><font face="verdana" size="1">E-mail adres:</font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><input type="text" name="YMLP0" size="20"></td>
</tr>
  <tr>
    <td><font face="verdana" size="1">Woonplaats:</font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><input type="text" name="YMLP1" size="20"></td>
</tr>
  <tr>
    <td colspan=2>
    <input type="radio" name="action" value="subscribe" checked><font face="verdana" size="1"> Inschrijven  </font></td>
</tr>
  <tr>
<td colspan=2>
  <input type="radio" name="action" value="unsubscribe"><font face="verdana" size="1"> Uitschrijven</font>    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=2 align="right"><input type="submit" value="Verzenden" onclick="window.open('http://www.ymlp.com/subscribe.php?Haarlemnl','Kermis_Haarlem',
'width=300,height=200,scrollbars=yes,toolbar=no,location=no'); return false"/><font face="verdana" size="1"><br><br><HR></font></td>
  </tr>
</table>

</form>

Zie http://www.kermis-haarlem.nl om te zien wat ik bedoel.

Ik hoop dat het duidelijk is en dat iemand mij kan helpen,
alvast bedankt

Modbreak: ik heb even [code]-tags toegevoegd. Doe je dat de volgende keer zelf? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 20-01-2006 19:38 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

zet je method and action eerst eens tussen " :)

daarnaast, post je script eens.. dus: subscribe.php wat daar in staat

daarbij komt dat je een nieuw window opent zonder dat je dus daarheen submit
de popup zou je vanuit je subscribe script moeten openen en dat terug laten
verwijzen naar de pagina van waar degene op de inschrijf knop heeft gedrukt

[ Voor 50% gewijzigd door WPN op 20-01-2006 19:26 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 22:19
De fout opent wel in popup, dus snap het probleem niet, knippen & plakken.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:46
Peluso schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:23:

Dat maakt niet uit, tis een html/javascript probleem.

Wat er in je form gebeurt is dat je de post gewoon stuurt naar de pagina die open staat. én als je op de knop druk een popup opent.

Je kan eens spelen met onsubmit="window.open(*enz enz*)" in je form tag. En Action weghalen uit je formtag.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niets met PHP te maken inderdaad, maar met HTML en Javascript. En HTML en Javascript horen bij alle andere clientside zaken in Webdesign & Graphics. ;)

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Action dus veranderen in OnSubmit?
Ik heb dit geprobeerd in de form:

<form method="post" onsubmit="window.open('http://www.ymlp.com/subscribe.php?Haarlemnl','Kermis_Haarlem','width=300,height=200,scrollbars=yes,toolbar=no,location=no')">

Maar het heeft totaal geen effect helaas..

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:23:

daarbij komt dat je een nieuw window opent zonder dat je dus daarheen submit
de popup zou je vanuit je subscribe script moeten openen en dat terug laten
verwijzen naar de pagina van waar degene op de inschrijf knop heeft gedrukt
Deze komt van de host van de mailinglist af, kan ik dus niet posten hier helaas

• WPN

WPN

@speedner ja weet ik dat het daarmee niets te maken had, maar ik had dat al getypt toen ik het nog niet beter had nagekeken, maar had geen zin om het weg te halen.....
en dat over de " is gewoon dat het dan duidelijker staat :P

@TS wat je ook kan doen, is een link maken die een popup opent waar mensen hun email invullen en dan krijg je dus wat jij wilt, maar dan heb je de popup al gedaan

wat ook kan is
mensen de gegevens in laten vullen, dan bij de submit met javascript de values uit het formulier halen en in de popup meesturen. Terwijl die opent bij de onload de gegevens submitten naar je subscribe.php

ff wat ideeen spuien

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Ik edit me bericht weer, het werkt namelijk wel.

Ik heb nog even zitten prutsen maar uiteindelijk toch maar de host van de mailinglist een mailtje gestuurd. Op de homepage melden ze dat ze ernaar streven om binnen 2 uur de mailtjes te beantwoorden, en dit doen ze doordeweeks dan tot 20:00. Toch kreeg ik om 22:00, een kleine 20 min. nadat ik hun een mail had gestuurd, al een antwoord terug. Erg goede service dus :)
Goed, dat even btw, nu krijg ik dus de mail terug met daarin de oplossing.. het is het simpelste van het simpelse |:(

Helaas heb ik hier nu de hele avond aan zitten werken en ook jullie aan het werk gezet voor niks.
De oplossing is namelijk heel simpel door gewoon in de <form> tag alleen even target=_new toe te voegen, verder helemaal niks. Dus zie mijn eerste bericht in dit topic, daar zet ik target=_new bij en het werkt.

Iedereen bedankt die moeite heeft gedaan en gereageerd heeft :) Het is zeker een pluspunt op dit forum :*)

groetjes,
Justin

[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 22:17 ]

• WPN

WPN

wat je dan krijgt is een volledig nieuwe browser window met alle knoppen en alle instellingen erbij
persoonlijk vind ik dat best ranzig om te zien voor 1 zinnetje
zelf zie ik liever een nieuw venstertje dat in afmetingen beperkt is zonder knoppen en statusbalk dat eventueel zichzelf na 10 seconden sluit....

maar ja, jij bent blij met de oplossing en hoe het werkt dus succes verder met je site :D

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Posten naar een echte popup doe je zo:
HTML:
1
2
<form method="post" action="script-url" target="naam_van_je_popup"
  onsubmit="window.open('', 'naam_van_je_popup', 'properties')">