[WLAN]Oplossing zoeken voor bereik wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 1.142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-04 10:51
Wel ik ben in het bezit van een Philips router die ze bij belgacom verkopen.
Deze diende om een andere desktop computer met internet te verbinden, wat ok werkte (behalve enkele problemen met traag inbellen, firmware).
Nu dat mijn pa een laptop aangekocht heeft zou deze ook draadloos moeten werken, maar het bereik is nogal slecht (dikke muren enz).

Het probleem met firmware is al opgelost door de aangepaste belgacom firmware te vervangen met de firmware van een andere Philips router (SNA6500/00, zal wel zelfde hardware zijn).

Deze nieuwe firmware voegt enkele nieuwe dingen toe zoals, Wireless Distribution System (WDS).

Dus dacht ik om nog zo een router te kopen bij belgacom omdat deze nu onder 40€ staat.
Firmware aanpassen en dan één router laten inbellen en de andere wireless laten te verbinden met de eerste met behulp van WDS, enzo bereik verlengen. Gaat dit werken of ben ik beter af met een router te kopen met beter bereik. Zoja welke?

• _Silencer
Die nieuwe routers met MIMO enzo, werken die ook beter dan gewone routers met standard 802.11b/g clients, inverband met bereik (meeste review sites gebruiken de speciale clients in hun tests).

• _Silencer
Heb vandaag achter nog zo een modem/wireless router geweest bij belgacom voor 39€.
Deze direct geflashed met de echte philips router firmware. Gewoon routers op zelfde ip, netwerk naam, WDS aan, alle mac addressen invoegen bij alle 2 de routers, wep en alles werkt perfect.
Een router belt in en de andere maakt verbinding met de eerste met behulp van WDS. Nu overal in huis Uitstekend draadloos signaal :)

Verwijderd

Hoezo beide op hetzelfde IP adres? dat mocht toch juist niet zo?

• _Silencer
Het werkt alleen als beide routers volledig zelfde netwerk instellingen hebben, ze hebben beiden zelfde IP anders werkt WDS gewoon niet bij mij. Ik had dit gelezen ergens op het forum dat dit moest gedaan worden om WDS aan de praat te krijgen...

• _Silencer
Dit is raar ik heb nog wat zitten proberen, omdat de router zonder internet de routing van de eerste overnam. Dus internet viel uit. Je had gelijk ze moeten op appart IP staan. Raar dat een appart IP eerst niet werkte, ik gebruik nu WPA (preshared key) met WDS. Ik dacht dat dit normaal niet werkte want hier werkt het zeer goed... :?

EDIT:

Ik denk dat nu alles goed staat:

STA1 = adsl connectie
-> IP: 192.168.1.1
-> DHCP: aan, range 192.168.1.11 - 192.168.1.254
-> WLAN: WPA preshared key
-> WDS aan
-> Clients = Desktop1 (draad) en laptop (wireless met WPA)

STA2 = zelfde router als STA1 (zonder adsl verbinding)
-> IP: 192.168.1.2
-> DHCP: UIT
-> WLAN: WPA preshared key
-> WDS aan
-> Clients = Desktop2 (draad) en laptop (wireless met WPA)

Bij STA2 staat modem module uit en DHCP moet ook uitstaan anders krijgen de clients van STA2 verkeerde DNS en Gateway IP (namelijk 192.168.1.2 inplaats van 192.168.1.1).

[ Voor 51% gewijzigd door _Silencer op 28-01-2006 23:53 ]

Verwijderd

Juist, zo staat het bij mij ook. Gelukkig, ik dacht al dat ik appelig werd :)
Pagina: 1