Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, een kennis van me wou graag een tekenpalet kopen om tekeningetjes om te gebruiken in flash-filmpjes te maken. Hij vroeg me of dat apparaat van trust goed is. Ik weet dat natuurlijk niet, hoewel ik zelf nooit goeie ervaringen heb gehad met trust-hardware.

Heeft iemand dit tabletje al gebruikt? werkt het naar behoren, en zoniet, wat scheelt er zoal aan?
Zijn de Wacom-tabletten hun meerprijs waard?

Alvast bedankt!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik weet dat natuurlijk niet, hoewel ik zelf nooit goeie ervaringen heb gehad met trust-hardware.
Is dit een retorische vraag :?

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
mr_petit schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:11:
[...]

Is dit een retorische vraag :?
tjah, men zegt vaak: "de uitzondering bevestigt de regel", ik hoopte dat iemand mij zou kunnen vertellen of zo'n tekenpalet ook zo'n uitzondering is :+

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wacom tabletjes hebben geen batterij in de pen

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:44
bouwfraude schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:35:
wacom tabletjes hebben geen batterij in de pen
Hmm das niet direct een voordeel...
ben ook opzoek naar een tabled.. voorral om mee te PSen. iemand misch ervaaring met dit soort hardware?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik had er vorig jaar eentje. Toen hij het deed, deed ie het ook goed (genoeg).
Maar na een paar keer het pennetje van mn bureau te laten vallen was hij dus dood.

Klein beetje meer geld uitgegeven aan een wacom was voor mij toen een betere optie geweest denk ik :)

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

Ik heb een tekentablet van de aldi gekocht ooit; kwaliteit is denk ik vergelijkbaar met die van trust. M'n huisgenoot had er ook een gehaald; maar aangezien hij het ding ook 'echt' gebruikt; had ie maar snel een wacom gehaald. En die zijn dus echt wel beter (degelijkheid, resolutie (hoe nauwkeurig de pen is) en kwaliteit). Dus als je een tekenblad haald waar je nooit langer als een uurtje in de maand aan werkt : koop die trust. Werk je er echter met meer regelmaat mee : koop dan meteen de Wacom; want die trust is het niet waard :)

Product Owner - Connec2

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:27:
[...]

tjah, men zegt vaak: "de uitzondering bevestigt de regel", ik hoopte dat iemand mij zou kunnen vertellen of zo'n tekenpalet ook zo'n uitzondering is :+
Ik denk dat je dan ook moet letten op het typenummer wat je gaat kopen.
BaT schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:19:
Ik heb een tekentablet van de aldi gekocht ooit; kwaliteit is denk ik vergelijkbaar met die van trust. M'n huisgenoot had er ook een gehaald; maar aangezien hij het ding ook 'echt' gebruikt; had ie maar snel een wacom gehaald. En die zijn dus echt wel beter (degelijkheid, resolutie (hoe nauwkeurig de pen is) en kwaliteit). Dus als je een tekenblad haald waar je nooit langer als een uurtje in de maand aan werkt : koop die trust. Werk je er echter met meer regelmaat mee : koop dan meteen de Wacom; want die trust is het niet waard :)
De aldi heeft toch ook wel eens Wacoms liggen?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32
mr_petit schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:49:
De aldi heeft toch ook wel eens Wacoms liggen?
Ja nu bijvoorbeeld althans in Den helder wel ;)

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 22:39

weebl

YARR!

To_Tall schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:40:
[...]

Hmm das niet direct een voordeel...
ben ook opzoek naar een tabled.. voorral om mee te PSen. iemand misch ervaaring met dit soort hardware?
Geen voordeel :? 8)7

Uhhh ik weet niet hoor, maar ik teken liever (op m'n Wacom Graphire4 XL) met een pen die niet topzwaar is aan de achterkant, en ik niet om de zoveel tijd nieuwe AAAA batterijen (erg duur en zeldzaam) in hoef te doen.

Dus of het een voordeel is of niet valt niet te bediscussieren eigenlijk. De enige reden dat je nog batterijen in non-Wacom pennen moet doen is dat die merken nog niet weten hoe ze batterijloze pennen moeten maken.

De pen van het beste Trust tablet:

Afbeeldingslocatie: http://www.trustreseller.com/_images/products/500/14070-5.jpg

De pen van het beste Wacom tablet:

Afbeeldingslocatie: http://www.wacom-europe.com/int/products/intuos/_img/head_41.jpg

Lijkt me toch wel duidelijk...

En waarom is het A6 tablet van Wacom ongeveer net zo duur als het A4 tablet van Trust...

Maargoed. Er zijn eigenlijk geen merken die ook maar in de buurt van Wacom komen. Ze hebben bijna absolute monopoly op dit gebied. Dus als je echt iets goeds wil moet je voor een Wacom gaan. Ik raad een Graphire4 van harte aan. En als dat boven je budget is, dan is de Volito2 ook een prima keuze.

[ Voor 32% gewijzigd door weebl op 20-01-2006 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt

maar is een A6 tablet eigenlijk groot genoeg om comfortabel op te tekenen? het lijkt mij namelijk nogal klein, maar aan de andere kant is de prijs veel schappelijker dan bij de grotere formaten natuurlijk...

Verwijderd

A6 zou ik je niet aanraden... Dat is leuk voor standaard windows-navigatie, internetten etc. Als je er een beetje leuk mee wilt photoshoppen dan zul je toch echt minimaal een a5 moeten kopen. En voor wat betreft die trust tekentabletjes... Ik heb er een keer me gewerkt bij een vriend van me --> ELLENDE! Moet er wel even bijzeggen dat ik toen al een wacom gewend was. :) Anyway, succes met je keuze

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

weebl schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:10:
[...]

Maargoed. Er zijn eigenlijk geen merken die ook maar in de buurt van Wacom komen.
...uhhhh waarschijnlijk vergeet je Calcomp....
Maar ja, dat is weer een heel andere prijsklasse en meer gericht op de professionele sector.

ik heb op http://www.inventarisveiling.nl wel eens een heel stel A3 digitizers van calcomp voor een prikkie gezien. (waarschijnlijk van een failliet architectenburo ofzo)

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:54:
[...]

Ja nu bijvoorbeeld althans in Den helder wel ;)
Weet je ook welke dat waren en hoe duur?

• weebl

weebl

YARR!

mr_petit schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:53:
[...]

...uhhhh waarschijnlijk vergeet je Calcomp....
Maar ja, dat is weer een heel andere prijsklasse en meer gericht op de professionele sector.

ik heb op http://www.inventarisveiling.nl wel eens een heel stel A3 digitizers van calcomp voor een prikkie gezien. (waarschijnlijk van een failliet architectenburo ofzo)
Ik denk niet dat Wacom en Calcomp ofzo echt dezelfde doelgroep hebben...

En als je de producten op hun site ziet :X

Afbeeldingslocatie: http://www.gtcocalcomp.com/photos/PHss3transducers500.jpg

met een draad...haha 8)7

Sorry dat ik zo flame hoor, maar zeg dan niks...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je weet in ieder geval heel duidelijk niet waar je het over hebt. Een doorsnee architect zal het niet in z'n hoofd halen een Wacom aan te raken. De grootste Wacom is een A3, en Calcomp begint net op gang te komen met A2tjes, maar levert ook A1, A0 en nog groter (1.5 bij 3.5 meter). Die draad is alleen hinderlijk voor kunstenmakers. Het is een andere markt, ja. Met Calcomp in de top van het segment, Wacom in het midden, en Trust in de goot.

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 21-01-2006 01:30 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Jij hebt nog veel.......heel.......veel......te leren.
Dat je geen draadloos pennetje voor een Calcomp kan vinden is nog maar het begin.

• weebl

weebl

YARR!

Burne schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:27:
Je weet in ieder geval heel duidelijk niet waar je het over hebt. Een doorsnee architect zal het niet in z'n hoofd halen een Wacom aan te raken. De grootste Wacom is een A3, en Calcomp begint net op gang te komen met A2tjes, maar levert ook A1, A0 en nog groter (1.5 bij 3.5 meter). Die draad is alleen hinderlijk voor kunstenmakers. Het is een andere markt, ja. Met Calcomp in de top van het segment, Wacom in het midden, en Trust in de goot.
mr_petit schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:57:
[...]

Jij hebt nog veel.......heel.......veel......te leren.
Dat je geen draadloos pennetje voor een Calcomp kan vinden is nog maar het begin.
Ja dat zal allemaal wel. Maar wat voor een relevantie heeft dit merk voor dit topic. Zo zul je voor alle consumenten elektronica wel een proffesionele equivalent hebben. (QuadroFX videokaarten, M-Audio geluidskaarten, Calcomp tekentabletten).

En het lijkt erop dat die Calcomp tabletten voor architecten bedoeld zijn. Wacom is meer voor de grafische designer enzo. En aangezien ik denk dat de TS geen architectonisch werk wil gaan doen denk ik dat ie meer aan een Wacom heeft. En zoals jullie al zeggen is Calcomp op een ander gebied marktleider. Zo zal een professionele grafisch designer niks aan een A0 tablet hebben.

Beide bedrijven hebben gewoon een andere doelgroep.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:08:
Hallo, een kennis van me wou graag een tekenpalet kopen om tekeningetjes om te gebruiken in flash-filmpjes te maken. Hij vroeg me of dat apparaat van trust goed is. Ik weet dat natuurlijk niet, hoewel ik zelf nooit goeie ervaringen heb gehad met trust-hardware.

Heeft iemand dit tabletje al gebruikt? werkt het naar behoren, en zoniet, wat scheelt er zoal aan?
Zijn de Wacom-tabletten hun meerprijs waard?

Alvast bedankt!
Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft, Trust: Leuk voor even, maar het moet niet te lang duren! :+
Misschien een goede reclame-slogan voor Trust... ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

calcomp is niet op een ander toepassingsgebied marktleider, het is gewoon heel duur. Prima geschikt voor grafisch designers (staat ook op de site)
Ze hebben prima A3 tekentabletten, met draadloze pennen, waarbij je bijvoorbeeld verschrikkelijk goed de druk kan doseren. Hoeveel lekkerder een wacom werkt t.o.v. een trust, werkt een calcomp lekkerder t.o.v. een wacom.
Dat calcomps ongeveer 5 keer zo duur zijn als een wacom heeft als resultaat dat consumenten het te duur vinden, niet dat het niet geschikt voor hun zou zijn.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:53
weebl schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:16:
met een draad...haha 8)7

Sorry dat ik zo flame hoor, maar zeg dan niks...
Jij hebt er duidelijk nog nooit mee gewerkt ;)

* FragFrog wel, je wilt niet weten hoe fijn AutoCAD is met een A2 tablet :Y)

Alle standaart functies gewoon als icoontjes op je tablet, kwestie van juiste plek aanklikken (die je na een tijdje uit je hoofd kent) en tekenen maar, nauwelijks nog icoontjes op je (21", dat wel ;)) beeldscherm, extreme precisie en absolute plaatsbepaling.. En bovendien een muis die lekker licht is, heerlijk klikt en op zachte stofkussentjes over je tablet glijd..

Maargoed, helaas zit daar wel een prijskaartje aan natuurlijk :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

weebl schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:37:
Zo zal een professionele grafisch designer niks aan een A0 tablet hebben.
Ik heb een tijdje gewerkt als professioneel grafisch vormgever. Ik was erg blij met een A0 calcomp met 16 knopjes op de puck. Want het soort werk wat ik deed was het digitaliseren van bestaand kaartmateriaal en het vervolgens drukklaar maken.

Met andere woorden: Calcomp en Wacom zijn beiden hun geld waard, als je er genoeg gebruik van maakt om het nodig te hebben, en beiden hebben hun markt. Zeggen dat iets slecht is omdat je toepassing niet begrijpt of denkt dat Trust veel goedkoper is toont vooral aan dat je de toepassing of erger: het vakgebied niet begrijpt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1