TFT geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb vanmiddag van mijn stage een tft meegekregen. Deze lag al bij het afval, maar wanneer ik hem aanzette, gaf hij 'controleer vga-kabel', dus ik dacht dat hij nog wel werkte.
Het gaat om een Packard Bell 17" L17P.

Er moet gewoon een voedingskabel in die je ook in een pc doet, en een vga-kabel. Toen ik thuis was, sloot ik hem aan, het scherm ging wel aan, maar er stond niets op (dus alleen het backlight aan). Ik heb hem nog op een wat ouder systeem, en op een heel oud systeem geprobeerd, maar daar krijg ik hetzelfde.
OSD en alles doet het wel, maar ik kan weinig instellen (contrast+helderheid ed staat goed, terug naar fabrieksinstellingen doet niets).

Ik heb geen andere vga-kabel om te testen, en ik kan ook niet op een andere monitor testen of de kabel wel goed is, omdat in al mijn monitoren de vga-kabel vast zit.

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Of is ie echt kapot?

Verwijderd

Zat die VGA kabel bij het scherm wat je hebt meegekregen?? Zoja probeer dan ff een andere kabel....en als er een dvi aansluiting op die monitor zit en op je beeldkaart...kan je dat ook nog proberen :)

• j86
Nee, die kabel hoort er niet orgineel bij, het is zon iets-dikkere kabel, met iets betere beeldkwaliteit (als ik de advertentie moet geloven).

Een andere kabel kan ik niet proberen, want ik heb er geen liggen! Waarom zitten die dingen toch vast in de monitor :X

• daandegoeiste
  • Niet online
joswillems86 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:49:
Nee, die kabel hoort er niet orgineel bij, het is zon iets-dikkere kabel, met iets betere beeldkwaliteit (als ik de advertentie moet geloven).

Een andere kabel kan ik niet proberen, want ik heb er geen liggen! Waarom zitten die dingen toch vast in de monitor :X
Misschien is dat het probleem wel, binnenin breuk oid :)

• j86
Weet misschien iemand anders nog iets wat ik kan proberen, voordat ik zon kabeltje koop?

EDIT: Met een andere kabel geprobeerd, geeft geen verschil.
Ook zit de brightness vast op -1 :?

[ Voor 37% gewijzigd door j86 op 22-01-2006 19:47 ]

• j86
Ff kick, ik heb hem met een andere kabel geprobeerd, en dit geeft hetzelfde.
Ook zitten alle beeldinstellingen (kleur, brightness en alles) vast op -1 :?
Is dit een of andere beveiliging ofzo?
Het enige wat ik over een beveiliging heb gevonden, is dat alle knopjes geblokkeerd werden, maar dat is het niet (dan kun je ook het OSD niet inkomen enzo).

Maar aangezien je gewoon de OSD normaal kunt zien, lijkt het me dat het scherm het gewoon normaal moet doen!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ding stond niet voor niks bij het afval he? :P Het zal dus wel niet iets voor de hand liggends zijn.

Kun je hem niet openschroeven en kijken of er intern misschien iets los zit of doorgebrand is ofzo? Had ik iig wel gedaan (ook al heb ik er weinig verstand van ;)), want het ziet er naar uit dat je zo niet verder komt.

• j86
Heeft de vader van mijn vriendin toevallig net gedaan (hij heeft er verstand van), maar die kon ook niets vinden.
Ik weet dat ie niet voor nix bij het vuil stond, maar omdat het OSD en alles wel normaal werkt, zou ie toch ook ander beeld moeten kunnen laten zien.

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
offtopic:
Deze monitor...was die heel toevallig bovenop een ingezwarte pallet gezet (afkomstig uit Utrecht)? Met een briefje erop geplakt 'Gelieve bij het afval te verwerken' of iets dergelijks? :P?

• j86
Haha, nee dat was m niet :D
Hoezo?

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
offtopic:
Zo'n dergelijk scherm werd nl. eergister op m'n werk afgevoerd :P. Vrij oude TFT, nogal lompe vorm, niet goed gezien (was al half ingepakt, was beige / blauw geloof ik), maar het was wel een PB. Zat er nog aan te denken um mee te nemen, maar hij zou helemaal niks meer doen blijkbaar (zelf niet getest), heb het uiteindelijk maar laten zitten.
Toen ik dit topic las, had ik zoiets van heeee...! :P
Niet de eerste keer dat ik iemand wat zie posten over iets dat ik in de winkel tegenkwam ;), maarja...maybe it's just me and I'm seeing stuff :o

[ Voor 26% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 23-01-2006 00:36 ]

• j86
Dat was m iig niet dus :P

Op mn stageadres wist iemand dat er een of andere toetscombinatie was om alle instellingen te resetten. Hierdoor staat de brightness ed waarschijnlijk ook weer normaal.
Als ik hiermee verder kom laat ik het wel ff weten.

EDIT: Hij vertelde dat het een veelvoorkomend probleem was, en dus daarom er veel van die schermpjes omgeruild werden.
Onlogisch probleem :?

[ Voor 23% gewijzigd door j86 op 26-01-2006 10:26 ]

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kickje, al iemand een oplossing voor dit probleem?

Ben net ook tegen dit probleem aangelopen, en na een hoop zoeken ben ik er achter gekomen dat je het menu kan unlocken door de "OK" toets 10 seconden in te drukken (als de monitor aan staat) :)

Brightness en andere dingen blijven helaas op -1 staan, ook na een factory default

[ Voor 24% gewijzigd door Nukubu op 03-10-2006 10:53 ]

Pagina: 1