[Laptop] DVD-speler cover eraf, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 15:31
Hoi,

Ik had vandaag men laptop meegenomen naar school, maar toen ik deze thuis weer uit men rugzak haalde, zag ik dat men cover voor men cd-dvd speler eraf was.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/attica/Afb015.jpg
(sorry voor de slechte kwaliteit van de afb, genomen met gsm)

Nu zijn bijna al die bevestigingshaakjes eraf gebroken dus die krijg ik er niet meer op....
Het is niet zo een cover zoals bij een normale cd rom speler in een pc, een heel stuk kleiner met een gat in het midden waar de cd rom door kan.
Ik zou graag weten of ik ergens zo een cover kan kopen of bestellen op het internet want alsik laptop moet opsturen dan ben ik die zeker voor 2 weken kwijt.

Het gaat hier trouwens om een acer aspire 1692WMLI.

Screen van voledige laptop:
http://www.pcpress.co.yu/.../Acer-Aspire-1692WLMi.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Attixx op 20-01-2006 18:50 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Welk merk CD speler is het? Denk dat je het beste met hun contact kunt opnemen en vragen of ze er een kunnen opsturen. Ik heb voor mijn laptop ook voor een slot-in gekozen omdat deze sterker zijn, wat nu niet het geval blijkt te zijn.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Kan je het niet op een of andere manier lijmen. Maar indd een nieuwe is wel mooier/makkelijker ;)

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 15:31
Mento schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:29:
Welk merk CD speler is het? Denk dat je het beste met hun contact kunt opnemen en vragen of ze er een kunnen opsturen. Ik heb voor mijn laptop ook voor een slot-in gekozen omdat deze sterker zijn, wat nu niet het geval blijkt te zijn.
Het is een MATSHITA UJ-845D (vrij onbekend merk denkik), maar is het niet gewoon mogelijk om een nieuwe cover ergens te kopen of verschillen deze van merk tot merk?
keesheid schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:32:
Kan je het niet op een of andere manier lijmen. Maar indd een nieuwe is wel mooier/makkelijker ;)
Hehe, mja kga mij da toch ni echt riskeren om daar met lijm op te zitten, komt denkik binnen de kortste keren zo weer los.

[ Voor 3% gewijzigd door Attixx op 20-01-2006 19:42 ]

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Hehe, mja kga mij da toch ni echt riskeren om daar met lijm op te zitten, komt denkik binnen de kortste keren zo weer los.
Tja, maar als een nieuwe bestellen niet lukt zal je toch wat moeten, en ik denk als je dat met goede lijm doet zal hij het echt wel een tijdje uithouden. En ja misschien moet je het een keer in de 3 maanden opnieuwe plakken sowhat. Maar indd de kans dat dat goed gaat is niet zo super groot.

Verwijderd

De speler/brander is universeel
Er kan met gemak een andere in.
Via marktplaats/speurders zijn ze vrij makkelijk te vinden.
Lijmen heeft geen zin laat toch weer los.
Ander klepje is onmogeljik los te vinden.
Probleem er in is dat de "open knop" bijna nooit overeen komt met een andere drive.
Acer per papier post een vraag stellen of ze deze los kunnen leveren.
Kans is vrij klein dat ze het willen doen. (acer = bagger wat hulp/garantie etc betreft)

Rond de 25 euro is vaak een combo drive wel te vinden.
Of als de laptop snel genoeg is heb je voor 99 euro soms wel goedkoper een Nec dvd brander.

• Mentox
Lijmen zal niet erg goed lukken ben ik bang, er zijn niet veel plekken waar je kan lijmen.
Over de reactie van Xiphy, het is inderdaad mogelijk om een nieuwe driver te kopen maar dan ben je duurder uit.
Probeer Acer te mailen voor een oplossing. Je heb garantie dus maak daar gebruik van.

Verwijderd

Helaas heeft Xiphy ongelijk. Voor gewone pc's is zijn de drives standaard, maar bij laptops hebben ze in de regel een eigen housing specifiek voor het type en/of merk waar ze ingebouwd zijn. Ik denk dus dat er inderdaad met Acer contact opgenomen moet worden voor vervanging.
Met een beetje pech valt het ook niet onder de garantie omdat dit soort (mechanische) schade geldt als 'eigen gebrek'.
Mocht je besluiten om toch te gaan lijmen, pas dan op met secondenlijm. Als je dat gebruikt slaan de dampen op het plastic en dat wordt aangetast, net als mogelijk de lens van de speler. Bovendien zal bij een eventuele garantiereparatie (niet van de drive) het aangetaste kunststof gezien worden en waarschijnlijk leiden tot vervallen van de garantie.

Succes!

Verwijderd

Eh.. ominus... elke slim drive is het zelfde daar is nu eenmaal een standaard voor.
Alleen fabrikanten maken er een bracket omheen zodat hij in hun model past.
Enige wat kan verschillen is de aansluiting voor het eject knopje. Dat wat bij de TS dus kapot is.
maar dat is ook weer merk afhankelijk. Er zit namelijk geen echte acer slim drive in maar van toshiba of hitachi of welk ander merk dan ook.
En die zijn kwa aansluiting allemaal het zelfde.

• Mentox
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:12:
Eh.. ominus... elke slim drive is het zelfde daar is nu eenmaal een standaard voor.
Alleen fabrikanten maken er een bracket omheen zodat hij in hun model past.
Enige wat kan verschillen is de aansluiting voor het eject knopje. Dat wat bij de TS dus kapot is.
maar dat is ook weer merk afhankelijk. Er zit namelijk geen echte acer slim drive in maar van toshiba of hitachi of welk ander merk dan ook.
En die zijn kwa aansluiting allemaal het zelfde.
Hier heb je inderdaad gelijk in, voor de TS is dit niet relevant. Hij/Zij wil waarschijnlijk de orginele drive gebruiken.

Ik heb gezocht naar een cover maar deze zijn niet te vinden. Er zijn 12 winkels die ze los verkopen maar de eject button zit in het midden of aan de andere kant. Ze worden vastgemaakt via vier lange "plakbantjes" die je over de lengte van je drive monteerd. Je hebt dus geen probleem met klemetjes.

Verwijderd

ik heb de 5024 wlmi van acer en heb dit probleem ook gehad, je moet even bellen naar acer of langs naar de dealer, dan sturen ze gewoon een nieuw frontje naar je thuis.....

en die kan je er gewoon voorzichtig weer opzetten succes ermee

Verwijderd

Het klopt dat de drives zelf universeel zijn, wat dat betreft heeft Xiphy gelijk. Ik zei ook dat de fabrikant er een HOUSING omheen bouwt die merk-eigen is. Aangezien die defect is heb ik geadviseerd contact met Acer op te nemen. Maar wel goed dat Xiphy erop wijst dat je geen volledig nieuwe drive hoeft te kopen. :)

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 14:49
Even ter informatie: zo onbekend is Matshita niet. Is van Panasonic (en die kennen we wel van naam :))

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Dat is helemaal niet van Panasonic. Panasonic is van Mashita, net als Technics en JVC

Verwijderd

In ieder geval probeer dus met acer contact op te nemen en te kijken wat ze zeggen.
ik moet eerlijk zeggen ben zeeeeeeeer benieuwd wat ze doen...
Pagina: 1