losse psu voor vga?

Pagina: 1
Acties:

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 19:17

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Kun je nu wel of niet een losse voeding op je
videokaart aansluiten?

Ik heb namelijk nog een losse voeding over.
En omdat mijn overklokte 6800gt mischien te weinig stroom krijgt dacht ik
Waarom niet de extra power aansluiting op de 6800gt los maken
en de losse voeding erop aan sluiten.

Dan is 1 voeding voor de pc en een voor de extra stroom aansluiting vga.
Las net dat iemand dat had maar ik heb ook eens gelezen dat de vga
dan van 2 psu,s stroom krijgt en de boel kan klappen.

Hoe zit dit nu?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mijn twee Zalman voedingen zitten ook op één videokaart aangesloten en dat werkt al zo'n 3 á 4 maanden perfect.

Zolang de spanningen van die tweede voeding een beetje goed zijn, moet dat gewoon werken.

Volgens mij maakt het zelfs niet eens uit of het een AT of ATX voeding is. Een AT voeding moet je wel de hele tijd apart in- én uitschakelen. Als je dat vergeet, begint het systeem te piepen omdat je er op de extra molex geen spanning staat.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Even een vraagje tussendoor: gaat een (ATX) voeding dan automatisch aan, zodra er spanning nodig is (hier dus van de vidkaart)? Want normaal gesproken moet hij toch een signaal van het moederbord ontvangen, om ingeschakeld te blijven?

Verwijderd

The__Virus schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:17:
Even een vraagje tussendoor: gaat een (ATX) voeding dan automatisch aan, zodra er spanning nodig is (hier dus van de vidkaart)? Want normaal gesproken moet hij toch een signaal van het moederbord ontvangen, om ingeschakeld te blijven?
Dat hoeft niet, als je hem via de ATX de stekker doorverbind (groen doorlussen op zwart), maar dit lijkt mij geen ideale oplossing, omdat de voeding dan continu aanstaat.

De gekke garnalen hebben er wel een tutorial overgeschreven over een dual psu mod: http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=2239

@TS

Waaruit blijkt dat je psu niet genoeg voltage kan leveren?