Toon posts:

Grafische kaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren men graka (Radeon 9600 pro (128MB )) verknoeid ofzo, ik was lekker CS 1.6 aan ut spelen en opeens hangt men pc moer vast. Niets doet het meer, beeldscherm hangt moer vast. PC uit gezet, weer opgezet, en je raadt het al, geen beeld, het enige wat ik te horen krijg is 1 lange beep, en daarna 2 korte, ik heb award bios, dus opgezocht, en het blijkt te beteken:

Citaat:
1 Long, then 2 Short Beeps: Video error
Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.
Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.

Gisteren mijn graka (GeForce 3 (64MB )) om gewisseld met die uit mijn oude pc, en dan deed hij het wel. Ik dacht dus direct dat het aan de graka lag. Vandaag een nieuwe GeForce 6600 (256MB ) gehaald, eerst continous beeping, toen in de handleiding geken en het bleek dat je dan extra stroom moet geven. Gedaan. En ja hoor, je raadt het alweer . Weer hetzelfde probleem: 1 lang, 2 kort. Weet iemand waar dat aan ligt en zeg alsjeblieft niet dat het aan men moederbord ligt..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dus de 9600 en de 6600 deden het niet, maar de GF3 wel? Als je pech hebt, zit je een dode 9600 en een 6600 die al niet werkte toen je 'm kocht.

een KIA en een DOA :+

Als je nu de Geforce3 er weer in doet, werkt het dan wel? Dan is misschien die 6600 ook kapot. Anders een defecte AGP poort.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op men PC met de GF3, maar het rare is, dat de 9600 PRO het 2 jaar heeft gedaan, heb deze pc nu nog niet een maand, maar men vader had hem hier voor (niet zo zwaar gebruik als ik :P). Hij is ook dood in men andere pc (waar ik de GF3 uit heb). Maar de 6600 past neit in men andere pc, dus die kan ik nu neit uittesten.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Breng anders de kaarten eens naar de winkel waar je de 6600 hebt gekocht, als ze goede service hebben willen ze de kaarten vast wel testen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Hoor hier net van men vader (hij is de kaart gaan halen) dat de verkoper de kaart liet vallen, dus doa zou goed kunnen met de 6600. Winkel is btw MyCom (weet dat ie redelijk duur is) maar ik zou/ga morgen naar een aln, kijken of daar bij iemand die 6600 of 9600 pro het doet, en zoeken naar een AGP kaart die ik mag lenen om te kijken of men poort neit kapot is. Mag ik lekker naar een lan met een GF3 :P

Verwijderd

je kan die kaart die je gekocht hebt gewoon terugbrengen en je geld terugvrage.

Verwijderd

Topicstarter
wil hier niet met mijn GF3 blijven zitten hoor :P, wil gewoon eerst weten of het echt aan de graka ligt, of dat het aan het AGP slot ligt ofzo.

Zou het misschien liggen aan mijn oude BIOS (09/24/03), dat ik die moet updaten?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 18:58 ]

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een videokaart laten vallen :X auw.. m'n hartje doet zeer. Ik denk dat het daar aan ligt, als je AGP poort kaduuk zou zijn zou die GF3 waarsch. ook niet werken. Even wachten op de vervanger van je 6600 dus..

Verwijderd

Topicstarter
weer iets nieuws gemerkt: wilde effe gaan spelen (kijken wat die GF3 voor fps te voorschijn tovert), start ik CS:S op, is heel men beeld vervormd, letters helemaal in de war enzo. Ik denk wtf, effe iets zwakker proberen, start ik CoD op, weer hetzelfde :S, start ik GW op ook weer hetzelfde :S.

Screenshot van GW (dit is het begin scherm, grafisch nog niks)

Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL1022/3663173/7546402/126440479.jpg

Het zal dus wel aan men AGP-poort liggen, dus het komt er op neer dat ik:
1 een nieuw moederbord moet hebben
2 een nieuwe pc

of niet?

Ga ook al niet meer naar de lan, kan daar toch niks doen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 20:56 ]

Pagina: 1